וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי המילואים ליועץ המשפטי: בחן כתב אישום נגד מוחמד בכרי

שני גורקביץ'

28.7.2011 / 15:01

לטענת עורך דינם של החיילים, דברים של שופטי העליון בדחיית ערעורם של החיים מוכיחים כי בכרי פרסם לשון הרע ב"ג'נין ג'נין"

נראה כי פסק הדין שפרסם אתמול (רביעי) בית המשפט העליון לא סתם את הגולל על פרשת התביעה שהגישו חמישה חיילי מילואים מ"חומת מגן" נגד מוחמד בכרי, במאי "ג'נין ג'נין". לאחר ששלושת השופטים נאלצו לדחות את הערר על הוצאת דיבה, ואת תביעת הפיצויים בגובה 2.5 מיליון שקלים, מודיע היום פרקליטם של החמישה כי פנה אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וקרא לו לבחון מחדש את ההחלטה שלא להגיש כתב אישום נגד בכרי, בגין פרסום דברי לשון הרע חמורים נגד חיילי צה"ל.

בפסק הדין שפרסמו אתמול ציינו שופטי בית המשפט כי הסיבה לדחיית הערער היא פרט טכני, שכן הוצאת הדיבה בסרט נעשית על ציבור ולא על פרטים, ועליה לא ניתן להגיש תביעת דיבה אזרחית, מכאן שלא ניתן היה לקבל את תביעתם של חיילי המילואים. "עיון בפסק הדין מגלה כי שלושת שופטי ההרכב סברו שהסרט אכן מכיל דברי לשון הרע חמורים עד להחריד אודות חיילי צה"ל אשר השתתפו במבצע 'חומת מגן' בג'נין", כותב הפרקליט אמיר טיטונוביץ'.

בהמשך מציין עו"ד טיטונוביץ' כי "שלושת שופטי ההרכב קבעו כי הסרט אינו משקף את האמת" וכי "השקרים הנוראיים שבסרט פורסמו על ידי בכרי על מנת לפגוע בחיילי צה"ל ועל מנת להציגם ברבים כפושעי מלחמה". כדוגמא מצטט טיטונוביץ' את דבריו של השופט יורם דנציגר שכתב כי "אי אפשר להתחמק מן הרושם כי מטרת הסרט היא להלל את 'רוח הלחימה' של תושבי מחנה הפליטים תוך הכפשה מגמתית של חיילי צה"ל".

הפרקליט טיטונוביץ' כותב ליועץ המשפטי וינשטיין כי אותו סעיף המונע ממרשיו מלתבוע אזרחית את בכרי, הוא המסמיך את היועץ המשפטי להגיש כתב אישום בגין לשון הרע. בנוסף מציין טיטונוביץ' כי פסק הדין מאתמול מהווה "בסיס איתן" להגשת כתב אישום שכזה.

"לדידי, רק הודעה של היועמ"ש, שלפיה כל הקרנה של הסרט תגרור הגשת כתב אישום, תמנע מצב, שלפיו פסק הדין של בית המשפט העליון ישמש לבכרי 'מגן רשמי', אשר בחסותו הוא יקרין את סרטו שוב ושוב", כותב עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully