וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה סילברמן בישראל: יהדות, אובמה וישראל על המוקד

שני גורקביץ'

21.6.2011 / 18:38

הקומיקאית הפרועה פתחה את ועידת הנשיא בשיחה משעשעת עם יגאל רביד על נושאים בוערים, מפוליטיקה ועד הצורך להשתין

לא הספקנו להתאושש ממסיבת העיתונאים הפיוטית של שאקירה עם הנשיא שמעון פרס, וכבר ועידת הנשיא, שנפתחה היום (שלישי) בירושלים, מספקת לנו את האירוע הבא: פאנל בכיכובה של שרה סילברמן, הקומיקאית האמריקאית שלוחת הרסן.

בפתח דבריה נשאלה סילברמן מה עשתה אמש והיא השיבה: "לא הייתי בהופעה של בוב דילן כי הייתי בהצגה של אחיינית" - זאת בהתייחס לבתה של אחותה, שמשמשת כרבה בקיבוץ בצפון. "אני יהודייה בדרך שאני לא יכולה לשלוט בה", אמרה וציינה שאין לה דת, בעודה מקפידה לעקוץ את המנחה המתאמץ יגאל רביד. "חלק מהיהודים באמריקה אוהבים אותי, וחלקם לא", אמרה, "אבל אנחנו אמורים לדבר על עתיד טוב יותר ולא על אנשים ששונאים אותי". בשלב מסוים, בתגובה לשאלותיו של רביד, אמרה סילברמן: "אני מרגישה שאנחנו בדיליי, אתה כל הזמן שואל אותי על משהו שכבר עניתי עליו".

סילברמן סיפרה במהלך דבריה על פגישתה עם נשיא ארצות הברית: "ידעתי שאני אפגוש את אובמה", אמרה, "וחשבתי שאני אעלה את הנושא של דארפור ובסוף ראיתי אותו וזה כאילו בדיחה כי הוא לוחץ את היד שלך בדרך לדבר אחר שחשוב. אני אוהבת את הנשיא אובמה ואני יודעת שיש אנשים שיש להם בעיות איתו, אבל בחייכם - הוא ירש סערה של חרא, תנו לו זמן". כשרביד אמר "נתנו לו שנתיים", סילברמן ענתה "אה, כי בשנתיים אפשר לפתור את כל הבעיות, נכון ישראל?".

לאחר מכן תהתה סילברמן באירוניה מדוע הקהל לא מריע לה כמו שהוא הריע לשאקירה במהלך דבריה בוועידה. לזאת, התלוו מחשבות פילוסופיות בנושא השפעת הצורך שלה להטיל את מימיה. "אני לא מבינה למה קר לי כשאני צריכה להשתין כי הרי שתן הוא חם", אמרה ואף הכריזה שלא תינשא עד שלא יותר לכל הזוגות מכל הסוגים להינשא.

שאקירה: "היום, כולנו ישראל"

לפני סילברמן עלתה שאקירה לבמה וסיפרה עד כמה התרשמה מהנשיא שמעון פרס. לאחר מכן, חזרה שאקירה וסיפרה על ביקורה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים. "זה כל כך מעורר השראה לראות אנשים משחקים ביחד", אמרה שאקירה. "אחת ההחלטות המכריעות לטובת מחר טוב יותר היא להשקיע בחינוך".

כוכבת הפופ אף סיפרה על ניסיונה האישי עם מערכת החינוך הקולומביאנית ועל בתי הספר המשופרים במדינה. "ככל שנשמור יותר ילדים בבית הספר, כך נרחיק אותם מצרות", אמרה שאקירה, שחתמה ואמרה "בשיר 'וואקה וואקה' אמרתי שכולנו אפריקה. כולנו תוצרים של תרבות אברהם שנוצרה כאן בישראל ולכן היום, כולנו ישראל". לאחר מכן, תהה מנחה הפאנל יגאל רביד מתי שאקירה תשיר עבור הקהל, ושאקירה ענתה כי היא "מתה להגיע לכאן, לפעמים זה לא יוצא מבחינה לוגיסטית, אבל אני מאד רוצה לבוא".

בנוסף להגעתה לוועידת הנשיא, בה תשתתף בפאנל גם ביום חמישי לצד הראפר מתיסיהו, סילברמן תופיע פעמיים בישראל, ב-25 ביוני באמפי וואהל בתל אביב ולמחרת במועדון הזאפה בתל אביב.

*עדכון ראשון: 17:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully