וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצייר איוון שוובל הלך לעולמו

שני גורקביץ'

14.7.2011 / 14:31

הצייר נמצא מוטל ללא רוח חיים, ככל הנראה מצא את מותו במהלך טיול באיזור שכה אהב לצייר. בן 79 היה במותו

הצייר איוון שוובל נמצא אתמול (רביעי) מוטל, וללא רוח חיים באיזור נחל שורק, וטרם התבררו נסיבות מותו. "הוא תמיד היה יוצא לטיול בנחל שורק עם הכלב שלנו", סיפרה אשתו אדווה בשיחה עם וואלה! תרבות. "זה איזור שהוא צייר הרבה בשנים האחרונות, המקום שהוא קרא לו 'המקום הבטוח'. הוא יצא לטייל ולא חזר וחיפשנו אותו זמן מה ובסוף מצאנו אותו שם אתמול".

משפחתו של שוובל יצאה לטיול של כמה ימים והוא נותר בבית, ומששבו ולא איתרו אותו, יצאו לחפש באיזור הנחל. "הוא כנראה מת בשלישי בבוקר", אמרה אשתו. "הוא פשוט כנראה הרגיש לא טוב, הוא היה מבוגר; עוד מעט בן 79. זה היה יום חם ויכול להיות שהוא התייבש.

שוובל נולד במערב וירג'יניה בארצות הברית, והחל לצייר במהלך שירותו בצבא האמריקאי. הוא למד אמנות בקיוטו אצל האמן קימורה קיואן ובהמשך בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת ניו יורק. לישראל עלה שוובל ב-1963, התיישב בעין כרם ונחשב לאמן פורה מאוד שהציג תערוכות רבות, ויצירותיו אף נכללות באוסף הרשמי של ראש הממשלה.

רעייתו סיפרה כי בשנים האחרונות עבד בעיקר על ציורי טבע, של איזור נחל שורק, ועל פורטרטים עצמיים. לאחרונה פעל בקיבוץ כברי, בתערוכה משותפת עם חברו הטוב אורי ליפשיץ שהלך לעולמו לפני כחודש וחצי, ובשנה שעברה עלו שתי תערוכות גדולות שלו, בתיאטרון רמת גן ובגלריה בקיבוץ בר עם.

"הוא היה איש פעיל מאוד", אמרה "מלא חיים, מלא אנרגיות ומלא יצירתיות. הוא יצא מהבית באמצע ציור חדש".

שוובל הותיר אחריו את אשתו אדווה, חמישה ילדים ושישה נכדים. הוא יובא לקבורות מחר בטקס אזרחי בקרית ענבים.

"כל רישום של שוובל משפיל אותי" - ראיון עם אורי ליפשיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully