וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב רווח ייעץ לשרה לימור לבנת

שני גורקביץ'

15.6.2011 / 17:25

השחקן, כמו גם הסופרת גלילה רון פדר ומולי שפירא, מונו לתפקיד במסגרת ועדה למתן פרס עידוד לרשויות המקומיות

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הודיעה היום (רביעי) על פרס חדש בשווי 600,000 שקלים לעידוד רשויות מקומיות המקדמות ומטפחות את התרבות והספורט בתחומיהן. זאב רווח, גלילה רון פדר ומולי שפירא מונו לכהן כחברי הוועדה המייעצת לשרה במתן הפרס בתחומי התרבות, בנוסף למנכ"לית המשרד אורלי פרומן, ראש מנהל התרבות שמעון אלקבץ וחברים נוספים. מיקי ברקוביץ, אסתר רוט-שחמורוב ובוני גינצבורג מונו לכהן כחברי הוועדה בתחום הספורט.

הפרסים יחולקו לשתי קטגוריות, ספורט ותרבות, וכל אחת מהן יוענקו פרסים על סך 75,000 לארבע רשויות: עיר גדולה, עיר קטנה, מועצה מקומית ומועצה אזורית. יש לציין כי על פי תקנון הפרס, אין כל מניעה שרשות אחת תזכה בפרס בשתי הקטגוריות. בנוסף יידרשו הרשויות המתמודדות על הפרס לצרף התחייבות אישית חתומה של ראש הרשות כי כספי ישמשו לשיפור וקידום נושאי הספורט והתרבות בתחומן באמצעות הפקת אירועים והקמת מתקנים, מוסדות ועוד.

"לתרבות וספורט ישנה השפעה משמעותית על איכות חייהם של התושבים", אמרה השרה. "לא לשווא הפך בשנים האחרונות ההיצע בתחומי התרבות והספורט של הרשויות לשיקול מכריע בקביעת מקום המגורים של התושבים. תרבות וספורט הם גם מנוף לפיתוח כלכלי ואמצעי לגישור על פערים חברתיים. על מנת לעודד ולתמרץ את הרשויות להרחיב את פעילותן בתחומי התרבות והספורט, הוחלט במשרד על חלוקת פרסים כספיים שינותבו לרווחת התושבים".

וגם: מי ייצג את ישראל בביאנלה לאדריכלות בוונציה?

במקביל הודיע היום משרד התרבות כי האדריכלים דן הנדל וארז אלה והאוצרת מילנה גיצין-אדירם ייצגו את ישראל בביאנלה ה-13 לאדריכלות שתיפתח בונציה בספטמבר 2012. השלושה גיבשו תערוכה שנקראת "נושאת מטוסים" (שם זמני) העוסקת בארכיטקטורה של הליברליזם שלאחר 1973 התגבשה מחוץ למנגנוני המדינה והושפעה מארצות הברית ומהשינויים בחברה הישראלית.

ההצעה הזוכה נבחרה על ידי ועדת השיפוט מטעם המדור לאמנות פלסטית של המועצה לתרבות ולאמנות, שכללה את יו"ר המדור, סיגל ברניר, נציגת המשרד עידית עמיחי, דוקטור גליה בר אור והאדריכלים יובל יסקי, אריה קוץ ועודד רפופורט. חברי הוועדה סבורים כי נושא התערוכה מרתק, ומהווה "תרומה חשובה למחקר האדריכלי בארץ והיא יכולה לעורר עניין בקרב אנשי תרבות ואדריכלות בעולם".

"אנו מייחסים חשיבות רבה לביאנלה בוונציה הנותנת במה בינלאומית לאדריכלות הישראלית", אמרה השרה. "אני מאמינה שנוכל לראות בתערוכה את ההשפעות האמריקאיות שאכן קיימות באדריכלות הישראלית כמו גם בתחומי תרבות אחרים, אך נצליח גם לגלות את הקווים והאלמנטים הייחודיים המקומיים של האדריכלות הישראלית". נושא ההשפעות ההדדיות הוא אכן סוגייה מרתקת בעולם האדריכלות בארץ ובעולם ואני סבורה כי התערוכה תצליח לעורר עניין והערכה בקרב ציבור האדריכלים והמבקרים בביאנלה".

התערוכה תוצג בביתן הישראלי בביאנלה שתכנן האדריכל זאב רכטר ב-1952, כאשר את המימון יספקו משרדי התרבות והחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully