וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית תירוש: "הפקירו את שחקני הקאמרי בטורקיה"

שני גורקביץ'

31.5.2011 / 18:00

חברת הכנסת מתחה ביקורת על שירותי הביטחון בעקבות התקרית בשבוע שעבר בה נאלצו שחקני הקאמרי לשוב לישראל בשל חשש לחייהם. שב"כ: "אנחנו מאבטחים רק משלחות רשמיות"

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת תדון מחר (רביעי) בביטול ההצגה "הרטיטי את לבי" של תיאטרון הקאמרי בטורקיה בשבוע שעבר בשל חשש לביטחונם של משתתפי ההפקה. את הדיון יזמה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) ובשיחה עם וואלה! תרבות היא מפנה אצבע מאשימה כלפי שירותי הביטחון הישראליים, שלטענתה לא סיפקו לאנשי התרבות הישראלים אבטחה מספקת. "זה סוג של הפקרה, הם הפקירו אותם", היא אומרת.

"שמעתי ממנכ"ל תיאטרון הקאמרי, נעם סמל, שלולא העירנות שלו ושל אנשיו, אף אחד למעשה לא היה טורח להזהיר אותם ולהודיע להם שראוי שלא יעלו את ההצגה", אמרה תירוש. "אנשיו של סמל שמו לב שמשתתפי המשט הראשון והשני לעזה קנו את כל הכרטיסים להצגה ומי יודע מה היה קורה ברגע שהם היו עולים על הבמה. יש לי הרבה טענות ושאלות כלפי שירותי הביטחון שלנו".

"יש פה איפה ואיפה", היא אומרת. "כשיוצאת משלחת של ספורטאים יש עירנות, יש מודעות ויש דאגה, אבל כשמדובר במשלחות תרבות אני לא בטוחה שאפילו השגריר היה ער מספיק או מודע וחרד מספיק. שלא נדבר על השירותים האחרים".

תירוש אומרת כי היא רואה בצוות התיאטרון "שגרירים לכל דבר, ולכן יש לטפל בהם בצורה דומה לזו הנהוגה עם השגריר או אורחיו. אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאוד רגישה וחייבת להיות יותר עירנות מצד מי שאחראי על הדברים האלה. כשתיאטרון יוצא, הוא יוצא להצגה, זה לא התפקיד שלו לחשוב על הדברים האלה".

מהשב"כ נמסר בתגובה כי: "על פי החלטת ממשלה, שירות הביטחון הכללי מאבטח ומטפל במשלחות רישמיות בחו"ל. תיאטרון הקאמרי אינו נכלל בהגדרה זו, כמו גם משלחות רבות אחרות". במשרד החוץ בחרו שלא להגיב לדבריה של חברת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully