וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ 2011: אילו ספרים כדאי לקרוא בחופש?

לילך וולך

18.7.2011 / 12:12

רגע לפני שאתם יוצאים לחופשה, אנחנו ממליצים לכם על ספרים שכדאי לארוז איתכם, בין אתם יוצאים לחופשה משפחתית עם הילדים או מעבירים טיסה ארוכה

לחובבי המתח/ "מקומות אפלים"

יש מי שעבורו חופשה היא כמעט מילה נרדפת לספרי מתח, אם זה כדי להעביר טיסה ארוכה, ואם זה בשביל התחושה הנעימה שמישהו אחר מתרוצץ בפאניקה בזמן שאנחנו מתמתחים בעצלות בין מעבר משכיבה על הבטן לשכיבה על הגב.

ג'יליאן פלין הוכיחה כבר בספר הקודם שלה "חפצים חדים" שהיא סופרת מתח חכמה ומוצלחת בעיקר כי היא לא מוותרת על מה שכל כך הרבה הרלן קובנים נופלים בו, ומעצבת את הדמויות שלה לעילא. ב"מקומות אפלים" פלין עוקבת אחרי ליבי דיי, השורדת היחידה מתקרית איומה בה נרצחו שתי אחיותיה ואמה,כשהיתה רק בת שבע ואחיה הגדול הואשם ברציחתן. ליבי היא אדם לא בהכרח סימפטי, והיא ניזונה יפה מהרחמים וההדים התקשורתיים לאורך השנים, אך כשנגמר לה הכסף היא מחליטה לצאת לבדוק מחדש האם אחיה באמת אחראי לרצח משפחתה. הספר השנון ודק האבחנה הזה יצליח לעקור אתכם מהכאן ועכשיו, ומדי פעם כשתתהפכו מצד אל צד תצטמררו בהנאה, ותשמחו על שאתם רק קוראים אותו.

מקומות אפלים / ג'יליאן פלין, בתרגום יעל אכמון, הוצאת עם עובד, 496 עמודים

"למי שלא מוציא את המוח לחופש/ ארוחת הערב"

"ארוחת הערב" של הרמן קוך ההולנדי בילה לא מעט זמן ברשימת רבי המכר בישראל ולא בכדי. לא, ממש לא מדובר בספר חופשה קלאסי של דאחקות והתקפי צחוק להעברת זמן, אלא ברומן מורכב שבמרכזו הסוגיה עד כמה רחוק צריכים הורים ללכת כדי להגן על ילדיהם אם אלו עברו על חוקי המוסר והמדינה, והאם באמת דם סמיך מכל חומר אחר. "ארוחת הערב" הוא ספר מטלטל שיגרום לקוראיו לערוך חשבון נפש משל עצמם ולצאת עם תשובות שעשויות לבלבל אפילו את אלו שבטוחים איפה הם ממוקמים בסולם השחור-לבן של טוב ורע.

ובכל זאת, למרות שלכאורה לא מדובר בספר שיעניק לכם בריחה ומנוחה מחיי היום יום המתישים, קוך עוטף את חומר הנפץ הזה עם הרבה הומור מקאברי וציניות לא מוסווית. ובסופו של דבר, לאלו שהחופשה שלהם היא לא בהכרח השבתת התאים האפורים זה ספר שמתאים לכל סיטואציה, אפילו לבטן-גב על שפת הים.

ארוחת הערב / הרמן קוך, בתרגום ענבל זילברשטיין, הוצאת כתר ועברית, 262 עמודים

לביקורת המלאה על "ארוחת הערב"

לזאטוטים/ "תהיה בריא מוריס מגי"

גם הפצפונים יתעייפו בחופשה בסופו של עניין ממשחק בכף ודלי על חוף הים, ובדיוק לרגע שבו תעלה הטרוניה "אבא, משעמם לי!" אפשר לשלוף את הספר הנהדר "תהיה בריא מוריס מגי" של הסופר פיליפ ס. סטיד. מוריס מגי הוא שומר גן חיות חביב למראה, שמגיע בכל יום לבלות עם הקרנף, הפינגווין, הפיל ושאר חבריו תושבי הגן. כאשר יום אחד מוריס חולה ונשאר בביתו, מגיעים לבקרו ולשמחו חבריו מגן החיות ומוכיחים שהם לא פחות, (אם לא יותר) אנושיים, חמים ורגישים משאר בני האדם.

הספרון המקסים והמרגש הזה, מאוייר באהבה עצומה על ידי ארין ס. סטיד (רעיית המחבר, שגם הוא מאייר בזכות עצמו), והתמהיל בין המילים המעטות והמדוייקות והאיורים העשירים ומלאי הפרטים החכמים יוצר ספר פשוט מושלם. לחופשה, ולכל רגע שבו צריך (ומתי לא צריך?) נחמה, חום ואהבה.

תהיה בריא מוריס מגי / פיליפ ס. סטיד, בתרגום שהם סמית ואמנון כץ, הוצאת כנרת

לבני נוער שיניחו לאייפון/ "מבחר יצירותיו של טי אס ספיווט"

לא פשוט להיות נער בחופשה – אתה עוין את העולם והעולם עוין אותך, וכשאומרים שהדור הולך ופוחת מתבוננים דווקא עליך בתקווה שתבין את הרמז ותרים את המכנסיים הגולשים. לבני הנוער שמסרבים שיתייחסו אליהם כאל הפרעה לסדר הטוב, ויסכימו לשקוע בספר, מומלץ "מבחר יצירותיו של טי אס ספיווט" של רייף לארסן.

הסופר, שהצליח לשלב ספרות יפה עם עשרות הערות שוליים ואיורים נלווים, יצר מעין יומן של נער מבריק שמתעד ורושם כל מה שסביבו ומנסה להכניס סדר והיגיון לכאוס שהוא חייו. הספר הוא מעין הפרעת קשב נהדרת של עלילה שמופרעת בהמוני עלילות קטנות (חלקן טריויאליות חלקן מופרכות ומקסימות) והמכלול הוא ספר מקורי ויוצא דופן שימצא חן בעיקר בעיני מי שאנקדוטות קטנות וחוסר שגרתיות קוסמים לו.

מבחר יצירותיו של טי אס ספיווט / רייף לארסן, בתרגום יעל אכמון, הוצאת מחברות לספרות, 332 עמודים

דוד רוזנטל חשב שהמקוריות של הספר לא מחפה על עומס ובלבול

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לחובבות הרומנטיקה/ "פרח חממה ותשעת צמחי התשוקה"

צ'יק-ליט הוא עניין בעייתי – מצד אחד, יש את ערימות הספרים האיומים המיועדים לנשים ומערבבים תשוקה, רומנטיקה, סוכר ודבק, מצד שני – אנחנו בחורות ולפעמים מתחשק לנו להזין את מפלצת ה"אישה יפה" שבתוכנו מבלי להרגיש אשמות ומגוחכות. "פרח חממה ותשעת צמחי התשוקה" של מרגוט ברווין מצליח לצעוד בין הטיפות ולצאת מכל העסק די בכבוד.

בספר החמוד להפליא הזה, גיבורת הספר לילה מוצאת עצמה תקועה בחיים (כמובן, ואיך לא?) עד שהיא מחליטה להכניס מעט חיים וצבע לחייה בעציץ ציפור גן עדן אקזוטי שפותח עבורה עולם שלם של תשוקות, מסעות לג'ונגלים טרופיים, זר גבוה ומסתורי וכל מה שצריך בשביל רומן רומנטי. בתוך כל המבן מאליו, מצליחה מרגוט ברווין לנווט על ידי הרבה מאוד הומור ומודעות עצמית, דמויות צבעוניות שעוביין אינו כשל קרטון, וכמות סבירה לחלוטין של קיטש. בנות, אירזו את הספר יחד עם הביקיני וקרם השיזוף, לא תתחרטו.

פרח חממה ותשעת צמחי התשוקה / מרגוט ברווין, בתרגום מיה בנסקי, הוצאת מודן, 249 עמודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully