וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השחקנים נגד תיאטרון הבימה

שני גורקביץ'

15.9.2011 / 13:11

למרות הסכם בין הבימה למדינה, נכנסת שביתת עובדי התיאטרון הלאומי ליומה השלישי, וכעת מגיב איגוד השחקנים בזעם: "לא ייתכן שתיאטרון יחליט לא לשלם לשחקניו"

ארגון השחקנים בישראל (שח"ם) שלח אתמול (רביעי) מכתב זועם למנכ"ל תיאטרון הבימה, אודליה פרידמן, בשל אי-תשלום שכרם של שחקני התיאטרון עבור עבודתם בחודש אוגוסט. "התנהלות הנהלת התיאטרון בימים האחרונים כלפי השחקנים מעלה תמיהות קשות בנוגע למערכת היחסים ושיתוף הפעולה הנכון והראוי שבין ההנהלה והשחקנים", כתבו יו"ר שח"ם דביר בנדק ומנכ"ל הארגון שחר בוצר החתומים על המכתב.

שלשום פתחו עובדי התיאטרון בשביתה לאחר שלא קיבלו את שכרם עבור החודש שעבר, ועד הצהריים הצטרפו אליהם גם שחקני התיאטרון שנמצאים במצב דומה. מאז בוטלו כעשר הצגות של התיאטרון כאשר טרם נודע מה גורלן של ההצגות המתוכננות לעלות הערב. ביום שלישי נחשפו בוואלה! תרבות פרטי ההסכם שנחתם בין משרדי הממשלה והנהלת התיאטרון לפיו תמחל המדינה על חלק מחובות התיאטרון אליה, וכן תעניק לו סיוע נוסף, זאת במקביל למינוי חשב מלווה לכל התנהלות התיאטרון.

"במצב העניינים הנוכחי, קשה שלא לתמוה האם את גברתי המנכ"ל וכן חברייך להנהלת התיאטרון זכיתם לקבל את שכרכם במועד? האם גם אתם מתמודדים עם אי יכולת לעמוד בהתחייבויות כלכליות? או שמא נטל המאבק נישא באופן בלעדי על גבם של השחקנים ושאר עובדי הבימה", כותבים בנדק ובוצר בשם השחקנים.

במכתבם, מבהירים ראשי שח"ם כי הם מודעים לדיונים וההסדרים בין הנהלת הבימה ומשרדי האוצר והתרבות בנוגע לתוכנית הבראה לתיאטרון, ותומכים בהנהלת המוסד בניסיונה להגיע להסדר שיאפשר את קיום התיאטרון ויטיב עמו בטווח הארוך. עם זאת ציינו כי העובדה שהכסף שיועד גם לתשלום משכורות העובדים, הועבר לתיאטרון בתחילת החודש, אך לא הגיע לתלושי המשכורת של השחקנים.

"לא ייתכן כי התיאטרון יחליט על דעת עצמו, לאחר שקיבל את התקציבים המיועדים לכך, שלא לשלם לשחקנים ללא ידיעתם מראש, ללא כל תיאום ומבלי שתהיה להם היכולת להיערך לכך מבעוד מועד", כותבים בשח"ם. "כמו כן, לא ייתכן כי שחקנים יישארו חסרי אונים, ללא יכולת לקבל תשובות מהגורמים הרלוונטיים בהנהלה לגבי מועד קבלת שכרם".

לבסוף כותבים ראשי שח"ם כי התנהלות זו של הנהלת הבימה עומדת בסתירה קשה למחויבותו של התיאטרון לשחקניו, ויש בה כדי פגיעה קשה במערכת היחסים המיוחדת שבין השחקנים לתיאטרון, ובין העובדים למקום עבודתם. את המכתב מסיימים השניים בהכרזה כי לא יאפשרו למצב שכזה להימשך או להישנות: "אנו ניאבק במהלכים חד צדדיים של התיאטרון, המונעים משחקנים לקבל את המגיע להם בכל הכלים החוקיים הקיימים בידנו".

טרם התקבלה תגובת הבימה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully