וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים נגד פיטורי מנהלת אנסמבל הרצליה

עינב שיף

4.6.2011 / 15:38

יהושע סובול, איתי טיראן, נאווה סמל ועוד פנו לראש עיריית הרצליה כדי להשיב את אופירה הניג לתפקידה: "זו החלטה אומללה"

עולם התיאטרון סוער בשל הפסקת עבודתה של אופירה הניג, המנהלת האמנותית של אנסמבל הרצליה על ידי ההנהלה הציבורית של התיאטרון. יוצרים רבים, בהם אנשי תיאטרון, סופרים ואנשי רוח פנו לראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, בבקשה שתבטל את ההחלטה.

"בניהולה של אופירה הניג התגבש האנסמבל לכלל תיאטרון אמנותי איכותי ביותר", נכתב בפנייה, עליה חתומים יהושע סובול, איתי טיראן, ערן צור, יוסי גרבר, יאיר גרבוז, נאווה סמל, רוני סומק, יצחק לאור, רות אלמוג, יוסי סוכרי, רינה ירושלמי ועוד רבים. "בשנים המעטות מאז הוקם, הוא שימש בית חם לשחקנים וליוצרים מן המעלה הראשונה, ובכליו הצנועים החל להצביע בהדרגה על סדר יום נדיר בתרבות הישראלית: סדר יום המקדש מצוינות, מחויבות אמנותית חסרת פשרות, חשיבה מובנית לטווח רחוק, נכונות להסתכן והתעקשות על אמירה משמעותית".

"משמעות ההחלטה שקיבלה ההנהלה הציבורית היא חיסולו, עוד בחיתוליו, של מפעל תרבותי ארצי משמעותי, שספק אם יצמח כמותו בישראל בעתיד הנראה לעין", הוסיפו היוצרים וחתמו בפנייה: "כבוד ראש העיר, אנו פונים אלייך בבקשה לבטל את ההחלטה האומללה של ההנהלה הציבורית. לא מאוחר להציב את הרצליה במרכז העשייה התיאטרונית האיכותית בארץ הזאת".

"ההחלטה על עזיבתה של אופירה הניג נעשתה בהסכמה של שני הצדדים", כך נמסר בתגובה מעיריית הרצליה. "תיאטרון הינו אמנות שאינה יכולה להתקיים ללא קהל, ולצערנו התברר כי האנסמבל במתכונתו הנוכחית, הוא תיאטרון ניסיוני, אמיץ, אך כזה שאינו מצליח להביא קהל. יש מקום לתיאטרון איכותי בהרצליה, האנסמבל ימשיך בפעילותו ובעתיד אנו שוקלים את הפיכתו לחממה תיאטרונית ליוצרים ישראליים צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully