וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

9.6.2011 / 7:30

קולין פארל, קירה נייטלי, הילרי סוונק, קווין ספייסי ושירלי ברנר - כולם מציגים מהשבוע סרטים חדשים על המסך הגדול

לונדון בולווארד

לאחר שזכה באוסקר על התסריט המעובד של "השתולים", וכתב גם לרידלי סקוט ("ממלכת גן עדן", "גוף השקרים"),למל גיבסון ("על סף תהום") ולאחרים, לקח וויליאם מונהאן לידיו את שרביט הבימוי בפעם הראשונה. הוא עשה זאת כדי ליצור מותחן פשע ברוח שנות השישים והשבעים, המתאר כיצד שוכרת כוכבת (קירה נייטלי) את שירותיו של אסיר משוחרר (קולין פארל) כדי שיגן עליה מפני השוחרים את רעתה, מה שסוחף אותו למעגל מחודש של אלימות.

מן הביקורות: בראיון מיוחד לוואלה! תרבות, שיתפרסם מחר (שישי) באתר, מתנגח מונהאן בתקשורת הבריטית, ויש לו סיבה טובה לכך: היא אכן קרעה לו את הצורה. "חרפה" זעק הדיילי טלגרף, "אסון" הוסיף האובזרבר, והגרדיאן כתב כי הסרט מתפרק לאחר עשרים דקות. אלה הן רק דוגמאות מייצגות להלך הרוח בממלכה המאוחדת, המקום הראשון שבו הופץ "לונדון בולווארד", ועתה נותר רק לחכות לראות מה יאמרו עליו בישראל, בארצות הברית ובשאר העולם.

ציונים: רוטן טומייטוס – 33.

בימוי: וויליאם מונהאן. משחק: קולין פארל, קירה נייטלי, ריי ווינסטון (103 דקות)

הפרקליטה

לאחר שזכתה באוסקר על "בנים אינם בוכים" ועל "מיליון דולר בייבי", לקחה על עצמה הילרי סוונק בדרמה זו תפקיד שכאילו נתפר בשביל לזכות באוסקר - סיפורה של אשה קשת יום, שלמדה משפטים והפכה לעורכת דין כדי שתוכל להביא לשחרורו מן הכלא של אחיה, שנידון למאסר על לא עוול בכפו. האם הגיבורה שהגיעה מלמטה תנצח את הערכאות העליונות?

מן הביקורות: הסרט אמנם לא השכיל להביא להילרי סוונק את האוסקר השלישי שלה, וגם לא מועמדות לפרס, אבל הוא קיבל כמה ביקורות סבירות. כך, לדוגמה, שיקגו טריביון כתב שהוא מעורר השראה, יו.אס.איי טודיי שיבח את תצוגות המשחק שבו והוליווד ריפורטר סבר שיש בו עוצמה רגשית. לעומת זאת, ניו יורק טיימס חשב שהוא נחות גם לעומת דרמות טלוויזיה מסוגו.

ציונים: רוטן טומייטוס – 68, מטאקריטיק – 61.

בימוי: טוני גולדווין. משחק: הילרי סוונק, סם רוקוול, מליסה ליאו (103 דקות)

העסקן

דרמה סאטירית שעשתה כותרות משתי סיבות: ראשית, הבמאי שלה, ג'ורג' היקנלופר, מת בנסיבות מסתוריות בחודש אוקטובר האחרון, חודשיים לפני צאת הסרט בארצות הברית. שנית, היא מתארת שערורייה עסיסית שהתרחשה במציאות: סיפורו של ג'ק אברמוף, לוביסט יהודי-אמריקאי חסר בושה שתאוות הבצע שלו הפילה אותו בסופו של דבר. לתוך המפולת הזו נכנסו עוד כמה גורמים פוליטיים רמי דרג, וארצות הברית נחשפה בערוותה.

מן הביקורות: למרות מותו בטרם עת ובטרם יציאת הסרט של היקנלופר, התקשורת האמריקאית לא גילתה כלפיו חסד. וכך, וושינגטון פוסט ציין כי הבמאי לא החליט מה הוא רוצה כאן, טיים אאוט ניו יורק כתב שמדובר בקומדיה ממוחזרת ולוס אנג'לס טיימס הוסיף שהיא מייגעת למדי. בניגוד לכל אלה, ג'י.אר ג'ונס בשיקגו רידר ורוג'ר איברט בשיקגו סן-טיימס מצאו עניין בסרט, בעיקר בשל התובנות שלו על הקשר בין הון ושלטון בארצות הברית.

ציונים: רוטן טומייטוס – 35, מטאקריטיק – 51.

בימוי: ג'ורג' היקנלופר. משחק: קווין ספייסי, ג'ון לוביץ', בארי פפר (108 דקות)

המאמין

כשנתיים לאחר "לגיון המלאכים", שבים הבמאי סקוט צ'רלס-סטיוארט והכוכב פול בטאני לשתף פעולה, וגם הפעם עושים זאת במסגרת של פנטזיה עם אלמנטים של פעולה, אימה ובעיקר מחשבה דתית. במקרה זה, מגלם בטאני כומר היוצא בעקבות הערפדים שחטפו את אחיינתו, ונלחם נגדם בכוח האמונה ובכוח הזרוע.

מן הביקורות: צ'רלס-סטיוארט הודה כי הוא מסכים עם האש הביקורתית שספג "לגיון המלאכים" והבטיח שלמד את הלקחים. האם הוא גם יישם אותם? המבקרים סבורים שלא. בהתאם לזאת, האוניון כתב כי מדובר בקשקוש מגוחך שמבזבז את הזמן של הצופים, ואינטרטיינמנט ווייקלי כתב שהוא פושע בכמעט כל חטא אפשרי של עולם הסרטים סוג ב'. ובכל זאת, היו ל"המאמין" גם מעריצים: אתר מוביליין, למשל, העז לשבח אותו ואף לומר שיש בו משהו פואטי.

ציונים: רוטן טומייטוס – 16, מטאקריטיק – 41.

בימוי:סקוט צ'רלס סטיוארט. משחק: פול בטאני, מגי קיו, ברד דוריף, כריסטופר פלאמר (87 דקות)

נגיעה

זהו סרט אמריקאי, אך מככבת בו שירלי ברנר, וכיאה לכך הוא מגיע לבתי הקולנוע בישראל לפני הפצתו בארצות הברית (אם זו אכן תצא לפועל). דרמה זו עוסקת בנערה המנסה להשתחרר מאחיזתה של אמה המניפולטיבית בעזרת שכנתה רבת ההשראה. האם היא תצליח בכך?

בימוי: דן ניירה. משחק: שירלי ברנר (90 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully