וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים פרו-פלסטינים התפרצו למופע הפילהרמונית בלונדון

שני גורקביץ'

2.9.2011 / 0:05

בשל הפרעות חוזרות ונשנות מצד פעילים שהסתננו לקהל הופסק השידור החי של המופע ברדיו ה-BBC, אך התזמורת המשיכה לנגן

למרות אבטחה כבדה וסינון מוקדם של הבאים אל המופע הצליחו מפגינים פרו-פלסטינים להסתנן אמש (חמישי) אל המופע החגיגי שערכה התזמורת הפילהרמונית הישראלית ברוייאל אלברט הול בלונדון ולגרום להפרעות חוזרות ונשנות. לאחר שמאבטחי האולם הוציאו את המפגינים הראשונים, הוסיפו וקמו עוד ועוד מפגינים לאורך הקונצרט, אך התזמורת בניצוחו של זובין מהטה לא הפסיקה את נגינתה כל העת. עם זאת, עורכי רדיו ה-BBC ששידרו את המופע בשידור חי הפסיקו את השידור בעקבות הקריאות, ומשאלה שככו שבו ושדרו, עד שנאלצו להפסיקו שוב.

"באמצע הקונצרט פתאום קמה שורה של אנשים וכולם פתחו שלטים ענקיים שעליהם נכתב 'Free Palestine', והם שרו וקראו לשחרור פלסטין", סיפרה יעל גורן שנכחה במופע בשיחה עם וואלה! תרבות . "האבטחה אמנם פינתה אותם אבל ללא ספק היה פה מחדל כי הם לא בדקו טוב את מי שהגיע".

גורן מספרת כי למרות ההפרעות לא הפסיקו נגני הפילהרמונית לנגן, "אבל בקטע הנגינה הבא מישהו שהחזיק דגל פלסטין התחיל לצעוק ממש חזק והיה להם קשה מאוד לפנות אותו. אחר כך זה קרה שוב ושוב", הוסיפה גורן וציינה כי ההפרעות חזרו על עצמן ארבע פעמים במהלך הקונצרט.

"בהתחלה אנשים לא הבינו כי חשבו שזה חלק מההופעה. אבל זה היה ממש מביך", סיפרה גורן, והוסיפה כי האולם היה מלא והקהל תמך מאוד בתזמורת וקרא למפגינים שוב ושוב לצאת החוצה. "זה היה מאוד דרמטי, ובסוף קטע הנגינה הראשון הקהל הריע. אנשים הצרו על העוול שנגרם לתזמורת שחשבו שזה לא המקום לעשות כזה דבר. אם הם רוצים שיפגינו בחוץ או שלא יקנו כרטיסים, אבל בתוך הקונצרט זה היה מאוד דרמטי, והיה מאוד ברור שמחיאות הכפיים של ההדרן היו סימן לתמיכה גדולה בתזמורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully