וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה סילברמן בישראל: "אני יהודיה עד העצם"

שני גורקביץ'

23.6.2011 / 15:36

לאחר שפתחה בסערה את ביקורה בישראל, ממשיכה סילברמן את ביקורה והפעם במוקד - זהות יהודית, בעיות השלפוחית של מתיסיהו ומשבר הקוטג'

הקומיקאית שרה סילברמן השתתפה היום (חמישי) בפאנל בוועידת הנשיא בירושלים, שעסק בזהות יהודית במאה ה-21. סילברמן תרמה את חלקה לצד כוכב הרגאיי מתיסיהו, שהגיע גם הוא להופעות בישראל.

סילברמן החלה את תפקידה בפאנל בתהייה על המושג "אנדרוגינוס", כלומר אדם שנולד לשני המינים. לאחר מכן, כשנשאלה מה משמעות היהדות בחייה, אמרה סילברמן "אני עדיין תקועה בעניין של האנדרוגינוס. אם אתה כזה, לאיזה צד בכותל המערבי אתה הולך?".

לעניין עצמו, סילברמן סיפרה "אני יהודיה אתנית בכך שזה נוזל לי מהנקבוביות ואני מבטאת את עצמי, אין לי דת אבל אני יהודיה עד העצם. היתה לי פסיכולוגית שהראתה לי את ההבדל בין אשמה יהודית לאשמה קתולית, אנחנו מביעים אותה ומשתחררים מזה והקתולים מדחיקים אותה". "רציתי להיות גאה להיות אני ולא להסתיר שום דבר", הוסיפה סילברמן. "בשבילי, בשביל אחרים ובשביל השפיות שלי, אני צריכה פשוט להיות שרה סילברמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בואו נדבר יהדות. סילברמן ומתיסיהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל מה עם הקוטג'?

"לא ידעתי מה זה להיות יהודיה כשגדלתי בניו המפשיר, עד שילדים בכיתה ג' התחילו להאשים אותי שהרגתי את ישו", סיפרה סילברמן. לאחר מכן, אחד הפאנליסטים אמר כי "לישראל יש את הבעיות של הטרור ו..."וסילברמן הזדעקה: "גבינת קוטג'!" לקול צחוק הקהל. "בואו לא נשכח מהבעיות האמיתיות".

בשלב זה, מתיסיהו קם ואז חזר, ללא הסבר. "הוא לא חצוף, פשוט יש לו הרבה פיפי", העירה סילברמן. "הוא חייב לשתות הרבה כי יש לו הופעה הלילה". "אני מנסה לשתות הרבה, אחרי כמה ימים בלי שתייה מרובה, ואז אני מגיע לפה ומת לשתות", הסביר מתיסיהו הנבוך. "חוץ מזה, אני יושב ליד שרה סילברמן, אז אני מרגיש בנוח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה צריך לעשות כדי למצוא חתן יהודי? סילברמן ומתיסיהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן, עבר הפאנל לעסוק בסכנת ההתבוללות ובסופו של דבר היעלמותם של צאצאים יהודיים. "בעניין של יהודים שלא מזדווגים מספיק עם יהודיות", פתחה סילברמן, "תראו, אם היהודים בארה"ב היו כמו האדוניסים שהם פה ולא כמו ה'עיטוש' שהם בארה"ב זה היה נראה אחרת. כשהייתי מספרת לסבתא שלי שיש לי חבר היא היתה שואלת 'הוא יהודי?' וכשהתשובה היתה 'לא' היא היתה שואלת עם פרצוף, 'טוב, הוא נחמד?'".

לקראת סוף הדיון, שאל בחור צעיר את מתיסיהו האם יוכל לסייע לו לקנות כרטיס להופעה שלו עם הדג נחש הערב בירושלים, כיוון שכל הכרטיסים נמכרו. מתיסיהו אמר שהוא "שמח על ההזדמנות לנגח את עיריית ירושלים שהזיזה את המופע ממקום שמכיל 12,000 בני אדם לכזה המכיל 5,000".

ביום שלישי נפתחה הוועידה במושב מיוחד בו השתתפה סילברמן לצד שאקירה, שעסק ב"עיצוב מחר טוב יותר". ביום שבת הקרוב תופיע סילברמן באמפי ווהל בתל אביב ולמחרת במועדון הזאפה בעיר.

גם שאקירה ביקרה בוועידת הנשיא

עדכון ראשון: 14:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully