וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים עסקיים חוקרת את רשת סטימצקי

שני גורקביץ'

28.7.2011 / 16:03

הממונה הורה לחקור את בכירי הרשת וגורמים נוספים בענף הספרים, בחשד לעבירה על חוק ההגבלים והפרת תנאי מיזוג

הרשות להגבלים עסקיים פתחה בימים האחרונים בחקירה נגד רשת סטימצקי, בחשד לעבירות על חוק ההגבלים העסקיים והפרת תנאי מיזוג. במסגרת החקירה נחקרו בכירים בסטימצקי וגורמים נוספים בענף הספרים. ברשות להגבלים עסקיים אישרו את הדברים, אך סירבו למסור פרטים נוספים.

ככל הנראה, החקירה נפתחה בעקבות פניות לממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דוד גילה, שהוגשו על ידי השר יוסי פלד ואנשי התאחדות המו"לים. בהתאחדות טענו כי בעקבות הודעת צומת ספרים כי מבצעי שבוע הספר, שהיו בתוקף לכל אורך יוני, יימשכו גם ביולי, דרשו אנשי סטימצקי כי ספרים הנכללים במבצעים שלהם יימכרו אך ורק אצלם, ולא ייכללו במבצעי צומת ספרים. אנשי צומת ספרים פנו אז להתאחדות המו"לים והלינו על דרישה זו וכן הודיעו כי ספרי ההוצאות שייעתרו לבקשת הבלעדיות של סטימצקי לא ייכללו במבצעי הרשת.

השר פלד, ששימש כיו"ר ועדת הבדיקה להצעת חוק הגנת הספרות והסופרים, כתב אז כי "עסקינן במאבק, שעל פניו נדמה, כי הוא חורג מסף הלגיטימיות המקובל הן בשוק הספרים בפרט והן בניהול עסקי מקובל בכלל, שעה שרשת שיווק אחת, מבכרת ואף מגבילה במתן הנחה את הספרים הנמכרים אצלה על פני אלו הנמכרים אצל רעותה".

כאמור, פנייה דומה נעשתה באותו הערב ממש גם על ידי התאחדות המו"לים, ובעקבותיה משכו גם צומת ספרים וגם סטימצקי את דרישותיהם.

תגובת רשת סטימצקי:

"בישיבה שהתקיימה בעשרה ביולי בהתאחדות המו"לים ברכה איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי, את הודעת ההתאחדות לפיה היא פונה בבקשה אל הממונה על ההגבלים לבדוק את הקורה בשוק הספרים. סטימצקי תשתף פעולה בכל דרך שתידרש בטעם הממונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully