וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "גשם הרקטות לא יעצור אותנו"

שני גורקביץ'

23.8.2011 / 21:10

שרת התרבות והספורט חנכה את הסינמטק החדש, על רקע מתקפת הטילים על ישובי הדרום בסוף השבוע: "דווקא עכשיו חשוב לחזק את התרבות בדרום", אמרה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

פתיחת סינמטק בנתיבות אינה דומה לפתיחת פסטיבל ירושלים או חיפה, אבל תחושת חגיגיות מיוחדת אפפה גם את העיר הדרומית, עם פתיחת הסינמטק בראשות הבמאי המצוין דוד גברו. האירוע נערך במעמד שרת התרבות והספורט לימור לבנת וראש העירייה, יחיאל זוהר.

"בן נולד למשפחת הסינמטקים היוקרתית, סינמטק נתיבות הצעיר", אמרה השרה לבנת בנאומה. "במיוחד בימים אלו, כשכל הדרום נתון תחת מתקפה חשוב לנו לחזק את מוסדות התרבות באזור, כדי לאפשר לתושבים הפוגה ומפלט תרבותי מדאגות היומיום. עולם הקולנוע נותן אפשרות להפליג אל עולמות רחוקים ולאגור כוחות ותעצומות נפש לפני שחוזרים לכאן ולעכשיו".

"אני רוצה להודות לכם, אורחים יקרים שהגעתם לכאן הערב, אתם ההוכחה לכך שגם גשם של רקטות וגם מתקפות טרור רצחניות לא ישברו את אהבת התרבות של תושבי הדרום", הוסיפה השרה.

בראיון לוואלה! תרבות במקום אמרה השרה לבנת כי פתיחת הסינמטק הוא חלק ממגמת חיזוק התרבות בפריפריה וכי פתיחתו דווקא עכשיו, תחת איום הטילים, היא הצעד הנכון בהתמודדות עם המצב הבטחוני. בנוסף הסבירה השרה כי הטיפול בנתיבות לא בא על חשבון סינמטק שדרות, שנמצא בקשיים. "הסינמטק בשדרות לא נסגר", אמרה לבנת. "אנחנו דווקא הגברנו את התמיכה בו. הבעיות בו הן בגלל הפחתת התרומות שהגיעו אליו. אני מקווה שהסינמטק שם יסתגל לתקציב החדש שלו. בנתיבות אנחנו נהיה גם בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully