וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית הרצליה: "פיטורי אופירה הניג - לא מטעמים פוליטיים"

עינב שיף

6.6.2011 / 15:43

יעל גרמן הגיבה לפרידה מהמנהלת האמנותית של האנסמבל העירוני ותקפה את תעשיית התיאטרון שלא תמכה בהניג

ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, שברה שתיקה בנוגע לפיטוריה של אופירה הניג, המנהלת האמנותית של התיאטרון שהודחה בסוף השבוע מתפקידה. במכתב פתוח ששלחה גרמן לפרופסור גד קינר, שיצא נגד הפיטורים, אמרה גרמן כי היא מעריכה מאד את פועלה של הניג, אולם היא אינה יכולה לממן מכספי הציבור תיאטרון שלדבריה אינו מביא מספיק קהל.

"אני רוצה להזים את העלילה, שמניעים פוליטיים עמדו בבסיס הפסקת עבודתה של אופירה, כמנהלת אומנותית, באנסמבל הרצליה", כתבה גרמן, במענה לטענה כי תמיכתה של אופירה בחרם על אריאל הביא לפיטוריה. "לא היה ולא נברא. כולנו כיבדנו את דעותיה של אופירה ואף נתנו לכך ביטוי פומבי".

אילו כל חותמי העצומות היו מגיעים להצגות האנסמבל הנפלאות, לא היינו במצב הנוכחי", עברה גרמן למתקפה. "זאת התנשאות ועזות מצח לבוא היום, לאחר ארבע שנים ולדרוש מהעירייה שתמשיך לממן רפרטואר אליו אתם, קהל החותמים לא מגיעים. כאן המקום לשאול: היכן הייתם אתם, המרצים, התלמידים, האומנים, היוצרים, כשחיכינו לכם בפרמיירות, עם הזמנות - ולא הגעתם!".

"בתשובה לפנייתכם, הרי שאילו הייתי אדם פרטי, בעלת ממון, הייתי יכולה לממן מכספי האישי את עבודתה האומנותית הייחודית והנפלאה, של אופירה", סיכמה גרמן. "כראש עירייה, שנבחרה ע"י הציבור ומחויבת באמות מידה ציבוריות, איני יכולה לממן זאת מכספי הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully