וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחלום בעמידה": שיר של שלומי שבן בקומיקס

9.9.2011 / 9:26

תמיד תהיתם איך שירים ישראליים ייראו בקומיקס? "לחלום בעמידה" של שלומי צ'רקה מחבר בין הכותבים הכי טובים למאיירים הכי מבריקים. ראשון: שלומי שבן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחצו להגדלת הקומיקס - וקראו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כך עכשיו" הוא איור של צחי פרבר לשיר של שלומי שבן שלא פורסם עד כה. השיר הוענק למאייר שלומי צ'רקה, שערך את ספרו השני, "לחלום בעמידה" ובו חיבור בין מוזיקאים ישראליים למאיירים, חיבור שערך כבר בספר "אל תפני מבטך לאחור".

"'כך עכשיו' נכתב לטובת אלבום הבכורה שלי, לפני יותר מעשר שנים", מספר שבן. "הוא ניסה לתאר את יחסי הגומלין הסבוכים בין צבא, פוליטיקה, תקשורת ותרבות. בסוף, מסיבות כאלו ואחרות, הוא לא הוקלט. היום כשאני קורא אותו אחרי יותר מעשור אני שמח לגלות שחלקים ממנו רלוונטיים פחות. במיוחד הבית השלישי המדבר על הבחירה האוטומטית במנהיג כושל אך 'מוכר', בחירה של כוח ההרגל. כיום בלב המחאה החברתית הגדולה ביותר שידענו, הבית הזה נדמה, לשמחתי הרבה, כנחלת העבר.

מה חשבת על האיור?

"האיור מאוד ריגש והפתיע אותי. השיר היא שיר דחוס, ועמוס מילים, בעוד שהאיור 'איטי' ומרווח. אני מאוד אוהב את הדיסוננס הזה".

שלומי שבן. אביב חופי
טוב לדעת שמשהו השתנה. שלומי שבן/אביב חופי

"אני חוזר כאן לאלבום המשפחתי, למלחמת יום כיפור, המלחמה הנוראית הזאת, שגבתה גם מהמשפחה הפרטית שלי מחיר כבד", מספר פרבר על האיור שלו. "היא לקחה את עודד פרבר, בן דוד של אבא, בחור ביישן, עדין ושקט, אוהב ילדים מאין כמותו ואולי הראשון מהמשפחה שדיבר אלי בגובה העיניים והתייחס אלי כאדם מבוגר, שנהרג בחווה הסינית".

מישל קישקה, מי שהיה לפני שנים מורה שלי בבצלאל וראה את הרישומים, טען כי לקחתי את דמויות הפוליטיקאים של שנות השבעים מהקריקטוריסט המנוח זאב, שנהג כך לצייר אותם", מוסיף פרבר. "לא התעצלתי, הוצאתי את אחד מהספרים של זאב, בדקתי ומצאתי כי הוא צודק. מבלי מודע ציירתי את דמויותיו של זאב כפי שהן נחרטו בראשי בהדרגה, מתוך התבוננות בעיתונים ובספרים, פעם אחר פעם, עם השנים. את דודה איילה, דוד משה, ועודד, זכרונם לברכה, כבר ציירתי מתוך הזיכרון".

בשבועות הקרובים וואלה! תרבות תביא איורים נוספים מתוך "לחלום בעמידה" בעריכת שלומי צ'רקה.

  • עוד באותו נושא:
  • שלומי שבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully