וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא משנה מה היא אומרת - הצופה איתה": מגישים ועיתונאים נפרדים ממיקי חיימוביץ'

אמילי גרינצווייג

5.6.2011 / 17:09

גדי סוקניק מתפלא שזה לא קרה קודם, אילנה דיין מתפעלת מהאנושיות וגם הצ'ילבות מהעבר מניחות את הנשק. מיקי חיימוביץ' עוזבת והקולגות נפרדות

העזיבה של מיקי חיימוביץ' היא עובדה מוגמרת כבר כמה חודשים, אבל נדמה שרק עתה, כיממה לפני המהדורה האחרונה של חדשות 10 בהגשתה, נראה שעולם התקשורת הולך ומעכל שאחת מאבני הדרך של הטלוויזיה בישראל מסיימת את דרכה. למעשה, רגע לפני תום הקדנציה שלה, גם בכירים בתקשורת שטענו שעזיבתה את ערוץ 2 היא טעות פטאלית ובלתי נסלחת יודעים להכות על חטא.

"תמיד הערכתי את עבודתה המקצועית וכאשר עזבה את ערוץ 2 ,חשבתי שעשתה טעות כיוון שלא האמנתי שערוץ 10 ישרוד", אמר היום (ראשון) עוזי פלד, מנכ"ל טלעד לשעבר שתקף את המהלך של חיימובץ' דאז. "מסתבר שיש כוחות חזקים יותר מהכסף ויש מי שתמך בערוץ לאורך שנים וזה מה אפשר לה להמשיך ולפרוח. אני מודה שאינני מבין מדוע היא כבר עוזבת את כיסא המגישה, לאחר שעשתה את עבודה בצורה יוצאת מן הכלל. אני מקווה שבהמשך הדרך היא תצליח, בעיקר ממה שאני מבין בעשייה הדוקומנטרית, ושגם שם היא תצליח לא פחות מבהגשת החדשות".

"כשהחלטנו לפני 17 שנה על הגשה זוגית בחדשות ערוץ 2, זו היתה מבחינתנו החלטה טבעית, אבל גם מבחינה זו מיקי היתה פורצת דרך", אומר שלום קיטל, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 לשעבר, שגם לא שבע נחת מעזיבתה של חיימוביץ' . "זו הפעם הראשונה שאישה הגישה במעמד שווה לגבר, וזה בא לידי ביטוי גם במה שקורה על המסך וגם בחדר המערכת".

והכעס עליה שכך מאז?

קיטל: "אני לא מתחרט על הכעס ואני לא מצטער על כך שהכעס עבר מזמן. היא עשתה את בחירתה ולתקשורת חוקים משלה. בסך הכל מיקי הטביעה את חותמה על הגשת החדשות הטלוויזיוניות בעיקר במתכונת הזוגית עם יעקב, ואני מאחל לה מכל הלב הצלחה בהמשך דרכה ובטוח שעוד נראה אותה על המסך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבות דובר על חשיבות עבודתה של חיימוביץ' עבור חדשות 10, אבל הנקודה הפמיניסטית עוברת כחוט השני בשיחות עם עיתונאים ומגישים, זכר ונקבה. החשיבות של חיימוביץ' לשיח תקשורתי בעל שוויון מגדרי היא מה שרבים מציינים כמורשתה. לעומת זאת, דווקא אילנה דיין, מפרגנת לחיימוביץ' בעיקר על סגולותיה העיתונאיות: " אני חושבת שיש למיקי איזשהו דיאלוג עם המצלמה שליחידי סגולה יש כמוהו", היא אומרת. "אני לא זוכרת שראיתי, גם בין מגישי חדשות בעולם, את היכולת הזו שיש לה לייצר חיבור בינה לבין החדשות לבין הצופה. במובן הזה היא הפרה את החוק הכתוב והלא כתוב לפיו מגיש חדשות צריך לשמור על מידה של ריחוק מהמטריה שהוא משדר".

זו היתה גם חלק מהביקורת עליה.

דיין: "יכול להיות שבמקרים מסוימים יש לזה מחירים, אבל בסך הכל היא ניסחה מחדש את הגשת החדשות במדינת ישראל. בגלל הדיאלוג הזה, בגלל שלא משנה איך היא אומרת ומה היא אומרת - הצופה איתה, מזדהה איתה ואוהב אותה. זה מתכון ייחודי שלה והוא יישאר שלה. יש מגישים אחרים עם יתרונות אחרים – אבל זה שלה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדם נחמד וסימפטי" - גדי סוקניק על מיקי חיימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובסוף, אחרי יותר מ-15 שנות הגשת חדשות מול כל המדינה, נשארים גם הקולגות, אלו שישבו לצידה וגם התחרו מולה על לבבות הצופים שרק ביקשו לדעת מה קורה בעולם. רבים מהם סירבו להתייחס לעזיבתה של חיימוביץ' און או אוף רקורד. דווקא גדי סוקניק, שזכור בהערה העוקצנית ששחרר לעבר חיימוביץ' בטקס "מסך הזהב" ("קבוצה מנצחת לא מחליפים"), מבין לליבה: "מכולם, אולי אני הכי פחות הופתעתי מההחלטה לפרוש בשיא", הוא אומר. "הייתי מבין אפילו אם מיקי היתה מקבלת את ההחלטה מוקדם יותר... אני משוכנע שעוד נראה אותה רבות במסגרות שונות. ולמי שתוהה על מה שמסתתר מאחורי הקלעים, אני יכול להרגיע: מסתתרת אשה סימפטית ואמפטית בדיוק כמו זו שהופיעה על המסך מדי ערב".

"לפעמים הטלוויזיה לא משקרת וכך אפשר היה להבחין בפנימיות הטובה והחיובית של מיקי גם על המסך", אמר ינון מגל, מגיש מהדורת מבט של ערוץ 1. "העובדה שלקחה את כל העסק, כולל 'הזוהר', בפרופורציה באה לידי ביטוי גם בהחלטה שקיבלה. אהבתי לעבוד איתה כשדרכינו נפגשו ואני מאחל לה בהצלחה והרבה שעות אחר צהרים עם הילדים".

"היא בהחלט תחסר בנוף הטלוויזיוני שלנו ואני בטוחה שעוד נראה אותה על המסך בקונסטלציה כזו או אחרת וטוב שכך", הוסיפה השותפה של מגל להנחיית המהדורה, מירב מילר. "אני קצת קצת מקנאה בה שמעכשיו קפה וקריאת עיתונים יהיו בשבילה פלז'ר ולא ביזנס".

ומה עם יעקב אילון, אתם ודאי שואלים? איך בעצם מרגיש האיש שבעבור רבים, הפך בעצם לשם הפרטי שלפני/אחרי יעקב, עוד לפני בעליה וילדיה? "את התחמושת אני שומר למחר בערב", מסר אילון, והותיר תקווה שזה יהיה לא פחות מרגש מהנשיקה בסילבסטר המילניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully