וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקסופוניסט קלרנס קלמונס הלך לעולמו

עינב שיף

19.6.2011 / 7:30

קלמונס, חבר האי סטריט בנד של ברוס ספרינגסטין, מת כתוצאה מסיבוכים של שבץ שעבר. ספרינגסטין: "אהבתו תישאר איתנו"

הסקסופוניסט האהוב קלרנס קלמונס, אחד הנגנים המוערכים והאהובים בתולדות הרוק האמריקאי, מת אמש (שבת, שעון ארה"ב) כתוצאה מסיבוכים של שבץ בו לקה לפני כשבוע וחצי. בן 69 היה קלמונס במותו.

קלמונס נודע בעיקר כסקסופוניסט להקת האי סטריט בנד, להקת הליווי הקבועה של ברוס ספרינגסטין במשך למעלה משלושה עשורים. קלמונס נחשב לאחד המקורבים לספרינגסטין בלהקה ולאחד מסמלי הרוק האמריקאי. "קלרנס חי חיים נפלאים", מסר ספרינגסטין בהצהרה שפרסם. "הוא נשא בתוכו אהבה לאנשים שגרמה להם לאהוב אותו. הוא יצר משפחה גדולה ונפלאה. הוא אהב את הסקסופון, אהב את המעריצים ונתן הכל בכל ערב כשהוא יצא לבמה".

"אובדנו הוא בכלל בלתי נתפס והיה לנו הכבוד והתודה להכיר אותו ואת ההזדמנות לעמוד לצידו כמעט 40 שנה", הוסיף ספרינגסטין. "הוא היה חברי הנפלא, שותפי, ועם קלרנס לצידי, הלהקה שלי ואני יכולנו לספר סיפור עמוק מזה שנכלל בפשטות במוזיקה שלנו. חייו, זכרו ואהבתו תחיה איתנו, בתוך הסיפור הזה ובתוך הלהקה שלנו".

קלרנס קלמונס עם ברוס ספרינגסטין. Vince Bucci, GettyImages
הספד מרגש למוזיקאי ענק. ספרינגסטין עם קלמונס/GettyImages, Vince Bucci

קלמונס ניגן בעשרות להיטים של ספרינגסטין שזכו לסימן ההיכר של הסקסופוניסט הגבוה והחסון, בהם "Jungeland", "Tenth Avenue Freeze out" ו-"Born to Run". בנוסף, ניגן קלמונס עם להקה משלו, "Temple of Soul" ועם רינגו סטאר בלהקת האול סטאר בנד שלו. קלמונס היה גם נגן אולפן עבור רוי אורביסון, ג'קסון בראון, ארית'ה פרנקלין ועוד.

קלמונס תיעד את חייו ועבודתו בספר ביוגרפי שהוציא, "Big Man: Real Life & Tall Tales", בו סיפר על חייו לצד ספרינגסטין ועם האי סטריד בנד. בשנים האחרונות סבל קלמונס מבעיות בגבו ובברכיו, בשל הטורים הארוכים עם ספרינגסטין. קלמונס היה אמור לנגן את ההמנון האמריקאי במשחק מספר 2 בגמר ה-NBA לפני כשבועיים, אך ביטל בשל פציעה בידו.

הופעתו המוזיקלית האחרונה פורסמה רק ביום שישי האחרון, בקליפ של ליידי גאגא לשיר "The Edge of Glory", בו הוא ניגן. קלמונס ניגן בשיר נוסף באלבום, "Hair".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully