וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 111: הפרידה

אמיר אגוזי

21.7.2011 / 6:44

אחרי 3 שנים של מוזיקה מעולה מכל העולמות, מדור רשמקול תולה את הנעליים עם מסיבה אחרונה בהחלט, אבל כזו שלא תוכלו לשכוח

אחרי שני פרקים אלקטרוניים יותר, גם אם מסוגים די שונים, אני נפרד מכם עם מהדורת רשמקול פריסטיילית, קיצית, ולרגעים אפילו קצת הזויה. מפגשים של אלקטרוניקה ונשמה, אינדי ופסיכדליה, דאב ומוזיקה אפריקאית, ומבחר קצר של קטעים אהובים מכל הזמנים שמשולבים בין לבין. ההסברים בהמשך, בינתיים לחצו Play.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיד כששמע גאנג קולורז על סיום מדור רשמקול, אץ לגשר כדי ליטול את חייו. סתם, הוא בסדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהדורה יוצאת לדרך עם "הבלדה", הסינגל הרשמי הראשון של ההרכב הקנדי New Look, שעל אף שכבר כמה שנים מסתובבים להם קטעים בודדים ואי.פי מוקדם שלהם, הם רק כעת עומדים לקראת צאתו של אלבום בכורה מסקרן בלייבל K7. סינגל הבכורה שכאן כבר זוכה לתשואות מוצדקות בתחנות רדיו איכותיות בעולם ובאתרים של הפיידר והגרדיאן, ופה מתחת תמצאו לינקים גם לשני רמיקסים חינמיים שחולקו לאחרונה לקטע המדובר, האחד מאת ג'ימי אדגר והשני של מפיק הפוסט-דאבסטפ Koreless.

ממשיך את הקו האלקטרוני ומלא הנשמה של New Look הוא קטע מתוך אי.פי הבכורה של Gang Colours, ששתי מהדורות אחורה הכנסנו רמיקס מהמם שלו למפיק חדש נוסף בשם Lucky Paul. האי.פי "In Your Gut Like a Knife" יצא כעת בלייבל Brownswood של ג'יילס פיטרסון, ו-4 הקטעים שבו מסמנים את גנג קולורז כאחד המפיקים החדשים הכי מרעננים שצצו השנה.

רמיקס של ג'ימי אדגר ל-"The Ballad"

רמיקס של Koreless ל-"The Ballad"

Ahu בפודקאסט קטעי פסקולים

יוקימו נגאנו מלהקת ליטל דרגון בהופעה, תל אביב, 2011. נמרוד סונדרס
"אני חושבת שההחלטה של אגוזי נפלה מאז ההופעה שלנו בתל אביב. הוא לא שב להיות אותו אדם". יוקימי מליטל דראגון בראיון ל-Wire/נמרוד סונדרס

ליטל דרגון האהובים עומדים כעת לקראת צאת אלבומם השלישי, "Ritual Union", לאחר שכבשו בסערה את במותיהם של פסטיבלים נחשבים כגלסטונברי, סונאר ו-Movement בדטרויט. האלבום החדש בעל סאונד אלקטרוני אף יותר משל קודמו, ובין הרמיקסים לסינגל הראשון מתוכו נמצא זה של הרכב הרוק-פסיכדליה מניו-זילנד/פורטלנד, Unknown Mortal Orchestra, שזה עתה הוציאו גם את אלבום הבכורה הכייפי שלהם, ושקטע מתוכו, "FFunny FFriends", מופיע בהמשך הקאסט.

ליטל דרגון גם החזירו טובה בדמות רמיקס משלהם, אותה תוכלו לשמוע בלינק שפה מתחת, כמו גם פודקאסט מגניב של UMO, שבין השאר כולל רמיקסים וגרסאות כיסוי שכאלו לקטעי אר אנ' בי מהניינטיז.

פודקאסט של Unknown Mortal Orchestra עבור האתר של Modular

רמיקס של ליטל דראגון ל-Unknown Mortal Orchestra

מיקס שירי ליטל דרגון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סימסתי לאגוזי 'ער?'" כשיצא האלבום החדש, לפני כמה חודשים. חזר אליי אתמול" - מטרונומי בראיון ל-NME/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בקאסט - קטעים ממספר אלבומים שמצאתי עצמי חוזר אליהם שוב ושוב בתקופה האחרונה: "The English Rivera" הכייפי של מטרונומי, שכרגיל עם אלבומי פופ ואינדי אני מגיע אליו קצת באיחור, אבל נהנה מכל רגע; המפגש הקיצי והשמח של נגנים מאנגליה וניגריה שהוליד את ה-Owiny Sigoma Band, שאלבומם יצא גם הוא בלייבל Brownswood של ג'יילס פיטרסון, ושאת סינגל הבכורה "Wires" כללנו פה ברשמקול 108; קטע מתוך אי.פי חדש ועל גבול האקספרימנטלי שיצא כעת בלייבל Clown & Sunset של ניקולאס ז'אר, לאמן בשם Valentin Stip;

וגם כדאי להאזין ל-"All the Sun that Shines" מתוך האלבום "936" המהפנט של ההרכב Peaking Lights, שמפגיש באופן לא צפוי בין אינדי לו-פי ודאב כבד; סינגל שני מתוך אלבום הבכורה המתקרב של הרכב הפסיכדליה The Stepkids לבית משפחת סטונז ת'רואו האהובה; וכן סנונית קטנה מתוך האלבום הקרב של MRR-ADM, הרכב המתופפים מלוס אנג'לס, שמארחים את גונג'ה סופי בכמה קטעים מתוכו.

שימו לב גם ללינקים שפה מתחת, בהם תמצאו פודקאסטים קיציים וסופר כיפיים של שניים מהכוחות הצעירים הכי מעניינים שצמחו מעולם ההיפ-הופ של השנים האחרונות: פליינג לוטוס מחד, עם החלק השני של הפודקאסט Lovers Melt (חפשו גם את הראשון, שיצא במקור בסדרת הפודקאסטים המעולה של הלייבל סטונז ת'רואו); והשני, מיקס ה-Summer Camp שעשה טיילר, דה קריאייטור, בעת טור ההופעות הנוכחי שלו באירופה, מתוך געגועים לחודשי הקיץ עם החברים בשכונה.

פליינג לוטוס עם חלק ב' של הפודקאסט Lovers Melt

טיילר, דה קרייטור, עם פודקאסט קיץ משלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני חייב הכל לרשמקול", אמר בלייק בראיון לגרדיאן. "החלום שלי הוא לתקלט איתו גב אל גב במסיבת גג כלשהי בתל אביב". בלייק/מערכת וואלה!, צילום מסך

וזהו, המדור במתכונתו הנוכחית מגיע לקיצו, או לכל הפחות יוצא להפסקה ללא הגבלת זמן. 3 שנים, 111 מהדורות, בהם זכיתי להשמיע לכם מכל הטווח המוזיקלי שלי, בעיקר תוך כדי סקירה של מוזיקה חדשה שמצאתי כטובה ומעניינת, ולצידה גם לא מעט קטעים שהולכים איתי שנים אחורה. היה כיף לסקר בעברית אמנים חדשניים ומרתקים כפליינג לוטוס, ג'יימס בלייק, ניקולאס ז'אר, חבורת Comeme של מאטיאס אגואיו, את ההתפתחויות הפתלתלות של עולם הדאבסטפ ושאר ירקות.

אפשר למצוא אותי מתקלט באופן די קבוע מדי ראשון בעמדת הבית שלי בבר השסק בתל-אביב; לעקוב אחר הפעילויות של הלייבל בוטניקה של נדב רביד ושלי, לנו גם תוכנית רדיו שמשודרת בקול הקמפוס 106FM; ובמהלך חודשי הקיץ הנותרים אני גם עם מהדורה רדיופונית של רשמקול ברדיו-בר תדר. מקווה שנהניתם, ותודה רבה לכל העוקבים והמגיבים בערוצים אלה ואחרים, נתראה בשמחות.

מערכת וואלה! תרבות מוסיפה:

"רשמקול" של אמיר אגוזי הוא אחד המדורים היפים והאהובים שהיו בוואלה! תרבות לדורותיה, מדור שהעשיר אותנו ואת הגולשים בצורה מרגשת, חכמה ומעוררת השראה. אנחנו מצטערים מאד על החלטתו לעזוב, אך מכבדים אותה לחלוטין ומודים לו מאד על השיעור המרתק שהעביר גם לנו, עורכי המדור, שנהנו מהתחושה של להאזין לקאסט לפני שהוא הגיע אליכם, הגולשים, ומהידיעה שעוד רגע תיכנסו לעולם חדש ומסעיר של מוזיקה טובה. בקרוב וואלה! תחשוף מדורים חדשים שינסו ולתת את הזווית שלהם על מוזיקה אלקטרונית על גווניה הרבים. מבטיחים, יהיה כיף.

הפלייליסט:

New Look – The Ballad // K7
Gang Colours – Fireworks in Pocket // Brownswood // 6:00
Ifan Dafydd – No Good // cdr // 10:00
Recloose – Electric Sunshine // Rushhour // 15:00
Owiny Sigoma Band – Margaret Okudo (dub) // Brownswood // 21:00
Little Dragon – Nightlight (Unknown Mortal Orchestra remix) // Peacefrog // 24:00
Metronomy – She Wants // Because // 27:00
Puro Instinct ft. Ariel Pink – Stilyagi // Mexican Summer // 31:00
MRR-ADM ft Gonja Sufi – 5ive // Now Again // 35:00
The Stepkids – Suburban Dream // Stones Throw // 37:30
Ariel Pink’s Haunted Graffiti – Fright Night (Dam Funk remix) // 4AD // 40:30
Outkast – Aquemini // Arista // 44:30
Valentin Stip – Anytime Will Do // Clown & Sunset // 49:00
Letherette – In July Focus // Ho-Tep // 52:00
Natalie Gardiner – Trouble in Mind (Gerd remix) // 4 Lux // 54:00
Taana Gardner – Heartbeat // West End // 58:00
Dam Funk – 10 West // Stones Throw // 62:00
NERD – Run to the Sun // Virgin // 67:00
Unknown Mortal Orchestra – FFunny FFriends // True Panther // 72:00
Boards of Canada – In a Beautiful Place Out in the Country // Warp // 74:00
Raphael Saadiq – The Answer // Columbia // 78:00
Doctor Rockit – Café de Flore // Lifelike // 82:00
Peaking Lights – All the Sun that Shines // Not Not Fun // 89:00
Forest Swords – Rattling Cage // No Pain in Pop // 95:00
Mount Kimbie – Before I Move Off // Hotflush // 99:00
Evelyn “Champagne” King – Show is Over // BMG // 103:00

  • עוד באותו נושא:
  • רשמקול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully