וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורת הסרט "הצלמניה" הלכה לעולמה

22.7.2011 / 21:09

מרים ויסנשטין, שמאבקה על שימור חנות הצילום ההיסטורית שלה עמד במרכז הסרט זוכה פסטיבל "דוקאביב", מתה בגיל 98

מרים ויסנשטין, בעלת חנות הצילומים העומדת במרכז סרט התעודה המרשים "הצלמניה", זוכה פסטיבל דוקאביב לשנת 2011 הלכה הבוקר (שישי) לעולמה והיא בת 98.

"בעצב גדול אני מבשרת על פטירתה של מרים ויסנשטין בגיל 98", כתבה במאית הסרט תמר טל בעמוד הפייסבוק של הסרט. "היא נפטרה הבוקר כשבן יושב לידה ומחבק אותה. מרים מבחינתי היא אישה נצחית שתמיד תהיה בלב של כולנו".

"איבדתי היום חברה יקרה", אמרה הבמאית תמר טל לוואלה! תרבות. "מרים היוותה לי השראה גדולה, בתשוקה שלה לצילום ובמסירות שלה לעבודה ולפרויקט החיים שלה ושל בעלה רודי - חנות הצלמניה. עד לפני כמה ימים היא עדיין היתה מגיעה לצלמניה החדשה כל יום. אני מרגישה שניתנה לי זכות גדולה לעשות את הסרט, ולהיות חלק מהחיים של מרים ובן בשנים האחרונות. מנחמת אותי הידיעה שמרים הלכה לעולמה שהיא עטופה בחום ואהבה של בן, הנכד האוהב והמסור שלה". בן הקים את החנות החדשה בטשרניחובסקי 5, וישוב לבניין המקורי באלנבי 30 לאחר בנייתו".

במרכז "הצלמניה" עומדת מרים ונכדה, בן פטר, המנסים להציל את "הצלמניה", חנות המכילה כמיליון נגטיבים ובתוכם תמונות חשובות שצילם בעלה של מרים, רודי ויסנשטין המתעדות רגעי מפתח בהקמת המדינה. את הסרט הפיק ברק הימן ובנוסף לפרס הסרט הטוב ביותר, הוא זכה גם בפרס העריכה בפסטיבל דוקאביב. "זהו סיפור המסופר בדרך עדינה ומרגשת, אשר מצליח לשלב בין תחושה קומית חזקה לבין תובנות רבות עוצמה על התקופה בה אנו חיים", נימקו השופטים את הבחירה בסרט. טל אמרה לוואלה! תרבות כי בעקבות מותה של ויסנשטין, נוספו הקרנות לסרט בסינמטק תל אביב בתוכניית חודש אוגוסט.

"הצלמניה" בוואלה! yes

  • עוד באותו נושא:
  • הצלמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully