וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולנית CSS על החיים כסמל מין של האינדי - ראיון בלעדי

עינב שיף

30.8.2011 / 17:03

לואיזה Lovefoxx, הסולנית של CSS, אוהבת לדבר בעיקר על עצמה. פה ושם כשמתפנה לה זמן היא מסבירה איך הם השתפרו מהאלבום הקודם, ומה כדאי לשמוע כשאתם במיטה

"אני יודעת שכל תשומת הלב עליי", מספרת בצניעות אופיינית לואיזה Lovefoxx, הסולנית המעולה של ההרכב CSS, אבל היא צודקת; כבר כמעט עשור שהיא מובילה את CSS מערבות ברזיל למרכז הרחבה שבין האינדי למיינסטרים בזכות שילוב די ייחודי של סקס אפיל פופי ומוזיקה מגניבה, וכל משקל העניין שמעוררת הלהקה נמצא על כתפיה. CSS הם מסוג ההרכבים שלאיש אין מושג איך קוראים לגיטריסט או המתופף שלה, אבל את השם Lovefoxx כולם רוצים להגות, לגלגל ולעשות.

"אני משתדלת לפרגן לחברים בלהקה, אבל אני גם עושה עבודה טובה בתור סולנית", היא מספרת בראיון בלעדי לוואלה! תרבות עם צאת אלבומה השלישי של הלהקה, "La Liberacion". "אני עושה את רוב הראיונות, אבל רק בגלל שאנשים מבקשים לדבר רק איתי. אני מאוד משתדלת לייצג את כולם כמו שצריך".

למה את חושבת שמתעניינים רק בך?

"בחיי שאני לא יודעת! כאילו, אני יודעת שאני הסולנית ויש לי כינוי כזה, ואולי בגלל שיש שירים על סקס אז זה מעניין. אבל אני מסרבת לענות על שאלות אישיות ואני תמיד משתדלת לדבר על הלהקה ב'אנחנו'. כמו שאתה מבין, עוד לא התרגלתי לזה לגמרי".

אז את עושה הכל בלהקה?

"לא לא. אנחנו חברים מאוד טובים. אבל אני... איך אומרים את זה באנגלית? (כאן היא פונה לחבר שנמצא איתה והיא מדברת איתו בפורטוגזית, כנראה מנסה לברר איך אומרים מילה מסוימת – ע.ש) אה, זה 'תובענית'. אני תובענית מאוד כלפי עצמי והלהקה. בחורה קשוחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
CSS"בזמנו, חשבנו שהסגנון הזה של בית-פזמון-בית-פזמון וסי פארט דומה ללגלות את הירח" עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשיחות הזו הפכה את Lovefoxx לחלק מהסיפור של גל האלקטרו באמצע העשור הקודם, שם CSS התבלטה בזכות להיטים כמו "Let's Make Love And Listen to Death From Above" וגם "Alala" ו-"Rat is Dead" מהאלבום השני, "Donkey" שפחות הצליח. Lovefoxx גם שיתפה פעולה עם אמנים אחרים, בהם גם בובי גילספי מפריימל סקרים שאירח אותה אלבום האחרון של הלהקה והשיב לה בסינגל הראשון מהאלבום החדש, "Hits Me Like A Rock" הפריך והקליט. בכלל, "La Liberacion" הוא בקלות אלבומה הטוב ביותר של CSS ואוסף שירים שפחות עסוק בלהיראות טוב - אלא פשוט להיות טוב.

"אני חושבת שמאוד השתפרנו במוזיקה שלנו", מספרת Lovefoxx. באלבום הראשון בקושי היו לנו פזמונים ובאלבום השני היה לנו מבנה אחד של שיר והעתקנו אותו במשך אלבום שלם. הפעם הצלחנו לגוון – הארכנו את השירים וגם יצרנו פזמונים רוצחים יותר".

איך לא הבנתם את זה באלבום הקודם? זה לא נשמע לכם דומה מדי?

"בזמנו, חשבנו שהסגנון הזה של בית-פזמון-בית-פזמון וסי פארט דומה ללגלות את הירח, אבל אז הבנו ששירים צריכים להיות שונים זה מזה. פשוט התחלנו לשעמם את עצמנו".

איך היה לעבוד עם בובי גילספי? אומרים שהוא לא בחור נחמד כל כך.

"הייתי עצבנית מאוד מאוד, אבל הוא עזר לי והיה נחמד מאוד. מאוד כיף לדבר איתו על מוזיקה, בלתי אפשרי לדבר איתו על שום דבר אחר. אחר כך כבר היינו בקשר במייל והוא הסכים להשתתף בשיר שלנו, אבל לא בא לאולפן. הוא הקליט הכל בלונדון ושלח בחזרה. חבל, דווקא היה נחמד להיות שוב באולפן ביחד".

מה העצה הכי טובה שהוא נתן לך?

"הוא אמר לי שלפעמים בראיונות אתה יכול להיות לא בוגר ולדבר שטויות. אני חושבת שלמדתי להפסיק לדבר שטויות בגללו".

CSS. Bryan Bedder, GettyImages
"אני ממליצה לכולם להקשיב ל-DFA בזמן שאתם במיטה". לואיזה Lovefoxx מלהקת CSS/GettyImages, Bryan Bedder

ואכן, Lovefoxx יחסית ממעטת להביך את עצמה וחייה האישיים סגורים לחלוטין (היא בקושי מוכנה להודות שהיא וסולן הקלקסונז נפרדו לאחר מערכת יחסים ארוכה, שבגלל סיומה שבה לברזיל), אבל עדיין יש לה יציאות: "אם מישהו מתחיל איתי, אני מעדיפה שיבוא בגישה ישירה", היא משתפת. "כאילו, מה אני אמורה להגיד למישהו ששואל אותי אם הוא מכיר אותי מאיפה שהוא לעזאזל?".

ובכל זאת, זה בטח קורה לא מעט.

"אני עונה לו שאולי הוא ראה אותי על קופסת חלב, בתור נערה נעדרת. העצה שלי לגברים היא פשוט תהיו כנים, בלי שורות פיק אפ. אני מעדיפה שגברים יגידו מה שהם רוצים".

אגב גברים, את עדיין עושה אהבה לצלילי DFA?

"אני אגלה לך סוד: כשכתבתי את השיר הזה בחיים לא ניסיתי. באחרונה ניסיתי את זה וזה היה מעולה. אני ממליצה לכולם להקשיב ל-DFA בזמן שאתם במיטה".

CSS מפוצצים בכשרון - ביקורת על "Donkey"

  • עוד באותו נושא:
  • CSS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully