וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

2.6.2011 / 6:54

בין הכיסוח האקדמי של "הערת שוליים" והמוטנטים הסקסיים של "אקס מן: ההתחלה" - אלו הסרטים שעולים הערב לאקרנים

הערת שוליים

סרטו החדש של יוסף סידר ("בופור", "מדורת השבט", "ההסדר"), זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן האחרון, עוקב אחר שני חוקרי תלמוד, אב ובן, הרעבים להוקרה שהתחום שלהם מספק. מיותר לציין שהיריבות בין השניים לוקחת תפנית לרעה והמירוץ הופך למכוער ואכזרי. כמו שרק יריבות אקדמאית מסוגלת להיות.

"הערת שוליים" נחשב כבר עתה לאחד המועמדים המובילים לייצג את ישראל באוסקר, אם יזכה בפרס אופיר המיוחל לסרט הטוב ביותר בחודש ספטמבר. הסרט כבר נרכש להפצה בצפון אמריקה ובקנדה לאחר הזכייה בקאן, הוא צפוי להיות מופץ במדינות נוספות.

בימוי: יוסף סידר. שחקנים: שלמה בראבא, ליאור אשכנזי, עלמה זק, יובל רשף (100 דקות)

האנה

האנה היא ילדה מתבגרת שבילתה את מרבית חייה עם אביה באזור מבודד ומנותק ממגע אדם, ביערות המושלגים של פינלנד. אביה, סוכן CIA לשעבר, אימן אותה למטרה אחת: להפוך למתנקשת האולטימטיבית.

מן הביקורות: הביקורות חוזרות על עצמן פחות או יותר, הטוענות שהסרט לא משאיר דבר מעבר לגירוי חושי, אך ממילא כדאי להתמקד בסירשה רונאן, המגלמת את האנה.

ציונים: רוטן טומייטוס – 72, מטאקריטיק – 65.

בימוי: ג'ו רייט. שחקנים: סירשה רונאן, אריק באנה, קייט בלאנשט (111 דקות).

אקס מן: ההתחלה

ההיסטוריה הסודית של חבורת המוטנטים נחשפת ומביאה למסף הגדול שורת אירועים עולמיים מפורסמים. הסיפור מתמקד בשני חברים טובים, צ'ארלס אקסבייר ואריק לנשר (שלימים יהפכו לפרופסור אקס ומגנטו, בהתאמה) שהיו שני גברים צעירים שבסך הכל חיפשו דרך למנוע את בואו של יום הדין. תוך כדי העבודה נוצר קרע בין השניים, קרע שבסופו של דבר יובל ליריבות הנצחית בין הכנופיה של מגנטו לבין האקס מן, תלמידיו של אקסבייר.

מן הביקורות: בניגוד לפרקים הקודמים בסדרה, הפעם המבקרים מהללים. בהוליווד ריפורטר נכתב כי הסרט "נועז, חצוף ובטוח בעצמו, מתודלק על ידי אנרגיה צעירה ורעננה ובוודאי יהפוך לאחר משוברי הקופות הגדולים של הקיץ".

ציונים: רוטן טומייטוס – 97 , מטאקריטיק – 77.

בימוי: מתיו ווהן. שחקנים: ג'יימס מאקבוי, מייקל פסבאנדר, קווין בייקון, ג'נוארי ג'ונס, ג'ניפר לורנס ( 131 דקות).

הרומנטיקנים

שבעה חברים מאותו הקולג', בגילומם של שמות לוהטים כמו אלייזה ווד, אנה פקווין וקייטי הולמס, מעמידים את חברותם למבחן במהלך חתונה הנערכת על חוף הים שמתחילה בהשתכרות נטולת רסן וממשיכה בהיעלמות מיסתורית של החתן.

מן הביקורות: מבקר MSN סיכם זאת כך - "לא מדובר בקומדיה רומנטית, אלא באנסמבל מרשים של כוכבי אינדי השקועים בעלילה שלא ממש מגיעה לשום מקום"

ציונים: רוטן טומייטוס – 15, מטאקריטיק – 43.

בימוי: גאלט נידרהופר. שחקנים: אלייז'ה ווד, אנה פקווין, קייטי הולמס, מאלין אקרמן (95 דקות).

אהבה ושוקולד

אנג'ליק היא שוקולטרית מחוננת שמגיעה לראיון עבודה במפעל השוקולד של ז'אן רנה. היא מתקבלת לעבודה ובין השניים מפתחים רגשות חזקים זה לזו. בעוד הם מנסים למצוא דרך לבטא את הרגשות הללו, הם מוצאים את עצמם שוב ושוב במצבים מביכים ומתסכלים אך מצחיקים, כמיטב המסורת בקולנוע הצרפתי המסחרי.

מן הביקורות: בעוד הסרט היה אחד משוברי הקופות הגדולים ביותר של צרפת ב-2010, כמה מהמבקרים באנגליה טענו כי מדובר בסרט צפוי ותפל, אם כי כזה שיספק את הקהל.

בימוי: ז'אן-פייר אמריס. שחקנים: איזבל קארה, בנואה פולוורד, ז'אק בודה (80 דקות).

לאור היום

שודד בנקים משתחרר מהכלא וצריך להחליט מה הוא הולך לעשות עם חייו. הוא מתלבט בין שני תחביביו הישנים - שוד בנקים כמובן, אבל גם ריצת מרתון. תוך כדי שהוא מנסה ליהנות משני העולמות, הוא מתאהב, ומכאן הכל מסתבך.

מן הביקורות: "מדויק ומותח בדיוק כמו הגיבור הראשי יוצא הדופן" שיבח הלוס אנג'לס טיימס, אך בניו יורק טיימס אמרו כי "הסרט מקל ראש בתסריט, אך קשה להתעלם מהאסתטיות ומאווירת הרטרו הייחודית".

ציונים: רוטן טומייטוס – 84, מטאקריטיק – 63.

בימוי: בנג'מין הייסנברג. שחקנים: אנדראס לאסט, פרנציסקה וייס, פלוריאן ווטרובה (80 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully