וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת חוגגת עצמאות: מיהם האמנים הגדולים במדינה?

14.7.2011 / 8:07

לרגל יום הבסטיליה, מצאנו בשבילכם את היוצרים הצרפתים הכי חמים בעולם, מהשחקנית מלאני לורן ועד המפיק הצרפתי שאתם חייבים להכיר

השחקנית - מלאני לורן

מלאני לורן גורמת לנו לרצות להיות צרפתים מחד, ולהיות גאים בשורשים היהודים שלנו מאידך. השחקנית היפהפיה הזו שנחשפה לקהל הבינלאומי בזכות תפקידה ב"ממזרים חסרי כבוד" כשושנה דרייפוס האמיצה, לא עלתה מתוך קצף הגלים של קוונטין טרנטינו, אלא הספיקה בגילה הצעיר לככב במעל ל-20 סרטים, לביים, ואפילו לפתח קריירה מוזיקלית לא רעה בכלל. בימים אלו אפשר לראות אותה לצדו של יואן מקגרגור בסרט החמוד "בגינרס" מפזרת קצת מהקסם הפריזאי שלה, ומאירה את המסך; גם שם אגב היא משחקת צעירה יהודייה – ומוכרחים לומר שמזמן לא נראינו טוב כל כך. מכאן לשם, מדובר בבחורה שהיינו הרבה יותר משמחים לחלוק איתה קרואסון, סיפורים מבית אבא, ואת צאצאינו העתידיים.

המפיק - SebastiAn

די קשה לבחור שם אחד מסצנת המפיקים הצרפתית לרשימה שכזו, שכן אם יש תחום שבו הצרפתים הם באמת סוג של חוד חנית הרי זה שם, בתפר המזיע והמלהיב שבין האוס ופופ. סבסטיאן, רמיקסר בחסד עליון, מפיק מצוין ועוד תו איכותי מהבית של הלייבל Ed Banger מייצג היטב את כל אלו ויתרון נוסף שלו לעומת קולגות – היצירות שלו ממעטות לאכול את הראש, כפי שנוהגים לעשות ניג'סים ברוטליים כמו Justice. השנה יצא סוף סוף אלבומו המצופה "Total", שהיה כיפי למדי והוכיח שוב, שזה לא בגט – הוא סתם שמח לראות אתכם.

הבמאי - מישל הזנוויציוס

מישל הזנוויציוס נשמע כמו שם של כדורסלן יווני, אבל האמת היא שמדובר בקולנוען הצרפתי הלוהט ביותר כרגע. הסיבה העיקרית לכך היא סרטו האחרון, "The Artist", שהיה אחת הפנינים הגדולות בפסטיבל קאן האחרון, זיכה את כוכבו ז'אן דוז'ארדן בפרס השחקן הראשי באירוע, צפוי עוד לקצור עיטורים שונים במהלך השנה ברחבי העולם, ואולי גם יהפוך ליצירה הראשונה של הזנוויציוס שזוכה להפצה מסחרית בישראל. אך האמת היא שגם עבודותיו הקודמות של הבמאי, ובראשן סדרת סרטי הריגול "OSS 117", מיצבו אותו כאחד היוצרים האלגנטיים, המקוריים והמבדרים באירופה - כזה שמכיר היטב את המורשת של הקלאסיקה הקולנועית, אבל יודע גם כיצד לברוא ממנה משהו חדש ונפלא משל עצמו.

חוץ מזה, הוא גם איש נעים הליכות ומצחיק בחיים והוא נשוי לשחקנית היפהפייה ברניס בז'ו, שתמיד זוהרת גם בסרטיו. בקיצור, אם יש במאי צרפתי אחד שכדאי לכם להיות בסביבתו, הרי שזה ההוא עם השם של שחקן הכדורסל מיוון.

כוכבת הפופ - Yelle

Yelle הם אולי טריו, אבל הדבר החשוב בה באמת הוא הסולנית המצוינת Yelle, ששמה האמיתי הוא ג'ולי בודה, חיית במה יפת תואר שמחליקה את הדיסקו-פופ של הלהקה הזו עם הבירה לתוך הגרון בתוך אוהל פסטיבלים מיוזע. הפריצה האמנותית של להקה התרחשה רק השנה, עם האלבום המצוין "Safari Disco Club", שהביא אותם להיות המופע הפותח של קייטי פרי בבריטניה. משם, זה כנראה ייגמר בפריצה לארה"ב והפיכתם לשומר מסך בתחנות כמו MTV דאנס ואם לא – תמיד תהיה להם את פריז.

ככה Yelle נשמעים

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

המחתרתי - Invader

כשהולכים ברחובות פריז מתרגשים מהארכיטקטורה: כן, מגדל אייפל קסום והקתדרלות רומנטיות להחריד; אבל היום כבר קשה להתעלם מהעובדה שתרבות הרחוב של העיר לא מבעבעת – היא רותחת. את הפירות הראשונים של תהילת הגרילה קוטף היום Invader, שכבר יותר מ-12 שנים מדביק את יצירות הפסיפס שלו בעשרות ערים ברחבי צרפת ואף בעולם. הניסיון הוכיח כי אף מיקום אינו חסין ואף מונומנט קלאסי או עתיק אינו קדוש מדי, וכולם נפלו קורבן לפלישה. הוא היווה ציר מרכזי בסרט "Exit Through the Gift Shop" שהיה מועמד לאוסקר השנה, ורק בתחילת החודש ננעלה בבירה הצרפתית תערוכה שהוקדשה ליצוריו הפולשניים, Invader יכול לומר בבטחה שהפלישה הצליחה.

Invader בראיון מרתק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully