וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

26.5.2011 / 8:00

ההמשך ל"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", בראד פיט ושון פן בזוכה הגדול של קאן והרוקי מורקמי - מהשבוע על המסך הגדול

בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק

לאחר ההצלחה המסחררת של "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" (ובאנגלית, כזכור, "The Hangover") היה ברור שיגיע סרט המשך, והנה זה קורה. הפעם יוצאים הגברברים לבנגקוק בנסיבות טקסיות דומות, ומובן שגם הפעם הם מסתבכים בשרשרת של הרפתקאות כואבות ומשעשעות.

מן הביקורות: הסרט יוצא בו זמנית בישראל ובארצות הברית. נראה שהוא עומד לרשום הישגים קופתיים אדירים, אבל לפחות כרגע הוא לא צובר אהדה אצל המבקרים. כך, למשל, וראיטי סבר שהוא מחוויר לעומת הפרק הראשון ואיי.פי כתב שהוא נעשה בשחצנות ובעצלנות. לעומת זאת, טוטאל פילם דווקא הצהיר שהוא מחדש ביחס לקודמו ובכל זאת מצליח להיות מצחיק בדיוק כמוהו.

ציונים: רוטן טומייטוס – 30, מטאקריטיק – 49.

בימוי: טוד פיליפס. משחק: ברדלי קופר, זאק גליפיאנקיס, אד הלמס, פול ג'יאמטי, מייק טייסון (102 דקות).

עץ החיים

כמה ימים לאחר שזכה בדקל הזהב, הפרס היוקרתי ביותר בפסטיבל קאן, מגיע האפוס של טרנס מאליק לאקרנים בישראל. זוהי יצירה מורכבת ומופשטת שקשה לתמצת במילים מה בדיוק קורה בה, אך אפשר לומר כי הבמאי המהולל והמסתורי מנסה לחקור את קיומנו על פני כדור הארץ, ולשם כך משלב בין הסיפור האוניברסלי של בריאת העולם והסיפור האישי של משפחה טקסנית מן היישוב, אותה מגלמים בראד פיט, שון פן ואחרים.

מן הביקורות: אמנם הקרנת הבכורה של הסרט בפסטיבל קאן הותירה את הרושם שהוא יירשם בהיסטוריה כאסון, אבל עוד לפני שזכה בדקל הזהב הוא כבר זכה לשירי הלל במיטב עיתוני ארצות הברית. ווילג' וויס הכריז כי התואר "יצירת מופת" קטן עליו, ניו יורק מגזין חשב שהוא שמימי, וגם רוג'ר אברט התייחס אליו כחוויה דתית. גם המבקרים בצרפת ובאי הבריטי היללו ברובם את הסרט, אך בישראל ניצתה מחלוקת: יאיר רוה סבר שהוא מופתי, אבל מאיר שניצר קבע דווקא כי מדובר באחת היצירות הקולנועיות הגרועות בכל הזמנים.

ציונים: רוטן טומייטוס – 86, מטאקריטיק – 92.

בימוי: טרנס מאליק. משחק: בראד פיט, שון פן, ג'סיקה צ'סטיין(138 דקות).

יער נורווגי

היצירות של הרוקי מורקמי ידועות כמאתגרות במיוחד למעבדים קולנועיים. לאור זאת, מעט מכתביו הגיעו אל הבד, ו"יער נורווגי" הוא למעשה הפעם הראשונה שבה נעשה ניסיון לעבד נובלה שלו לסרט שיופץ ברחבי העולם כולו. וכך, יותר מעשרים שנה לאחר פרסומו הראשוני של הרומן, אנו יכולים לחזות על המסך בסיפורו של גבר השומע את השיר של הביטלס שבשמו נקראים הספר והסרט, דבר הגורם לו להיזכר בצעירותו הסוערת בשנות השישים ובמערכות היחסים הכאובות שניהל אז.

מן הביקורות: הסרט טרם הופץ בארצות הברית, אבל הוא כבר הוקרן באי הבריטי, ונהנה שם מקבלת פנים תקשורתית חמה. כך, לדוגמה, טיים אאוט לונדון סבר שהוא אדיר, הגרדיאן טען שהוא מהמם ופייננשל טיימס הכריז שהוא מצליח להכניס אותנו לעולמן של הדמויות בצורה מעוררת הזדהות ומרגשת. אפילו אמפייר ודיילי טלגרף, שהיו מסויגים יותר, הודו כי זהו ניסיון אמיץ ואצילי להתמודד עם האתגר הכמעט בלתי אפשרי הטמון בהבאתו של מורקמי למסך הקולנוע.

ציונים: רוטן טומייטוס – 82.

בימוי: טראן האן האנג. משחק: קיקו מיזוארה, קניצ'י מצויאמה, רינקו קיקוצ'י (133 דקות).

שקרים יפים

ארבע שנים לאחר "בחורה זהב", שב הבמאי פייר סלוודרי לשתף פעולה עם הכוכבת אודרי טאטו. במקרה זה, היא מגלמת אשה המזייפת מכתב אהבה כדי לעודד את רוחה של אמה לאחר שננטשה בידי אביה. כפי שקורה תמיד, הזיוף התמים ומלא הרצון הטוב מוביל לשלל תסבוכות.

מן הביקורות: כמו סרטיו הקודמים של פייר סלוודרי, גם הפעם הוא לא הוציא את המבקרים מדעתם, אבל בהחלט התחבב עליהם. כראיה לכך, מטרו כתב שמדובר בקומדיה סימפטית עם תצוגות משחק מענגות, לה מונד כתב שהוא מצחיק ביותר ולה פואה כתב שהוא הסרט הצרפתי הכי אלגנטי ומשעשע שנראה בשנים האחרונות.

בימוי: פייר סלוודורי. משחק: אודרי טאטו, נטלי ביי (105 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully