וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקסי מגיב למהומות בבריטניה

שני גורקביץ'

15.8.2011 / 11:07

תוכנית מיוחדת שהופקה עבור ה-BBC עוקבת אחר אמני רחוב ומבצעי תעלולים מרחבי העולם ובהם האמן המפורסם. צפו

עולם אמנות הרחוב בבריטניה געש במהלך המהומות של השבועיים האחרונים. הרבה יצירות חדשות ומעניינות צצו, אבל נראה שכולם חיכו למוצא פיו (או מכחולו) של בנקסי. בשבת האחרונה אמן הרחוב המפורסם ביותר של הממלכה המאוחדת הגיב – בתוכנית מיוחדת ששודרה בערוץ 4 של ה-BBC.

"בריטניה, 2011, והילדים מתפרעים. אבל זה לא תמיד היה כך. בימים הטובים (לפני שבוע או שבועיים) אנשים לא יצאו לרחובות פשוט כדי לקחת דברים, הם יצאו לרחובות כדי לתת משהו בחזרה. אלו הם סיפוריהם של האנשים שהתנגדו לרשויות והביאו כאוס לרחובות – אבל במובן הטוב של המילה" – כך נפתחת "The Antics Roadshow". השם הוא משחק מילים המתייחס לתוכנית המצליחה "Antiques Roadshow".

התוכנית, שמוגדרת כ"מדריך הלא מושלם לאנרכיה מוחלטת" מגוללת במשך שעה את סיפורם של אמני רחוב ומבצעי תעלולים (Antics) מכל רחבי העולם, כמו קולקטיב האמנות הרוסי Voina. בנוסף כוללת התוכנית ראיונות עם אנשים כגון נואל גודין שהשליך עוגות על פרצופם של ביל גייטס, ניקולא סרקוזי וברנאר אנרי-לוי.

בנקסי החל את "הקריירה" הטלוויזיונית שלו בשנה שעברה עם סרטו "Exit through the Gift Shop" שהיה מועמד לאוסקר. גם התוכנית שיצר עבור ה-BBC דומה באופיה לסרט, אם כי היא קלילה יותר. או כמו שאומר הפתיח: "הוגים גדולים ומנהיגים עוצמתיים הותירו את חותמם על ההיסטוריה של האנושות, דמויות יוצאות מהכלל ששינו את מהלך ההיסטוריה, אבל התוכנית הזו לא עוסקת בהם".

  • עוד באותו נושא:
  • בנקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully