וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק: מוזיקה אלקטרונית לסיום הקיץ

1.9.2011 / 10:24

רוני פיאלקוב מנצל את קאסט ה-1 בספטמבר שנפלו לו לידיים בשביל להשמיע מוזיקה של סוף הקיץ, כולל בוגי מהעתיד ודיסקו מהחלל

נוף. דורון ניסים
תחגגו עכשיו, זה תיכף נגמר/דורון ניסים

איכשהו, גם אם עברו שנים (רבות) מאז סיום בית הספר, הראשון בספטמבר תמיד ממשיך לטמון בחובו את התחושה הזאת של סוף החופש, סוף הקיץ, החזרה לעניינים. לא משנה שיכול להיות כאן חם עד דצמבר ושהפעם האחרונה שלקחת חופש היתה לפני שנתיים, הנוגות הזאת של דמדומי הקיץ תמיד מצליחה לתפוס אותך, גם אם בכלל לא שמת לתאריך.

הקאסט השבוע מנסה להתמודד עם ההרגשה הזאת, עם מוזיקה שמשחקת בין הווייב המזיע של השרב לבין הגרוב הנוסטלגי של הסתיו. יש כאן הרבה בוגי, יותר מנגיעה של סול וערבוב עדין בין חדש לישן זו הנוסחה הנכונה בשביל לסחוט מהקיץ את המתיקות שלו עד הסוף, ברגע אחרי האחרון לפני החודש הזה שמתחיל היום וכל מה שהוא אמור להביא איתו, והשנה מדובר על יותר מאשר שינויים במזג האוויר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר בשיא הגרוב עם דיים פאנק. סטיב ארינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקאסט נפתח עם פיוצ'ר בוגי. או שזה פיוצ'ר Fאנק? משהו מהעתיד, זה בטוח. מדובר בביטים שמנמנים ומעלה עם חיבה רבה לסינתיסייזרים, שמערבבים השפעות מהפוסט-דיסקו של סוף שנות השבעים, האלקטרו-הופ של האייטיז וההיפ הופ של הניינטיז. זו מוזיקה שממשיכה את מסורת הגרוב הממזרי והזרוק שנמתחת מה-P-Funk ועד ל- G-Funk, מהראסטות הצבעוניות של ג'ורג' קלינטון ועד לווייב העצלן של סנופ דוג, וורן ג'י וחבריהם לחוף המערבי. בעידן הגלובלי הנוכחי הסאונד הזה מצא לו בית בכל העולם, ומיוצג כאן ע"י AD Bourke האיטלקי, AAron Evo הצרפתי, Letherette ו-Darkhouse Family הבריטים, וחזרה לפסדינה, קליפורניה, מקום מושבו של דיים פאנק, הנציג הבכיר של הבוגי בשנים האחרונות.

לא רק בגלובוס אנחנו עושים כאן סיבוב אלא גם בזמן, כשדיים פאנק, שנתפס כחדשני אבל בעצם עושה את המוזיקה הזאת כבר עשרים שנה, תורם לקאסט הזה לא ביט משלו, אלא קטע מתוך אלבום חדש שבדרך אותו הפיק לסטיב ארינגטו, סולן Slave ומההשפעות הגדולות על כל הסגנון הזה שאנחנו מדברים עליו כאן. ביחד, כל רבע השעה הראשונה נותנת תמונת מצב מאד חטופה לאחד הז'אנרים המעניינים, ויותר חשוב מזה - כיפיים, שפורחים בשנים האחרונות.

הביט טייפ של AAron Evo להורדה חינם

אוסף הביטים תוצרת הממלכה המאוחדת ואירלנד מבית Finest Ego, הורדה חינם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי.פי חדש ומרתק בתוך ים של רי-אדיטס. CFCF/מערכת וואלה!, צילום מסך

משם אנחנו מתקדמים למחוזות האר אנ' בי, לא במובן ההיפ פופי המלוקק של ימינו, אלא מהצד מלא הסול של המושג, עם גרוב מתקתק, קצת כינורות, פסנתר במקום הסינתי ורצוי גם זמרת או שתיים, אבל הכי חשוב – הבס שעליו מורכב הכל ושמכתיב את הגרוב. כל הקטעים כאן בנויים על חומרים ישנים, חלקם הם לא יותר מרי-אדיטים כמו הקטע של Onur Enginהטורקי שמשחק עם שיר של Archie Bell & The Drells, וחלקם ביטים חדשים שחותכים דק דק את הקטעים המקוריים כמו במקרה של Ta-Ku האוסטרלי.

רק שיר אחד מופיע כאן כמו שהוא במקור, "Do It To The Music" הנהדר של Raw Silk, קלאסיקת דיסקו אמיתית הישר משנת 1982, שאולי מצלצלת לכם מאחד הגלגולים שלה בכל הקטעים הרבים שסימפלו אותה לאורך השנים, מקטעי ג'אנגל ועד לג'אנגל בראדרז. חוץ מכל הסול הזה תמצאו כאן גם קטע חדש ויפהפה של CFCF הקנדי שהוציא אי.פי מהטובים של התקופה ונותן פה טו-סטפ איטי, ממכר ומהפנט, וגם את אופולופו, נסיך הבוגי השבדי, ברימיקס לסולפרלור הגרמנים מתוך אלבום חדש שלהם ששומר על גחלת ימי הברוקן ביטס היפים שלהם מהעשור הקודם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלחו לי, אבל אתם מ-1965 או 1966? הסטפקידס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלי ה-Fאנק, אבל עם הרבה סול, סול פסיכדלי אפילו, סוגרים את הקאסט דה סטפקידז עם שיר סוף הקיץ המושלם של השנה. הלהקה הזו נשמעת כאילו חבריה נכנסו למכונת זמן אי שם בסיקסטיז, ויצאו, עם האלבום שלהם באמתחתם, הישר במשרדי הלייבל היוקרתי Stones Throw.

באווירת ילדי הפרחים הזאת אנחנו נפרדים בברכת שנת לימודים מוצלחת ופורה לכולם למי שלומד וסתם סופ"ש מעולה למי שלא. נתראה בעוד שבועיים, בתקווה שעדיין לא יהיה סתיו.

דה סטפקידס בהופעה, עם ויז'ואלז שמוקרנים עליהם. סול פסיכדלי, אמרנו?

הפלייליסט:

00:00 – AD Bourke – Aries // Tokyo Dawn
04:00 – Steve Arrington – Goin Hard // Stones Throw
08:00 – Letherette – Bruse // Ho_Tep
12:00 – AAron Evo – Down (Sketch Bonus 2008) // Stillmuzik
14:30 – Darkhouse Family – Where Is Everyone // Project: Mooncircle
17:30 – Knight One – Kiss // Juicy
20:30 – Onur Engin – Don't Let Love Get You Down // Onur Engin
27:00 – Ta-Ku – House Party // (Bandcamp)
29:00 - OHYEAH – Oh My God It's Boogie Music // Juicy
35:00 – Raw Silk – Do It To The Music // West End Records
40:30 – Soulparlor – Real Feat. Colonel Red (Opolopo Remix) // Tokyo Dawn
45:00 – CFCF – Cometrue // Uno
53:00 – Nebraska – This Is The Way // Rush Hour
57:30 – The Step Kids – Shadows On Behalf // Stones Throw

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully