וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים הודים מחרימים את מוזיאון תל אביב לאמנות

שני גורקביץ'

2.8.2011 / 13:50

"אנו מסרבים לתת לגיטימציה למדיניות האפרטהייד הבלתי-חוקית והגזענית של הממשל הישראלי נגד הפלסטינים, ולהפוך לחלק מהמיתוג הישראלי", כותבים האמנים

קבוצת אמנים הודים הודיעה שלשום (ראשון) כי היא מחרימה את תערוכת האמנות בה הוזמנה להציג באגף החדש של מוזיאון תל אביב לאמנות, מתוך הזדהות עם החרם הפרו-פלסטיני על ישראל. התערוכה "Deconstructing India", אמורה היתה להיפתח באביב 2012 ולהיות הגדולה ביותר שהציגה אמנות הודית בישראל.

בהצהרה שפרסמו שלשום באתר של קבוצה פלסטינית הקוראת לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל, אומרים האמנים כי על ידי הימנעות מהשתתפות בתערוכה הם "מסרבים לתת לגיטימציה למדיניות האפרטהייד הבלתי-חוקית והגזענית של הממשל הישראלי נגד הפלסטינים, ולהפוך לחלק מהמיתוג הישראלי". על המכתב חתומים חלק מהאמנים שהוזמנו: נליני מלאני, אניטה דוב, שקשי גופטה, Pushpamala N ועמאר קנוואר שכבר הציג את עבודותיו בתערוכה בירושלים ב-2008. להודעת הזדהות עם החרם צורפו גם שמותיהם של 22 אמנים ומלומדים הודים נוספים.

"אנו, האמנים החתומים מטה, שהוזמנו על ידי האוצרים להשתתף בתערוכה זו, מסרבים להציג את עבודותינו מתוך הזדהות עם הקמפיין הבינלאומי לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל שיזמו אמנים ואינטלקטואלים פלסטינים, והודים". בהמשך כותבים האמנים כי "האגף החדש של מוזיאון תל אביב שעוצב על ידי האדריכל האמריקאי פרסטון סקוט כהן אמור לשמש את הממשל הישראלי המובך כדי לשפר את מעמדו ואת יוקרתו בקהילה הבינלאומית בעת בה תדמיתה של המדינה נמצאת בנקודת השפל הגדולה ביותר שלה".

ממוזיאון תל אביב לאמנות נמסר בתגובה: מוזיאון תל אביב לאמנות מתנגד באופן עקרוני למדיניות של חרמות תרבותיים, ומציע, דרך העיסוק באמנות, מהלך הפוך המבוסס על הידברות ודיאלוג. עם זאת אנחנו בטוחים שרוב האמנים אכן יציגו , והתערוכה תתקיים כמתוכנן. את תגובתה של אוצרת התערוכה, תמי כץ פרימן, לא ניתן היה להשיג כיוון שהיא שוהה בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully