וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מותו של ספיידרמן - איך הורגים גיבורי על בקומיקס?

המתתו של ספיידרמן היא לא אירוע נדיר בעולם הקומיקס, שנוהג לחסל את גיבוריו, מסופרמן ועד ג'יין של אקס-מן, ואז להמציא אותם מחדש. דניס ויטצ'בסקי בדק איך עושים את זה

מוות ביצירות סדרתיות הוא לא דבר של מה בכך. אם במחזה כמו המלט אפשר פשוט להרוג את כולם בסוף ולסגור עניין, סדרה חייבת להימשך. לא פלא שכשבסדרת הטלוויזיה M*A*S*H החליטו להרוג דמות – אחת הפעמים הראשונות בהן גיבור מת בפריים טיים - הדבר גרם להמולה רבתי בקרב הצופים.

אבל לכלל הזה יש מגבלה אחת מרכזית: הוא לא תקף לגבי חוברות קומיקס. גם כאן, אמנם, החגיגה חייבת להימשך אחרי שהדמות מתה, אבל זה מעולם לא היווה תירוץ להורדת המכחול מההדק. עם זאת, גם בעולם הזה היו יחסית מעט מיתות מרכזיות כמו זו של פיטר פרקר בסוף השבוע, ונתחיל, כמובן, עם שני הגדולים.

סופרמן

מתי?: 1993

איך?: מכות! עם Doomsday - מפלצת מכוכב קריפטון, ממנו סופרמן עצמו מגיע.

למה?: כדי להראות שגם סופרמן יכול למות, לזמן מה לפחות. סיבה קצת פחות פרוזאית היא הצורך של כותבי הקומיקס להמתין שנה עם קו עלילה של חתונה בין קלארק קנט ללואיס ליין, אחרי שנודע שבסדרת הטלוויזיה שרצה באותה התקופה מתכננים את אותה העלילה, אז עדיף ששתיהן תהיינה מסונכרנות.

ומה בסוף: הוא לא מת, הוא רק נח. לא, ברצינות, כל מה שנדרש היה לשים את גופו במיכל החייאה לזמן מה.

באטמן

מתי?: 2008

איך?: בצורה כל כך חנונית שקשה להאמין. נבל על בשם Darkseid מפעיל עליו יכולת ששמה Omega Sanction. עזבו, כל מה שצריך לדעת זה שבסוף סופרמן מוצא את הגופה החרוכה של באטמן.

למה?: סתם עוד עלילה. אם כי במובנים מסוימים יותר משמעותית ממותו של סופרמן. גם כיום, שלוש שנים לאחר סיומה, ברוס וויין אינו באטמן בסדרה הראשית של הדמות. מי שלובש את הגלימה הוא דיק גרייסון, שהיה בעבר רובין.

ומה בסוף?: הגופה החרוכה? היא לא של באטמן! ברוס וויין חי וקיים, בעבר הרחוק. אבל אל דאגה, הוא חוזר משם.

ג'ין גריי מ"אקס-מן"

מתי?: 1979

איך?: רמות קטלניות של קרינה.

למה?: כי ג'ין גריי, או בשמה האחר מארוול גירל, היתה משעממת, והאלטר-אגו (בערך, אבל לא באמת. אבל זה סיפור ארוך) שלה, פניקס, אליה היא הפכה, היתה אחת הדמויות הכי חזקות ומעניינות ביקום של מארוול. לראיה – 25 שנה לאחר מכן, סאגת הפיניקס חזרה על עצמה גם בסרטים שנעשו על פי "אקס-מן".

ומה בסוף?: פניקס הפכה ל"פניקס אפלה", פניקס אפלה השמידה מערכת שמש מיושבת, הכותבים החליטו שג'ין ופניקס בעצם לא היו אותה דמות, הפרידו ביניהן ונתנו לג'ין גריי לנוח כמה שנים בלי להופיע באקס-מן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ג'ייסון טוד (רובין מספר 2)

מתי?: 1989

איך?: אחרי שהציל יחד עם באטמן את תל אביב מפצצת אטום (כן, באמת!) במהלך חיפושים אחר אמו הביולוגית, זו בוגדת בו ומוסרת אותו לג'וקר (קצת לפני שזה נפגש עם חומייני שמציע לו תפקיד במשטר האירני. כן, באמת!). ג'וקר, ובכן, מפוצץ את טוד לכל הרוחות.

למה?: באחד המהלכים הביזריים והציניים ביותר בעולם הקומיקס, החליטו בחברת DC לתת לקוראיהם לבחור האם ג'ייסון טוד יחיה או ימות באמצעות פתיחת קו הצבעה טלפוני. לאחר מספר שנים, התברר כי טוד מת לאחר שאחד משונאיו רימה באמצעות מערכת אוטומטית לשליחת קולות.

ומה בסוף?: בניגוד לדמויות אחרות, טוד היה הגון מספיק כדי להישאר מת לא מעט זמן. הוא חזר לחיים רק ב-2005, כבערך-נבל בשם Red Hood.

קפטן אמריקה

מתי?: 2007

איך?: בצורה מאוד מתוקשרת, בעיקר. סטיב רוג'רס – קפטן אמריקה עבורכם – חוטף כדור של צלף בבטן. ואז הוא מת, וכל האומה האמריקאית מתאבלת על אחד הגיבורים הגדולים שלה.

למה? כדי ליצור אירוע קלימטי שיאפשר לסיים את אירועי Civil War – קו עלילה בו הממשל האמריקאי רוצה לחייב את גיבורי העל להירשם ככאלה ולחשוף את זהויותיהם. קפטן אמריקה מוביל את המאבק נגד הרישום.

ומה בסוף?: הוא לא מת, אלא פשוט מזגזג קדימה ואחורה בזמן, סטייל "בית מטבחיים 5" של קורט וונגוט. בסופו של דבר, המוות שלו מחזיק שנתיים, והקפטן חוזר ביולי 2009.

ג'וני סטורם (הלפיד האנושי)

מתי?: ינואר האחרון

איך?: בצורה בה אנחנו לא רואים את הגופה. בפעם האחרונה בה ראינו אותו, הוא נלחם בהמון של מפלצות כדי לעזור ל-Thing, חברו לארבעת המופלאים. נראה כי ההמון הכניע אותו. או שלא.

למה?: סתם. מותו היה כה אנטי-קלימטי, עד שקשה להאמין שהוא לא יחזור כבר בזמן הקרוב.

ומה בסוף?: מחכים להתפתחויות.

הדוד בן והוריו של ברוס ויין

מתי?: 1962 ו-1939, בהתאמה

איך?: נורו מאקדח של שודד.

למה?: הדוד בן – כדי להפוך את האחיין, פיטר פארקר, לספיידרמן. הוריו של ברוס וויין, מארתה ותומאס וויין – כדי להפוך את הבן שלהם לבאטמן.

ומה בסוף?: מתו, אבל מסיבה טובה כנראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully