וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה חדשה בחאן: "קריית ארבע לא בקונצנזוס כמו אריאל"

שני גורקביץ'

13.9.2011 / 15:32

חמש הצגות חדשות ומגוונות מרכיבות את הרפרטואר הקרוב של התיאטרון הירושלמי, אך האם הן יעלו גם בקריית ארבע?

אנשי תיאטרון החאן הציגו היום (שלישי) במסיבת עיתונאים בתל אביב את הרפרטואר לעונה הקרובה, הכולל חמש הצגות חדשות. באופן בלתי נמנע, השאלה הבוערת כיום היא האם הן גם יועלו בהיכל התרבות החדש בקריית ארבע?

"תיאטרון החאן הופיע בלי לפקפק בכלל בהיכל התרבות באריאל, אבל אף אחד לא יצליח לשכנע אותי בכלל שקריית ארבע קרובה לקונצנזוס כמו אריאל", אמר מנכ"ל החאן, דני וייס. "עוד אין הצעה קונקרטית על השולחן, ועוד לא נדרשנו לנושא, אבל שמעתי שהם דורשים ממי שמופיע בקריית ארבע להישבע אמונים ושיש ועדה שעוברת על התכנים", אמר וייס. "לא עולה בדעתי להישבע לאף אחד או לתת למישהו לפקח על התכנים שלנו, אז לא נראה לי שזה רלוונטי, אבל אם זה יהיה על השולחן זו תהיה דילמה מאוד רצינית".

סמוך למועד פתיחתו של היכל התרבות האמור בקריית ארבע, תיפתח גם העונה הקרובה בחאן, כאשר כבר בסוף החודש יעלה "הנון של ראש עיריית ירושלים", שכתב יוסף בר יוסף בתחילת שנות השבעים. המחזה מגולל את סיפורו של אב שכול דתי שנאבק בראש העיר החילוני של ירושלים כדי שעל מצבת בנו ייכתב "יזכור" ולא "נזכור". רוני ניניו יביים וישתתפו בו אריה צ'רנר, יוסי עיני ויונתן מילר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי החאן היום בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חובה לעשות כמה שיותר מחזות של ניסים אלוני"

בהמשך תעלה קומדיה לירית שכתב וביים המנהל האמנותי של התיאטרון, מיקי גורביץ', שנקראת בשם הזמני "המשתה". בהצגה משתתפים איתמר גריילסאמר, יואב היימן, אריאל וולף אורית גל ושחקנים נוספים מהאנסמבל, ואת המוזיקה כתב יוני רכטר. אחריו יעלה בפעם הראשונה בארץ "משחק האהבה והמזל" שכתב מאריבו ותביים ג'יטה מונטה. מדובר במחזה השלישי שמביימת מונטה בחאן, וקדמו לו "מולי סוויני" ו-"סדר עולמי חדש". את המוזיקה והתרגום יספק דורי פרנס.

"ירושלים החדשה", שכתב דיוויד איבס ויביים סיני פתר, יעלה במאי 2012, וישתתפו בו יוסי עיני, אבי פניני, כרמית מסילתי-קפלו ועוד. את העונה יחתום "אדי קינג" שכתב ניסים אלוני ויביים אודי בן משה. הוא צפוי לעלות בספטמבר 2012 ויככבו בו ג'יטה מונטה, רבקה גור ושחקני להקת התיאטרון. "אני רואה חובה לעצמי לעשות כמה שיותר מחזות של ניסים אלוני, אני חושב שהוא גדול המחזאים הישראלים", אמר היום גורביץ'.

מתוך "אוכלים" של תיאטרון החאן, העולה כחלק מפסטיבל "בבית" בירושלים. גדי דגון
ההצלחה של העונה הקודמת. מתוך "אוכלים" של החאן/גדי דגון

מנכ"ל התיאטרון, דני וייס, סיפר עוד כי מספר המנויים של התיאטרון עלה מ-5,600 בתחילת העונה ל-7,000 כאשר רבים מהמנויים החדשים הם סטודנטים וחלק מהם מתגוררים בתל אביב. "הצגנו יותר מ-300 הצגות השנה ושליש מהן היו מחוץ לגבולות ירושלים", ציין וייס והוסיף כי הוא שמח על היציאה מהבירה, "כי אנחנו רוצים להרחיב את הקהל שלנו ולהישאר אותה חנות בוטיק שאנחנו, כיוון שסביר להניח שבירושלים יש תקרת זכוכית שאנחנו כבר נוגעים בה".

וייס ציין כי בתיאטרון מורגש סיוע מעיריית ירושלים, "ששינו את היחס לתרבות בעיר", והוסיף כי העונה צומצם הגירעון הנצבר של התיאטרון בחצי מיליון שקלים, והוא עומד כעת על שלושה מיליון שקלים. זאת, במקביל לקיצוץ של 550 אלף שקלים מתקציב התמיכה של משרד התרבות אותו הגדיר "מכה בלתי צפויה ומאוד כואבת. השנה התמודדנו עם זה, אבל עוד קיצוץ כזה בשנה הבאה לא נוכל לספוג – בפעם הבאה זה יהיה נוק אאוט". התקציב הכולל של תיאטרון החאן הוא 17 מיליון שקלים, כאשר 5.9 מיליון מתוכם מגיעים ממשרד התרבות (השנה כאמור קיבל התיאטרון פחות) והשאר מעיריית ירושלים והכנסות אחרות.

עוד נמסר כי אנשי התיאטרון מתכננים לבנות אולם חדש, שיכיל 400 מקומות ישיבה ויפעל במקביל למבנה הקיים. "אנחנו מקווים לסיים את התוכנית ולהגיש את הבקשות להיתר הבנייה כבר השנה", אמר וייס והבטיח שינוי דרמטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully