וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו זוכי פרס שרת התרבות למבצעים מוזיקליים

שני גורקביץ'

1.8.2011 / 11:55

בין הזוכים בפרס השרה לבנת נמצאים הרב והפייטן חיים לוק ואלון בור, הנגן הוותיק של התזמורת הפילהרמונית הישראלית

הפייטן הרב חיים לוק, הפרויקט הקאמרי ואנסמבל סירנות הם הזוכים בפרסי שרת התרבות והספורט למבצעי מוזיקה ישראליים לשנים 2009-2010. פרס מיוחד מטעם חבר הנאמנים של המדור למוזיקה במשרד התרבות יוענק לנגן כלי ההקשה הוותיק של התזמורת הפילהרמונית, אלון בור.

"כל הזוכים הציגו איכויות מוזיקליות יוצאות דופן וביצועים מעולים", אמרה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. הרב לוק זכה ב-65 אלף שקלים במסגרת הפרס על שם פרנק פלג, שהוענק לו "על מפעל חייו בהנצחת המורשת המוזיקלית של יהדות מרוקו, הנחלתה לדורות של צעירים ומבוגרים מכל שדרות החברה הישראלית ועל קידום הסובלנות הבין-דתית והשלום באמצעות המוזיקה". עם צוות השופטים נמנו מיכל זמורה-כהן, פרופסור אדווין סרוסי, פרופסור יהואש הירשברג, פרופסור מיכאל וולפה, דובי לנץ וד"ר אבישי יער.

שמונת חברי הפרויקט הקאמרי יתחלקו ב-50 אלף השקלים של הפרס על שם דניאל בנימיני להרכב קאמרי, בו זכו בשל "רמתו הגבוהה של ההרכב וביצועיו המבריקים". הזוכים הם טיבי צייגר, מיכל קורמן, איתמר זורמן, גיא בן ציוני, דניאל ברד, אסף ויסמן, סיון מגן ויעל קרת.

בפרס על שם עדן פרטוש עבור ביצוע מצטיין ליצירה ישראלית, זכה אנסמבל סירנות יחד עם המנצחת והמנהלת המוסיקלית שוש לגיל. הפרס בסך 30 אלף שקלים הוענק לאנסמבל על ביצוע "והפנקס פתוח" של יוסף ברדנשווילי. ראש המחלקה לכלי הקשה באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים וראש המחלקה המקבילה בבית הספר הגבוה למוסיקה באוניברסיטת תל אביב, אלון בור, זכה בפרס מיוחד מטעם חבר הנאמנים של מדור המוזיקה במשרד התרבות בשווי 10,000 בשל תרומתו לעולם כלי ההקשה בארץ.

טקס הענקת הפרסים יתקיים בפתיחת חג המוזיקה הישראלית , ב-2 באוקטובר במוזיאון תל-אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully