וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת סובול להכרה בפלסטין: שמוליק קראוס ואיתי טיראן בין החותמים

שני גורקביץ'

28.8.2011 / 11:36

היוצרים ואנשי רוח הצטרפו למאות חותמים, בהם גם הסופר סמי מיכאל ואוהד פישוף, הקוראים להכיר במדינה הפלסטינית

למעלה מ-200 אנשי רוח חתמו עד הבוקר (ראשון) על העצומה שניסחו הבמאים יהושע סובול ומוחמד עלי טהה המצהירה על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית ב-20 בספטמבר. בין החותמים גם האמנים שמוליק קראוס, שזו התבטאות נדירה שלו בנושא פוליטי, הסופר סמי מיכאל, איתי טיראן, חנה קופלר, גרי בילוי, מיקי גורביץ', אוהד פישוף ואופירה הניג.

בשיחה עם וואלה! תרבות ציין סובול כי בשל היקף החותמים, הוא עומד לפרסם את העצומה ברשת החברתית בקרוב כדי שעוד ועוד אנשים יוכלו להצטרף אליה. בין החותמים ניתן למצוא גם את שמותיהם של: לאורה ריבלין, ספי רכלבסקי, פרופ' גלית חזן רוקם, פרופ' גדי קינר, פרופ' אברהם עוז ויוסי פולק.‬

בקול הקורא שניסחו, טוענים הבמאים כי "תנועות המחאה העממיות שהתעוררו לאחרונה במדינות ערב ובישראל מבטאות את מיטב השאיפות לנורמליזציה של החיים שיתקיימו באיזור, בשלום שיבטיח את מימוש האינטרסים הקיומיים של אזרחי ישראל ופלסטין ויאפשר סוף סוף שגשוג כלכלי וקידום צדק חברתי לכל עמי האיזור".

"אני פשוט מאמין שזה אינטרס ישראלי חיוני שתקום מדינה פלסטינית שנוכל סוף כל סוף לשאת ולתת איתה", אמר סובול. "מכינים אותנו לקראת תגובה ישראלית עוינת ברגע שבו האו"ם יכיר במדינה כזו ואנחנו מכינים תרופה למכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully