וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט התעוררות: מה רני רהב חושב על המחאה?

שני גורקביץ'

17.8.2011 / 16:36

בזמן שפרשת מרגול לוקחת פוקוס, דניאל סיוון הלך במסגרת פרויקט "התעוררות" לשמוע מרני רהב מה הוא חושב על המחאה ולמה "יפות נפש פוגעת בצמיחה". ראיון

יח"צ - חד פעמי

הכל היה מוכן עבור הבמאי דניאל סיוון והמפיק יוסי בלוך: המחאה תפסה את כל תשומת הלב של השיח הציבורי, וגם ירי טילים בדרום או רצח מזעזע לא הצליח להזיז אותה. השניים ניצלו את ההזדמנות שנתנה להם yes דוקו והלכו לרני רהב, היחצן של המדינה והאיש שמסמל את אלו שנמצאים בלב העימות, אך לא באמת נראים בו. ואז הגיעה מרגול. "המחאה תפסה את מחזור החדשות, עד שמרגול באה ולקחה לנו הכל!", זועק סיון בראיון עם וואלה! תרבות. "למה לא חיכית עוד חודש".

החודש הזה לא הגיע, אבל הסרט ישודר בכל מקרה הערב (רביעי, 21:00) ברצועת סרטי המחאה "התעוררות". "רהב מזוהה בתפיסה הציבורית בתור הדובר, ובמובן מסוים גם האוהד הגדול של מה שמכונה הטייקונים או עשירי ישראל", אומר סיוון. "לכן הלכונ אליו".

הוא נעתר לכם בקלות?

"לא רק שהוא הסכים בשמחה, אני חושב שהוא גם מאוד יאהב את הסרט. לא ערכנו אותו בצורה מניפולטיבית ולא חתכנו את המילים אלא פשוט נתנו לו להשמיע את דעתו, והוא עומד מאחוריה והוא יעמוד מאחוריה מאחר שהוא מאמין בכלכלה קצת שונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
BMV = כסף למשרד האוצר. רני רהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרט מתמקדת המצלמה על פניו של רני רהב כשהוא יושב במשרדו, והוא פשוט עונה על שאלות הבמאים. מי שמחזיק באחד ממשרדי יחסי הציבור המובילים בארץ נראה בסרט טוען כי "יפות נפש עוצרת את המשק", "מה זה פאקינג צנועים? מה זה השטויות האלו?" ו"אם לא נעודד אנשים לקנות BMV לא יהיה כסף במשרד האוצר".

אלו אמירות לא פשוטות בתקופה שכזו. יש דברים שהוא אמר שבחרתם לא להכניס?

אני לא חושב שבאופן כללי יש לו דעות מאוד בוטות. אני חושב שדווקא מתוך העדינות הזאת אפשר להבין את החולי של הכלכלה שבה אנחנו מתנהלים. לא מדובר כאן על אדם רע שרוצה לגרום נזק אלא אדם שאכיפת לו ומתוך החיבה המאוד גדולה הזאת לעשירי ישראל ולכלכלה הזו שמותר בה לעשות הכל – כך הגענו לאן שהגענו. אני חושב שהסכנה הכי גדולה במדינה שלנו היא שאנשים לא מדברים בבוטות.

סיוון מספר על "מעמד של אנשים מאוד עשירים שאנחנו מנסים לא להפחיד אותם ולא להעליב אותם ולא להגיד שום דבר שיגרום להם לקחת את הכסף ולברוח לחו"ל ואני בטוח שיש חלק הם באמת הפטריוטים הכי גדולים, והמטרה שלהם היא לקדם את המשק ולעשות המון טוב. אבל מצד שני נוצר מצב שבו אנחנו כל הזמן דורכים על שברי ביצים, כי הם לא יתרמו למפלגה שלנו או יסגרו את המפעל וייקחו אותו לירדן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה זה פאקינג צנועים? מה זה השטויות האלה?". רני רהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל נראה שיותר משמעניין את סיוון לשמוע את דבר הטייקונים, הוא רוצה לדעת איך מומחה ביחסי ציבור יצליח לשמור על טובת חבריו הטייקונים ולא להגיד את המילים האסורות – נגד המחאה. "אני חושב שזה מעניין לראות את הספינים", הוא מודה ומספר מה קורה כשבשיחה עם רהב עולה המילה צניעות.

"השיחה מתחילה בזה שרני טוען שאם אנחנו נהיה צנועים, יהיו פחות כספי מיסים", מספר סיוון. "זה נכון כי אם האחים עופר ייסעו במכונית כזו או אחרת, זה לא ישנה את הכלכלה.אבל אז כשאני שואל אותו על אנשים עשירים שחיים בנורבגיה אבל נוסעים במכוניות צנועות, הוא גולש במקרה לדבר על שיעור ההתאבדויות באוסלו. האמת היא שרני באמת מאושר מהמחאה הזו. אני חושב שזה מה שהכי מפחיד בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully