וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" שובר שיאים

29.5.2011 / 18:00

ההמשכון התעלה על הציפיות, גרף בסוף השבוע הארוך של יום הזיכרון כ138 מיליון דולר ושבר את השיאים הקופתיים של עולם הקומדיות הפרועות. "קונג פו פנדה 2" מדשדש מאחוריו

בסוף השבוע האחרון ציינו בארצות הברית את יום הזיכרון, ובשעה שאצלנו מנצלים את המועד כדי להתייחד עם זכר הנופלים, הרי שבאמריקה זוהי בעצם חגיגת הקניות השנתית, והשנה הצרכנים ביזבזו כמעט יותר מאי פעם על סרטים. וכך, סוף השבוע האחרון היה מהפרועים בתולדות הוליווד, וקשה שלא לקבל סחרחורת במעבר על הנתונים הקופתיים.

אכן, כבר הספידו את התעשייה פעמים רבות, אבל לפחות נכון לעכשיו, היא מצאה את הנוסחה להמשיך להדפיס כסף: פס ייצור של סרטי המשך מפומפמים ומתוזמנים היטב, שגם פונים לקהל יעד רחב ככל האפשר. ההישגים הכלכליים הללו מרשימים עוד יותר אם לוקחים בחשבון שהלהיט הגדול של סוף השבוע האחרון הוקרן בגרסה דו-ממדית בלבד, ולכן מחירי הכניסה אליו היו רגילים.

מדובר כמובן בהמשכון "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק", שריסק כל שיא אפשרי הקשור בקומדיות פרועות. בהתאם לזאת, למרות הגבלת גילאי הצפייה בו, הוא צפוי להכניס בחמשת ימי סוף השבוע הארוך בסביבות ה-138 מיליון דולר -יותר אפילו מהציפיות הגבוהות מלכתחילה.

אם לא די בהישגיו היוצאים מן הכלל במולדתו, הרי שהסרט עושה חיל גם בניכר. ההחלטה למקם את העלילה שלו מחוץ לגבולות אמריקה התגלתה כנכונה, והוא רשם בסוף השבוע האחרון שיאים גם בשלושים שווקים נוספים ברחבי העולם, ובהם אוסטרליה והאי הבריטי. מי זוכר עכשיו ש"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" היה במקור קומדיה דלת תקציב וחסרת כוכבים שאיש לא בנה עליה יותר מדי?

אז כיצד סדרת "בדרך לחתונה" השתלטה כך על העולם? ובכן, הסיבה העיקרית היא הצלחתה להתחבב גם על המין הנשי. עד היום, סרטים מסוג זה נבנו בעיקר על טסטוסטרון גבוה, ולכן הביצועים הקופתיים שלהם היו מוגבלים. לעומת זאת, נתוני האולפנים מלמדים כי מחצית מהכרטיסים ל"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" נרכשו בארצות הברית בידי נשים, ומכאן נובע המאזן הכלכלי החריג שלו.

מכל זה מתחייב כמובן שיהיה גם פרק שלישי בסדרה, ולדברי כמה מן הכוכבים שלה, הוא צפוי להעתיק את עלילתו למקום שבו יחושו גיבוריו הסטלנים בנוח - אמסטרדם, אלא מה.

הפנדה מדשדש, הפיראטים שודדים

ההישגים יוצאי הדופן של "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" דחקו הצדה את "קונג-פו פנדה 2", הוא בעצמו המשכון של להיט קיץ מפתיע. בניגוד לקומדיה הפרועה, סרט האנימציה לא השכיל לרשום מספרים יוצאי דופן, והוא הסתפק בסגנות עם הכנסות משוערות של 68 מיליון דולר בחמשת ימי סוף השבוע הארוך.

אלה לא מספרים טובים במיוחד, אבל יש לזכור כי בדומה לרוב הסרטים מסוגו, "קונג-פו פנדה 2" אמור לשמור על מומנטום. ככל שיותר ילדים יהיו בחופש, כך הוא גם יעשיר את כיסו, מה עוד שעד "מכוניות 2" בסוף החודש, לא ממתינה לו תחרות רצינית. גם האיכות של הסרט אמורה לעזור לו במירוץ הארוך שממתין לו, כך שאפשר לפנות כבר בלוח השנה מקום לפרק השלישי בסדרה, ולפי סיומו של הפרק הזה, מפיקיו בהחלט מהרהרים בנושא.

בינתיים, "שודדי הקאריביים: זרמים זרים" הפריך את השמועות על כך שהוא יתגלה כמפלה קופתית, והכנסותיו הגלובליות חצו בקלילות את רף 500 מיליון הדולר. בארצות הברית, צפוי הסרט להכניס בסוף השבוע 53 מיליון דולר, והוא ניצב במקום השלישי עם הכנסות של 42 מיליון דולר. בו בזמן, הקומדיה "Bridesmaids", שיש שיכנו אותה תשובה נשית ל"בדרך לחתונה", הצליחה להחזיק מעמד למרות התחרות מצד מקור ההשראה שלה. בהתאם לזאת, היא עומדת במקום הרביעי עם הכנסות נאות בסך 21.5 מיליון דולר בסוף השבוע, ומאזן כללי מפתיע ואף מהמם - כ-90 מיליון דולר.

קאן שוברים קופות

מנהלי החשבונות ברחבי הוליווד מחככים ידיים בהנאה גם למראה הסרטים הבאים בטבלה: במקום החמישי זוהר "תור", עם הכנסות של 11 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 161.3 מיליון דולר, ומיד אחריו מנצנץ "מהיר ועצבני 5", עם הכנסות של תשעה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 198.4 מיליון דולר. אם כך, השישיה המובילה כולה מורכבת מבלוקבסטרים עוצמתיים, שעוד יגלגלו הרבה כסף גם דרך המסך הקטן.

הרוחות קצת מתחילות להירגע בהמשך הטבלה, אם כי גם בשיפוליה אפשר למצוא הצלחה יחסית. הכוונה ל"חצות בפריז" של וודי אלן, שבשבוע שעבר נהנה מפתיחה חזקה בהפצה מצומצמת, והשבוע נעזר בהרחבת הפצתו כדי לתקוע יתד במקום השביעי עם הכנסות של 2.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 3.5 מיליון דולרים. בינתיים, הסרט זוכה לאהדה גם בעיר שבה הוא מתרחש, וקרוב לעבור את רף מיליון הצופים בצרפת.

בשולי הטבלה אנו מוצאים את הקומדיה הרומנטית האפרו-אמריקאית "Jumping The Broom", שניצבת שמינית עם הכנסות של 2.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר סולידי של 34.8 מיליון דולר, ולהבדיל אלפי הבדלות את להיט האנימציה "ריו", שמגיע לסיום הקמפיין הקופתי שלו עם הכנסות של 2.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון, והוא עומד במקום התשיעי עם מאזן כללי של 135.5 מיליון דולר.

את העשירייה סוגרת פנטזיית האימה הכושלת "המאמין", שגרפה בסוף השבוע האחרון 2.3 מיליון דולרים בלבד אף שזהו רק השבוע השלישי להפצתה, ובכך היא העלתה את מאזנה הדל ל-27.8 מיליון דולר.

מחוץ לטבלה בולט "עץ החיים", הזוכה בדקל הזהב, שהתחיל השבוע את דרכו בקופות ארצות הברית על אש קטנה: הוא הופץ בארבעה אולמות בלבד, וגם זה רק בניו יורק ובלוס אנג'לס, אך גרף בהם לא פחות מ-352 אלף דולר, וזאת עם ממוצע נהדר של כ-88 אלף דולר פר אולם. בקצב הזה, הוא עוד ייכנס לעשירייה ובגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully