וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ששון גבאי מככב בסרט פלסטיני: "שני העמים סובלים באותה צורה"

15.8.2011 / 13:57

בסרט "החזיר מעזה" מגלם ששון גבאי דייג פלסטיני, במה שהבמאי מגדיר כ"זעקה על האבסורד של הכיבוש". וגבאי? פשוט אוהב לשחק ערבים, כנראה

ארבע שנים לאחר שראינו את ששון גבאי מגלם מצרי ב"ביקור התזמורת" נוכל לראות אותו בקרוב מגלם פלסטיני, וזאת בסרט " Le cochon de Gaza" ("החזיר מעזה"), שהטריילר שלו עלה השבוע באתרי הקולנוע בצרפת לרגל יציאתו לאקרנים במדינה ב-14.9.

ליתר דיוק, דמותו של גבאי היא דייג עני ואומלל שבמקרה מעלה בחכתו חזיר, דבר הגורם לטלטלה בחייו. לדברי התסריטאי-במאי, סילבן אסטיבל, עיתונאי וצלם עיתונות שזו עבודתו הקולנועית הראשונה, הצגת תלאותיו אלה של הדייג נועדו כדי לחשוף את אבסורד החיים העזתיים תחת הכיבוש הישראלי.

בדברים לתקשורת הצרפתית לרגל יציאת הסרט, דיבר אסטיבל גם על הסיבות לבחירה בגבאי בתפקיד הראשי – "כתבתי את הדמות בלי שחקן מסוים בראש, אבל אז נזכרתי בהופעה של גבאי ב'ביקור התזמורת' והבנתי שהוא מי שאני צריך לתפקיד. יש בפרצוף שלו משהו אנושי ומעורר אמפטיה, וזה בדיוק מה שהייתי זקוק לו. אסטיבל נשאל גם האם "החזיר מעזה" הוא סרט פוליטי והאם הוא מציג עמדה מאוזנת. בתשובה לכך, אמר כי "זה לא סרט פוליטי, אבל הוא מציג נקודת מבט מסוימת על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולכן באופן הכרחי יש בו מימד פוליטי. זה סרט שמשמיע זעקה נגד השנאה ונגד הפנאטיות הדתית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נגד השנאה ונגד הפנאטיות הדתית. ששון גבאי בסרט "החזיר מעזה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא בעד הפלסטינים ולא בעד הישראלים", המשיך אסטיבל. "אני בעיקר נגד המצב שבו הם נמצאים. זה גם מה שהבטחתי לשחקנים הישראלים והפלסטינים שהשתתפו בסרט, כי התנאי שלהם להופיע בו היה לדעת שהוא אובייקטיבי. אני מודה שבמהלך הצילומים חלק מהשחקנים התלוננו שהמסרים שלו פה ושם לא מאוזנים, אבל העובדה שהתלונות הגיעו משני הצדדים, מוכיחות שהוא דווקא מאוזן. בסיכומו של דבר, אני חושב שהסרט הזה הוא פשוט הצהרה בעד המין האנושי ובעד השלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה גבאי עצמו אומר על הסרט? "התסריט שלו הצחיק וריגש אותי, ולכן קיבלתי את התפקיד", הצהיר. "זאת הפעם הראשונה שאני משחק בצד חזיר, אבל כבר גילמתי בעבר דמויות ערביות. אני מאוד אוהב לגלם זרים ולדבר שפות זרות, ובכל מקרה התפקיד שלי כשחקן הוא לגלות עולמות חדשים ולנסות להיכנס לעורן של דמויות שהן אחרות ממני".

גם גבאי נשאל כמובן לגבי המימד הפוליטי של הסרט, ועל כך הוא אמר – "התסריט כאן מראה שהאזרחים הפלסטינים והישראלים כלואים באותו מצב אבסורדי וסובלים ממנו באותה מידה. הסרט לא מאשים אף אחד במצב הזה ולא טוען שהפלסטינים רעים או שהישראלים טובים או להפך, הוא רק מראה אנשים שמנסים לשפר את המצב שלהם ושואפים לשלום. אני לא חושב שהקולנוע יכול לשנות את העולם, אבל הוא כן יכול לגרום לאנשים לחשוב מחדש על המצב, ואני בהחלט סבור ש'החזיר מעזה' עושה כך".

  • עוד באותו נושא:
  • ששון גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully