וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': "הערת שוליים", התערוכה "מתחת להר" ו"אקס מן: ההתחלה"

3.6.2011 / 15:00

סרט ישראלי שהביא גאווה בפסטיבל קאן, שובר קופות מתוחכם וסקסי לקיץ ותערוכה שמחזירה את הכבוד התרבותי לעיר הבירה - כל מה שיש לעשות בסוף השבוע הקרוב

סרט 1

גם אם נניח בצד את הגאווה הישראלית על על שמייצגים אותנו בעולם עם הצד הכי פוטוגני שלנו, "הערת שוליים" הוא עדיין סרט שממלא בגאווה: על הזינוק המטאורי של תעשיית הקולנוע , על יוסף סידר המוכשר, ועל זה שכבר אפשר לדבר על "קולנוע ישראלי" באותה מידה שאפשר לומר "קולנוע צרפתי".

"הערת שוליים" מגולל מערכת יחסים לא פשוטה בין אב לבנו, שניהם חוקרים באוניברסיטה, ומצליח לעשות זאת בעדינות, חמלה וחיבה גדולה לדמויות ולעולמן. אנחנו אוהבים קולנוענים שעושים סרטים שיש בהם חום אנושי, וזה בדיוק מה שסידר עושה.

סרט 2

אמנם הקיץ רק התחיל, ובכל זאת אפשר להמר כי "אקס-מן: ההתחלה"', שמגיע לאקרנים בסוף השבוע, יירשם כאחד הסרטים החכמים, הסקסיים והמענגים שלו. סרט זה, הפרק הרביעי בסדרה, מציג לנו את צעירותם של הגיבורים המוכרים לנו משלושת הפרקים הקודמים. כתוצאה מכך, מדובר במעין שילוב בין הרפתקת גיבורי-על ודרמת התבגרות, וההתכה הזו עולה יפה.

האחראיים העיקריים לכך הם הבמאי מתיו ווהן, שכבר הבריק ב"קיק-אס", וצוות השחקנים שאסף סביבו – ג'נוארי ג'ונס וג'ניפר לורנס, שתיים מהרותחות באמריקה, וג'יימס מקאבוי ומייקל פאסבנדר, צמד הכוכבים הכי לוהט באי הבריטי. בזכות כל אלה, "אקס-מן: ההתחלה" עומד לפחות ברמה אחת מעל הסטנדרט של סרטי הקיץ.

פסטיבל

אירועי יום ירושלים שהתקיימו השבוע, רק המחישו עד כמה חסר לעיר הקודש מרכז תרבותי חזק, יציב ומתקשר עם הציבור. עם זאת, אנחנו מעדיפים להתבונן על כיפת הזהב שבתוך האפור הגדול - פסטיבל "מתחת להר".

בסוף השבוע יעלו אל ההר כמאה אמנים בתחומים שונים, ויערכו ברחבי ירושלים פעולות אמנות ציבוריות שונות שמזמינות את תושבי העיר והמבקרים בה לקחת חלק פעיל. גלריות, דיוני החלפת ידע, "ההגרלה" - ניסוי חברתי, קונצרטים, מסיבה פתוחה ועוד אירועים שונים ימלאו את העיר ברוח חדשה, הכל בתקווה לעתיד תרבותי מרשים יותר - כלומר, כזה שמתקיים בכל ימות השנה ולא רק במועדים נבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully