וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "אקס-מן: ההתחלה" במקום הראשון

5.6.2011 / 17:38

כצפוי, הפרק החדש בסדרת גיבורי-העל עקף את "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" וכבש את הפסגה, אבל בסכום לא מרשים

קחו סדרת גיבורי-על דועכת, הרימו אותה מחדש בעזרת סיפור על צעירותם של הגיבורים, צוותו לכל העסק במאי בריטי מוערך וצוות שחקנים משובח אך אלמוני יחסית, וכמה כסף תקבלו? לא הרבה. זה בדיוק מה שקרה לפני ארבע שנים לאולפני וורנר עם "באטמן מתחיל", וזה מה שקורה עכשיו ל-FOX עם "אקס-מן: ההתחלה", שהגיע בסוף השבוע האחרון לבתי הקולנוע ברחבי העולם וגם בארצות הברית, וגרף בה 56 מיליון דולר – לא מפלה, אבל גם לא סכום מרשים במיוחד. לשם השוואה, הוא נמוך מהספתח של "תור", סרט גיבורי העל הקודם של העונה, שכשלעצמו לא היה להיט היסטרי.

עם זאת, איש ב-FOX בפרט או בהוליווד בכלל לא התרגש יותר מדי מהמספרים האלה, וזאת משלוש סיבות: קודם כל, מראש היה ברור כי הסרט סובל מתנאי פתיחה בעייתיים, כך שאף אחד לא ציפה ממנו לקבוע שיאים. שנית, הוא נהנה מביקורות משבחות מהרגיל יחסית לז'אנר וגם זוכה לתגובות טובות מפה לאוזן, כך שאפשר להאמין כי הוא יצבור מומנטום ויאזן בהמשך את הפתיחה הבינונית שלו.

שלישית, וחשוב מכל, כולם זוכרים שגם "באטמן מתחיל" התחיל על אש קטנה אבל סיים בתור להיט מינורי, ויתרה מזאת – הוליד את "האביר האפל", סרט גיבורי-העל המצליח אי פעם. לפיכך, בשלב זה, הגישה בהוליווד היא לשמוח על כך שלכל הפחות "אקס-מן: ההתחלה" לא התרסק, ואף שסבלנות אינה מצרך נפוץ בתעשייה, בכל זאת להצטייד בה ולהמתין להישגיו העתידיים.

בדרך לחתונה עוצרים בקופה

מי שגוזר כבר עכשיו במרץ את הקופונים הוא "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" שבמקום השני, שהכניס בסוף השבוע האחרון 32.4 מיליון דולר ובכך העלה את מאזנו המרהיב ל-186.9 מיליון דולר, מה שאומר שבקרוב הוא יעקוף בקלילות ובמהירות כמעט מדהימה את רף 200 מיליון הדולר, משהו שספק אם "אקס-מן: ההתחלה" אי פעם יגיע אליו.

לעומת זאת, את המקום השלישי מאייש סרט המשך שמתקשה לצבור תנופה. מדובר ב"קונג-פו פנדה 2", שגרף בסוף השבוע האחרון 24.3 מיליון דולר בלבד ובכך העלה את מאזנו ל-100.4מיליון דולר. זהו כמובן סכום נהדר שהופך אותו רשמית לשובר קופות, ובכל זאת, מדובר באכזבה קלה, כי הסרט אמור היה להסתייע בקהל המעריצים הנאמן של הפנדה ובהקרנות התלת-ממדיות כדי להתעלות על ההישגים של קודמו, אבל כרגע הוא אפילו לא מצליח להשתוות להם. כל זה מעורר תרעומת בתעשייה, ובין וול סטריט והוליווד מתרבים הקולות הקוראים לאולפנים לחשוב שלוש פעמים לפני שהם עושים סרטים בתלת-ממד.

"שודדי הקריביים" סוחף את העולם

בהתאם לרוח הקיץ, גם במקום הרביעי אנו פוגשים סרט המשך – "שודדי הקריביים: זרמים זרים" במקרה זה, שליקט בסוף השבוע האחרון 18 מיליון דולר ובכך העלה את הכנסותיו בקופות ארצות הברית ל-190.3מיליון דולר. ברחבי העולם הוא כבר הכניס מעל 700 מיליון דולר, כך שלפחות במקרה שלו, אין כבר שום ספק שיגיע פרק נוסף בסדרה.

עוד הצלחה מרשימה היא הקומדיה הנשית הפרועה "Bridesmaids", שממשיכה להרוויח מכך שאין תחרות בשוק על קהל היעד שלה. וכך, בסוף שבוע זה היא אגרה 12.1 מיליון דולר, מה שהספיק לה כדי להישאר בחמישייה הראשונה ואיפשר להכנסותיה לעקוף במפתיע את רף מאה מיליון הדולר –כרגע הן עומדות על 107.3 מיליון דולר.

לעומת זאת, "תור" סבל כמובן מהפריצה לשוק של "אקס-מן: ההתחלה", כך שהוא הסתפק בהכנסות של 4.2 מיליון דולרים, והוא עומד במקום השישי עם מאזן מצטבר של 169.1 מיליון דולר. מיד אחריו עומד "מהיר ועצבני 5", שגרף בסוף השבוע האחרון 3.3 מיליון דולרים. די היה בכך כדי שהכנסותיו ידלגו מעל רף 200 מיליון הדולרים, והן ניצבות כרגע על 202.1 מיליון דולר.

התחלה טובה ל"Beginners"

בניגוד למה שקורה בחלק הארי של הטבלה, בשיפוליה אנו פוגשים בשלושה סרטים בלי אפקטים, בלי כוחות-על ובלי אדרנלין: במקום השמיני זהו "חצות בפריז" של וודי אלן, עם הכנסות של 2.8 מיליון דולרים ומאזן כללי נאה של 6.8 מיליון דולר, ובמקום התשיעי מדובר בקומדיה הרומנטית "ארוס בהשאלה", עם הכנסות של מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 36.8 מיליון דולר. את העשירייה חותם סרט הבורקס האפרו-אמריקאי "Jumping The Broom", שאגר בסוף השבוע האחרון 800 אלף דולר בלבד והעלה את מאזנו הכללי הצנוע אך המספק ל-35.8 מיליון דולר.

מחוץ לטבלה בולטת "Beginners", דרמה שבה מגלם יואן מקגרגור גבר המגלה כי אביו המזדקן נמשך מאז ומעולם לגברים. בשלב זה הופץ הסרט בחמישה אולמות בלבד, אך זה לא מנע ממנו להכניס כמעט 130 אלף דולר. בצירוף הביקורות המהללות שקיבל, אפשר להמר כי לאחר הרחבת הפצתו, הוא ישתחל גם לעשירייה הראשונה. לישראל, בכל מקרה, יגיע הסרט בשבעה ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully