וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור נרקיס בהופעה: התחלה מצוינת, המשך בעייתי

חגי אוזן, צילומים: נמרוד סונדרס

29.6.2011 / 7:09

ליאור נרקיס פתח בטירוף להיטים את הופעתו בנוקיה, אבל אז שפך מנוע והסתבך עם ביצועים בעייתיים ומחוות מיותרות סטייל הקדשת שירים לגלעד שליט. חגי אוזן קורא לדוקטור

הצהרת הכוונות של ליאור נרקיס ניתנה מיד בתחילת הערב: הוא עלה לבמה של היכל נוקיה בתל אביב כשמנוף מביא אותו רכוב על אופנוע, ואז פתח את ההופעה בסדרה של להיטים ארטילריים כך שתוך רבע שעה בלבד, הקהל כבר עף לשמיים והתמונה התקבלה במלואה. ליאור נרקיס מכיר את עצמו מצוין והוא שלף את הנשק הבטוח שלו: טירוף על הבמה.

למרות שביציעים אפשר היה להתרשם מאווריריות מסוימת עם קצת יותר מששת אלפים צופים וצופות, נרקיס עשה את זה הרבה יותר טוב ממה שרוב האמנים בארץ יכולים למשוך. גם אם מטרת המופע היתה באווירת שופוני, נרקיס בהחלט הצדיק את ההחלטה להרים מופע בנוקיה. הוא פרפורמר מעולה, שמחזיק את הקהל וזה הספיק לפחות למחצית מהמופע שהרים אתמול. למעשה, חוץ מהדאווינים הוויזואלים, נרקיס הביא לפתיחת המופע את תצוגת התכלית הרגילה שלו ובדקות הראשונות הוא בלע את הבמה, חרש, זרע וקצר את תשואות הקהל.

ליאור נרקיס בהופעה: צפו בתמונות מההופעה בפייסבוק

ההופעות הגדולות במוזיקה המזרחית: תמונת מצב

ליאור נרקיס בהופעה. נמרוד סונדרס
כדורגל משחקים 90 דקות. נרקיס בהופעה/נמרוד סונדרס

אלא שמאוחר יותר התברר שגישת הלהיטים בלבד שלו היתה גם נקודת החולשה של המופע. הגישה האגרסיבית של נרקיס טחנה את האוזן והוא לעיתים אפילו צרח דווקא כשהיה צריך להשמיע צליל שונה, וכך נרקיס נותר חסר אונים. פתאום, החד גוניות שלו הפכה ברורה מדי וכך, בנוקיה התברר סופית שלנרקיס אין מה להציג מעבר לקרחנה.

כך, בהפסקה הקצרה של המופע הוצגה מחווה ל-"Thriller" של מייקל ג'קסון. הרעיון היה נחמד והחזיק את הקהל יפה וכשנרקיס חזר לבמה, הוא ביצע את "ערב טוב" הפנטסטי. למרות הביצוע המהוקצע ותגובת הקהל האינסטינקטיבית, אפשר היה להרגיש בסימני עייפות של הנוכחים וגם של כוכב הערב. קשה לשמור על לבל כל כך גבוה למשך ערב שלם. נרקיס פתח בפול גז וכתוצאה מכך נשאר עם ג'ריקן ריק.

הדבר הגיע לידי ביטוי בעיקר בשירים השקטים. הדוגמא הטובה ביותר לכך היתה הביצוע ל"לכל אחד יש" הקלאסי. השיר היה אמור להיות שיא הערב, אבל נרקיס אף הגדיש את הסאה עם מחווה פופוליסטית בדמות הקדשת השיר לגלעד שליט וכך, במקום קליימקס בלתי נשכח, קיבלנו את אחד הרגעים החלשים במופע. הקהל התחיל לנקר, נרקיס היה מותש, ההקדשה היתה מלאכותית באופן שקשה לתאר ואמינותה נפגעה כשמייד לאחר מכן הזמר חייך, ובעצם הסגיר שאף אחת ממילותיו לא חדרה ללב.

ליאור נרקיס בהופעה. נמרוד סונדרס
לוותר על הפופוליזם, לחזור לשירים עצמם. נרקיס בהופעה/נמרוד סונדרס

אחרי הופעת אמש, ליאור נרקיס יכול להרגיש מסופק מכך שהוא הרים מופע לא רע במקום מורכב וקשה כמו נוקיה. יחד עם זאת, הוא חייב להבין שכדי להמשיך הלאה ולעלות רמה, הוא יהיה חייב להרחיב את יכולותיו הבימתיות. רק כך הוא יוכל להרגיש בן בית אמיתי על הבמות האלו, שדורשות הרבה יותר מתאורת לאס וגאס, אופנועים שיכניסו אותך לבמה והקדשות לגלעד שליט.

ליאור נרקיס בהופעה: דברו איתנו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully