וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: איי וויי-וויי שוחרר בערבות

שני גורקביץ'

22.6.2011 / 17:59

לאחר חודשיים וחצי בכלא, הודה האמן הבינלאומי ומתנגד המשטר הסיני באי תשלום מיסים, והסכים להשיב את חובותיו למדינה.

כלי התקשורת הרשמיים בסין מדווחים היום (רביעי) כי האמן הסיני איי וויי-וויי שוחרר היום בערבות לאחר חודשיים וחצי בכלא. על פי ההודעה הרשמית, האמן (53) שוחרר לאחר שהודה באי-תשלום מיסים, העבירה שבגינה נעצר.

האמן איי וויי-וויי שב לביתו לאחר שחרורו בערבות בתום מעצר של חודשיים, בייג'ינג, סין, 22 ביוני 2011. AP Photo/Ng Han Guan, AP
איי מגיע הביתה, אתמול בבייג'ינג/AP, AP Photo/Ng Han Guan

"איי הראה רוח טוב בעת שהודה בפשעיו" - כך לשון ההודעה הרשמית. על פי הדיווחים, האמן גם הסכים לשלם למדינה את חובותיו לכאורה. עם זאת, סוכנות הידיעות הסינית הרשמית למחצה שינהואה מציינת כי מצב בריאותו הרעוע השפיע אף הוא על ההחלטה לשחררו.

לאחר שחרורו אמר איי לעיתונאים הרבים שהמתינו לו בביתו כי מצבו "בסדר", אך הוא אינו יכול להתראיין. "תסלחו לי, אבל אני לא יכול לדבר", אמר. "אני תחת צו מניעה, הבינו אותי".

תומכים של האמן איי וויי-וויי ממתינים לו מחוץ לביתו לאחר שחרורו בערבות, בייג'ינג, סין, 22 ביוני 2011. AP Photo/Andy Wong, AP
תומכיו של איי המתינו לו מחוץ לפתח ביתו/AP, AP Photo/Andy Wong

מעצרו של האמן זכה לתהודה גדולה מאוד ברחבי העולם ובמהלך תקופתו במאסר פעלו אמנים בולטים רבים למען שחרורו. איי, מתנגד משטר ידוע, התפרסם כמי שתכנן את האצטדיון האולימפי קן הציפור בבייג'ינג, וכן בשל מיצג גרעיני החמניות העצום שלו מהשנה שעברה במוזיאון הטייט מודרן בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully