וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: יוצרים חרדים הגיעו למאהל - "כמעט גנבו לנו את המחאה"

שני גורקביץ'

1.8.2011 / 1:13

הזמרים החרדים ישי לפידות ועמירן דביר, הגיעו לשדרות רוטשילד כדי להראות שהמחאה לא שייכת רק ליוצרים חילונים: "לא נכון שרק ציבור מסוים נמצא פה"

"אף אחד לא ינכס את המחאה הזאת לעצמו", קרא אמש (ראשון) הזמר ישי לפידות במהלך אירוע שירה בצוותא שנערך במאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב. לפידות ועמירן דביר, שניים מהזמרים החשובים ביותר בעולם הדתי-חרדי, הגיעו לשדרה בתל אביב כדי לחזק את ידו של חברם איציק סינגר, תושב בני ברק שהיה מראשוני המצטרפים למחאת האוהלים וכדי "להראות לכולם שזאת לא רק מחאה של השמאל, זו המחאה של כולנו".

לפידות ודביר ישבו סביב שולחן ארוך עם מפה וכוסות יין ושרו "אדון עולם", "ציון הלא תשאלי" ו"מי שמאמין לא מפחד", יחד עם חברי להקת אוף שימחעס, המוזיקאי החרדי שלמה ברונר, ובכירים ברדיו קול חי. ובין כולם היה סינגר, תושב חוזר מניו יורק שלא מוכן לקבל את יוקר המחייה בארץ, למרות שהוא גר בבני ברק, שנטע בשדרה אוהל, אוהל מספר 36. "החרדי הראשון שהגיע, וסחף איתו עוד הרבה אנשים", אומרים מסביב. יושבי השולחן שרו, אך לא ניגנו, כיוון שמדובר בתקופת תשעת הימים, הנחשבים לימי אבל, ומסביבם נאספו מכרים, סקרנים ובעיקר הרבה תמהונים.

עוד בנושא מחאת הדיור:

מחאת האמהות ממשיכה להתרחב

גם אתם שובתים היום?

ממשיכים לדבר על המחאה בפייסבוק

דתיים מגיעים למאהל המחאה ברוטשילד. נמרוד סונדרס
פתחו שולחן. היוצרים החרדים במאהל בשדרות רוטשילד/נמרוד סונדרס

"אני מייצג סוג של ציבור דתי-חרדי", אמר לפידות לוואלה! תרבות, "שסטטיסטית לדעתי הוא מההארד-קור של מחוסרי הדיור, ציבור עם קשיים לרכוש לעצמו דירה, ואין לי מושג למה, אולי בגלל כל מיני גורמים משני הקצוות הפוליטיים שמנסים לנכס את ההתקוממות העממית הזאת אליהם ולשים אותה מול הממשל הקיים, שאני בעדו רק חושב שהוא צריך לתקן עוולות של שנים קודמות, והוציאו אותנו החוצה".

עמדה דומה מביע גם דביר, שזועם גם על חוסר הנראות של הציבור הדתי בהפגנות של השבועות האחרונים, אך לא ברור בדיוק במי הוא תולה את האשמה. "קצת הכעיס אותי שאני רואה בטלוויזיה בהפגנות רק חילונים, ומה עם הדתיים? אין להם את הבעיות האלה? הם יוצאים להפגין רק כשיש קברים? תצאו גם בשביל משהו חברתי", אומר דביר.

הזמר, אביב גפן בעצרת של מחאת הדיור בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
למה הוא לא צמד רעים? אביב גפן בהפגנה בירושלים/עומר מירון

במרומז או שלא, לפידות תולה את אשמת הנראות בתקשורת גם במארגנים עצמם: "אם זו באמת מחאה של כולם אז למה במוצאי שבת לא הופיעו צמד רעים, עדי רן, יונתן רזאל או דקלון? למה הופיעו אביב גפן וחמי רודנר שהם מוכשרים, אבל מייצגים סוג מסוים של ציבור?".

את תשובתו לשאלה האם יסכים לעלות על הבמה בעצרת במוצ"ש הקרוב מסייג לפידות בכך שעדיין מדובר בתשעת הימים. "אבל בשמחה מיד לאחר תשעה באב אנחנו נצטרף", הוא אומר.

אז איפה היה הציבור שלך ביום שבת?

לפידות: "הציבור הזה כן נמצא כאן, והוא כן חלק מהעניין, אבל לאט לאט הוציאו אותו קצת מהמעגל נותן הטון בכל המחאה הזאת. זה לא בגלל שיש איזה אנטי דתיות אלא כי יש גורמים שניכסו את כל האירוע הזה לקטע פוליטי, שהוא אנטי ימני ואנטי ביבי, וכפועל יוצא מזה ציבור דתי או ימני לא מצא את עצמו, למרות שבהתחלה הוא היה חלק אינטגרלי מהעניין".

ואתה רואה את הציבור שלך חוזר למחאה הזאת?

"אנחנו כבר כאן. המוני דתיים וחרדים שמרגישים כרגע בבית, וכך זה צריך להיות. מבחינתי צריכים להיות פה שמאלנים, דתיים, כיפות סרוגות, חסידים, חב"דניקים, חד"שניקים וכולם. ודרך חרכי התקשורת נראה כאילו רק ציבור מסוים נמצא פה, וזה לא נכון".

יצליח או לא, לסינגר מאוהל 36 יש רק דבר אחד לומר. "אני קורא לכל החרדים שיבואו לכאן". עד שזה יקרה, אם זה יקרה, החברים מסביב כבר מודיעים שבשבת יהיה שם שמח ובעיקר, יהיה צ'ולנט. באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully