וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשתי שיהיה לי קשה להתבטא אמנותית וגם לחיות מזה בארץ"

שני גורקביץ'

26.5.2011 / 21:01

הזמרת הישראלית יעל נעים מצליחה מאוד בצרפת, שמחה לבקר את המשפחה בארץ, ולא בדיוק יודעת מה סוד ההצלחה שלה

"אני לא חושבת שיש איזו נוסחה, לא הייתי יודעת לעשות את זה בפעם השנייה", אמרה היום (חמישי) יעל נעים, כשנשאלה במסיבת עיתונאים בתל אביב על סוד ההצלחה שלה כמוזיקאית. נעים, שמרבה לבקר בישראל, הגיעה הפעם לשתי הופעות שייערכו מחר ומחרתיים, 27 ו-28 במאי ברדינג 3 בתל אביב.

נעים מוכרת במיוחד בעקבות הלהיט "New Soul" שהגיע למקום השביעי במצעד הבילבורד האמריקאי - שיא ישראלי וצרפתי. עד היום היא כבר הוציאה שלושה אלבומים ואף זכתה בפרס זמרת השנה בצרפת. על המרפסת בתל אביב נעים יושבת חייכנית ורגועה, ומסבירה שהיא לא יודעת למה דווקא היא הצליחה כל כך. "זה אוסף של הרבה דברים קטנים, וזה מאוד מסתורי. אני יודעת שהדרך הייתה מאוד עמוקה וקונקרטית. זה לא היה סיפור אגדה. עברתי תהליך של התפקחות בפריז והחלטתי פשוט ללכת על מה שגורם לי אושר, גם אם לפעמים זה לא מה שזוהר או מה שנראה מקובל יותר".

זה לא קצת מתסכל אותך שעד שלא קיבלת פרס בצרפת לא שמעו עליך פה?

"היה לנו כל כך הרבה מזל וכל כך הרבה חוויות מדהימות עם התקליט הזה בלי שציפינו בכלל שזה ייצא איפשהו, כך שלא ממש התפניתי להיות בגישה של תסכול לגבי משהו. הגישה הייתה יותר שהייתי שמחה להיות מסוגלת לבוא לארץ ולשיר ולא בתור תיירת. נורא רציתי שזה יקרה, אבל קרו כל כך הרבה דברים טובים עד שלא מצאתי לנכון להיות ממורמרת על כלום".

היית חייבת לעזוב כדי להתפתח ולהצליח?

"כשהייתי קטנה והייתי שומעת מוזיקה, קלטתי שהיא באה מהרבה מקומות וזה סיקרן אותי וגרם לי לרצות לנסוע למקומות האלה ולראות מה קורה בחוץ. ואז כשקצת גדלתי והתחלתי להשמיע את השירים שלי, ובגלל שישראל מדינה ממש קטנטנה דיי מהר הרגשתי שהאפשרויות מאוד מצומצמות ומאוד סוגרות עלי. הרגשתי שמבחינה אמנותית יהיה לי קשה להתבטא וגם אולי לחיות מזה איכשהו". נעים סיפרה על יד המקרה שזימנה אותה לשיר בערב התרמה בפריז ומשם הכל התגלגל והיא קיבלה חוזה הקלטות בחברה גדולה. "זה קצת שילוב של מקרה וקצת סקרנות שלי", אמרה והוסיפה כי היא לא חושבת שהעזיבה הכרחית "אין ממש חוקים ויש המון אמנים אחרים כמו אחינועם ניני או אסף אבידן שמעולם לא עזבו והצליחו".

היא עדיין מקשיבה למוזיקה ישראלית, ואוהבת את מתי כספי, אפרת בן צור, האלבום הראשון של עידן רייכל וחברתה דין דין אביב, לה אף כתבה שיר. וכן, היא תשמח מאוד לכתוב שירים לאמנים ישראלים נוספים "אשמח לכל סיבה נוספת לבוא לארץ".

יש לך טיפים לזמרות ישראליות שרוצות להצליח בחו"ל?

"קשה לי עם טיפים כי מה שעובד לאחד לא בהכרח עובד לאחר. אבל מהניסיון שלי אני יודעת שלעיתים קרובות אנחנו מערבבים בין הרצון להצליח לבין לעשות את המוזיקה, לברר מה יש לך להגיד, ואז לפעמים אתה מוציא משהו שהוא לא מספיק בשל. אז העצה שלי היא קודם כל להתרכז במוזיקה ואז הכל פתוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עברת את שיא הקריירה שלך או שאת עדיין על הגל?

"לא ציפיתי שתהיה קריירה, אז כנראה שאני ממש גרועה בתחזיות. פשוט הפסקתי לנסות לחזות מה יקרה".

יעל נעים תופיע ב-27 וב-28 במאי בשעה 22:30 ברדינג 3 בתל אביב, והיא הבטיחה לבצע קוואר מפתיע. את המופע מפיקה חברת פלאג פרודקשן.

  • עוד באותו נושא:
  • יעל נעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully