וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כ' בספטמבר": תערוכה בתל אביב תחגוג את ייסוד פלסטין

שני גורקביץ'

7.9.2011 / 10:55

שם התערוכה הוא משחק מילים על תאריך הכרזת סיום המדנט הבריטי. האוצרת: מקווים שההיסטוריה לא תחזור על עצמה ולא תפרוץ מלחמה

במוצאי שבת הקרובה תיפתח בגלריה החללית בתל אביב תערוכת "כ' בספטמבר - תערוכה קבוצתית לציון הכרזת העצמאות הפלסטינית". בתערוכה שאוצרת הילה כהן-שניידרמן יציגו אמנים כגון ציבי גבע, יעל גסר, רונה יפמן וארי ליבסקר, את זווית הראיה שלהם לגבי האירוע שצפוי להתרחש בהמשך החודש באו"ם.

את המונח "כ' בספטמבר" טבעה כהן-שניידרמן בעקבות תאריך הכרזת סיום המנדט הבריטי בארץ, כ"ט בנובמבר. "התחושה היא שאנחנו הולכים לחזור קצת בזמן למעמד שהכרנו מהעצמאות של המדינה שלנו", היא אומרת. "בפועל פרצה מלחמה שסימנה את הגבולות שאנחנו מכירים היום. התקווה שלנו היא שבעקבות ההצבעה הקרובה באו"ם שההיסטוריה לא תחזור על עצמה אלא תשתנה".

השם קצת פרובוקטיבי, לא?

"התערוכה ומה שיוצג בה הוא פרובוקטיבי ולא במובן של בא להתריס, אלא פשוט כי אמנות פוליטית בישראל היא משהו שמורכב להציג אותה במקומות מוסדיים או מסחריים, אבל המצב שלנו פרובוקטיבי. זה לא משהו שהוא לא המציאות".

בגלריה תוצג בין היתר עבודתה של רונה יפמן שתיעדה את בילבי, הילדה החזקה בעולם, כשהיא מנסה לפרק במו ידיה את גדר ההפרדה, לצד עבודתם של יוסי עטיה ואיתמר רוז שנסעו לטייבה ושאלו את התושבים מה יקרה כשתקום כאן מדינה דו-לאומית, איך יראה הדגל? מי יהיה האויב? ועבודתו של ארי ליבסקר, שנסע לגאנה והתווכח עם מקומי מי סבל יותר, היהודים או הגנאים?

האמנים שעבודותיהם יוצגו בתערוכה: אוסקר אבוש, ענת אביב, אניסה אשקר, אלבו ביוסה (Alban Biaussat), דוראר בכרי, ג'ניפר בר לב, ציבי גבע, יעל גסר, רונה יפמן, ארי ליבסקר, אבי מוגרבי, שלי פדרמן, חנא פרח כפר בירעים והילה לולו לין, יוסי עטיה ואיתמר רוז, ציפה קמפינסקי ויורם רוזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully