וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הכדורגל נפתחת: שאלון התרבות הגדול

13.8.2011 / 0:00

מוטי איוניר יצא באמצע ההופעה של דילן, סלים טועמה נקרע ממה קשור ובוקולי קורא בתנ"ך. לרגל פתיחת ליגת העל בשבוע הבא, אנשי כדורגל בכירים מספרים על עולם התרבות שלהם. לא נגענו

פתיחה, או מה לאנשי כדורגל ותרבות?

בביקור של שאקירה וכדורגלן ברצלונה ג'רארד פיקה, הבנו עד כמה כדורגל ותרבות לא רק הולכים טוב ביחד, הם אפילו נראים מדהים זה לצד זה; וברצינות, כוכבי כדורגל הם לגמרי כוכבי פופ - ההמונים מריעים להם, התאגידים משלמים להם מיליונים תמורת פרסום וכמובן שכולנו קוראים את מדורי הספורט לפני מדורי החדשות. לכן, לרגל פתיחת עונת הכדורגל בשבוע הבא, פנינו לכמה אנשי כדורגל בכירים - מאמן, שחקן ישראלי, שחקן זר, שופט, בעלים של קבוצה ופרשן ספורט, כדי להבין מה מרכיב את עולמם התרבותי. התוצאות אגב, אומרות הרבה על הטעם הישראלי.

ליגת העל נפתחת: פרויקט מיוחד בוואלה! ספורט

מוטי איוניר/ מאמן מכבי תל אביב

סרט אהוב: "פני צלקת"

תוכנית טלוויזיה אהובה: "לא רואה טלווזיה"

מוזיקה אהובה: "מוזיקה היא התחביב השני שלי אחרי הכדורגל, גם ישראלית גם לועזית, ובמיוחד יוונית. אחד הזמרים האהובים עליי הוא ואסקו רוסי, בשיר שקוראים לו 'Come Stal'".

ההופעה האחרונה שראיתי: "בוב דילן. יצאתי באמצע".

ספר אהוב: "אני קורא המון ספרים, לפעמים גם שניים שלושה במקביל. שני ספרים אהובים עליי שקראתי לאחרונה הם "הנסיך" של מקיאוולי ו"העולם של אתמול" של סטפן צוויג".

מי מצחיק אותך: "וודי אלן".

גוסטבו בוקולי/ כדורגלן מכבי חיפה

סרט אהוב: '''הנבחר'. סרט שמדבר על סוף העולם עם דנזל וושינגטון. מאד מעניין".

סדרת טלוויזיה אהובה: "'CSI'. מאד אוהב תוכניות על משטרה וחקירות פשעים. אני גם אוהב תוכנית ברזילאית שנקראת "Lurd TV", תוכנית נוצרית שמדברת על אלוהים".

מוזיקה אהובה: "Pra Voce, פופ ברזילאי עם זמרת מצוינת בשם פאולה פרננדז".

ההופעה האחרונה שהייתי בה: "אייל גולן ביום העצמאות, לא זוכר איפה. אבל היה מדהים בהופעה, הוא אחד הזמרים הכי טובים בארץ".

ספר אהוב: "התנ"ך. כל התשובות שאני צריך בחיים יש לי שם".

הכי מצחיק אותי: "עידן ורד, שחקן כדורגל. בכל פעם שאנחנו נפגשים הוא מצחיק אותי - בשפת גוף שלו, באיך שהוא מדבר. איפה שהוא נמצא תמיד שמח".

יואב כץ/ הבעלים של הפועל חיפה

סרט אהוב: "'אמדאוס'- על החיים של מוצארט. אני חושב שזה סרט מאוד חשוב מבחינה חינוכית, כי מסבירים את מהותה של המוזיקה הקלאסית - איך כלים יוצרים הרמוניה ואיך צלילים יוצרים רגשות. הסרט מסביר לאדם הממוצע את מהות המוזיקה הקלאסית".

תוכנית טלוויזיה אהובה: "'60 דקות' זאת תכנית שנכנסת מאחורי הקלעים של פוליטיקה, מסחר בחיות וכו'. זה עיתונות חוקרת שמסבירה כל מיני דברים בחיים".

מוזיקה אהובה: "הביטלס. אני הכי אוהב את 'Hey Jude', שיר שמקרטני כתב לג'וליאן, הבן של לנון, לאחר גירושי הוריו. זה שיר שאומר 'תיקח את כל הכאב שלך ותהפוך את האנרגיות האלה לאנרגיות חיוביות'. זה מסר בינלאומי של לקחת צער וכאב ולהפוך אותם לדברים חיוביים".

ההופעה האחרונה שראיתי: "'מדאם בטרפליי' באופרה.זו קלאסיקה שמדברת על כאב של אישה בזמן שהיא צריכה להחליט בין הדאגה לעצמה ווהדאגה לילד שלה. יש שם כאב גדול".

ספר אהוב: "'על עכברים ואנשים' של ג'ון סטיינבק. ספר מאוד דרמטי, מספר עד כמה אנשים יכולים לשנות את עורם בעת צרה".

הכי מצחיק אותי: "ג'ק בני. יהודי בהוליווד, חבר טוב של רונלד רייגן. הבדיחה הכי טובה שלו הולכת ככה: 'מישהו שם לבן אדם אקדח בראש והוא שואל אותו – 'הכסף שלך או החיים'?, האיש חושב ואז השודד אומר לו שוב 'הכסף או החיים'? האיש מתמהמה שוב. אז הוא צועק ומצמיד לו את האקדח חזק יותר ושוב שואל. אז האיש צועק עליו חזרה '!!I'm thinking'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סלים טועמה/ כדורגלן הפועל תל אביב

סרט אהוב: "'בדרך לחתונה עוצרים בווגאס', זה סרט מצחיק, שחוויה לראות בקולנוע ויש בו הרבה שטויות".

תכנית טלוויזיה: "'רמזור- תכנית מצחיקה, עושה מצב רוח לאנשים שלא במצב רוח. כשאני נוסע למשחקים אני רואה אותה בדרך, וזה מעביר לי את הזמן באווירה טובה".

מוזיקה אהובה: "אייל גולן. אוהב מאד את השיר 'כשאחר', שיר סבבה, לא ממש מזרחי. שיר שקט שכיף לשמוע, לגוון קצת ממוזיקה שהיא יותר מזרחית חזקה".

ההופעה האחרונה שהייתי בה: "הופעה של אייל גולן בנוקיה, הייתי בהופעות כל כמה זמרים והוא מספר אחת, אין מה לעשות".

ספר אהוב: "אני לא ממש קורא ספרים. הספר האחרון שקראתי - זה היה לפני הרבה שנים - הוא ספר של חיים רביבו. הייתי מעריץ שלו וכשהוא הוציא ספר רציתי לקרוא עליו".

הכי מצחיק אותי: "מה קשור, יש להם הרבה שטויות שהם עושים. אין להם קו אחד, אלא הרבה סגנונות של צחוקים. וגם אני אוהב אותם כי הם שכנים שלי מרמלה".

אלון יפת/ שופט

הסרט האהוב עליי: "'נער החידות ממומבי' - סיפור הצלחה של ילד בלי אמצעים אבל עם המון אמונה בלב, המשלב בתוכו סיפור אהבה מיוחד במינו. סרט ארוך אבל בהחלט מרתק".

תכנית הטלוויזיה האהובה עליי: "'רמזור' - תוכנית הומור בה שלושה חברי ילדות משתפים אחד את השני בשגרת חיי היום יום העוברת עליהם, המשקפת אצל חלק מאיתנו לעיתים את המציאות".

מוזיקה אהובה: "'All You Need Is Love', כי כל אחד צריך אהבה בחיים".

ההופעה האחרונה בה הייתי: "המחזמר 'כנר על הגג' - אמנם הוא לא חדש, אבל הוא משלב בתוכו הפקה ענקית מושקעת ביותר, משחק ברמה גבוהה של כל אחד מהמשתפים ובייחוד של נתן דטנר. מחזמר עם הומור, שירה, מלא בחוכמת ושמחת חיים".

ספר אהוב: "'המדריך למצוינות' - כולנו רוצים להצליח בעבודה, קריירה ובחיים הפרטים אך בדרך יש מכשולים רבים. בספר זה יש עצות המסייעות לי כיצד להצליח וללמוד להגיע להצלחה מירבית, לחשוב בגדול, להאמין בעצמך והכי חשוב: מהי הדרך לאושר ואיך ליהנות מהחיים. מומלץ בחום לכל אחד ואחת".

הכי מצחיק אותי: "ישראל קטורזה - רק מלשמוע אותו אני צוחק".

משה פרימו/ עיתונאי ספורט

סרט אהוב: "'הבלתי משוחדים' הוא סרט גדול. הסרטים האהובים עליי ביותר הם סרטי מאפיה ופשע ומבין הסרטים הרבים שראיתי, את 'הבלתי משוחדים' הכי אהבתי. מעבר למשחק הענק של רוברט דה נירו כאל קפונה ושלושת השוטרים, קווין קוסטנר, שון קונרי ואנדי גרסייה, מדובר בצוות שתחילה נראה כצוות של שוטרים חנונים אך כנגד כל הסיכויים הצליחו לכלוא את הפושע מס' 1 בעולם, אל קפונה".

תכנית טלוויזיה אהובה: "'רמזור' - לא זכור לי שישבתי מול מסך הטלוויזיה וצחקתי כמו שאני צוחק מהסדרה הזאת. כתיבה מעולה של אדיר מילר שמשחק עם שני חבריו, נירו לוי וליאור כלפון. השלושה נוגעים בדיוק במה שאנחנו חווים ביום יום אך הם עושים זאת בצורה שונה, קיצונית וכשרונית ביותר".

שיר אהוב: "'מורה לחיים' של עמיר בניון. זמר אהוב עליי ביותר, מהשירים הבודדים בארץ ובחו"ל שעשו לי את זה, מרגש אותי כל פעם מחדש. גם אני חושב כמו בשיר שהכל זה מלמעלה ושאת הכיוון בחיים שלנו מורה הקדוש ברוך הוא".

ההופעה האחרונה שראיתי: "אבנר גדסי בבית דני, שכונת התקווה. אחד הזמרים האהובים עליי מילדות שבשנה האחרונה חגג 40 שנות במה. באחת מתוכניות הספורט ברדיו שלי הקדשתי לו את כל השירים הגדולים שלו, ובהופעה הוא לא אכזב ושר את כל הקלאסיקות שלו מזה 40 שנה".

ספר אהוב: "'המוסד" מאת מיכאל בר זהר וניסים משעל. אני אוהב לקרוא ספרים שמעוררים מתח וסקרנות' והספר הזה נתן לי תשובות למה שאני אוהב. הספר מתאר פרשיות ומבצעים רבים של הארגון וביניהם שפע גילויים חדשים. באופן כללי, המוסד זה הארגון שהכי מסקרן אותי בעולם".

הכי מצחיק אותי: "ישראל קטורזה. ללא מתחרים. הייתי בלפחות עשר הופעות שלו בשנים האחרונות. לקטורזה יש שני יתרונות ענקיים, האחד, גם כשהוא על הבמה ולא עושה כלום הקהל בוכה מצחוק רק מפרצופיו, והשני, הוא לוקח דברים שקורים ביום יום, בתוך המשפחה ועושה מזה מערכון שגורם לבטן לכאוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully