וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריסטולים" במוזיאון בת ים: אמנים חוזרים לשולחן הלימודים

15.9.2011 / 16:20

תערוכה חדשה במוזיאון בת ים, מחזירה את היוצרים לימי בית הספר. וואלה! תרבות מספקת לכם הצצה לעבודות מובחרות

התערוכה "בריסטולים", המוצגת במוזיאון בת ים, מפנה את הזרקור אל המוסד המושמץ מכל – בית הספר. "התערוכה מתבוננת בתהליכי חינוך, במנגנוני חברות, ובדרכים בהם מתעצב עולמם של אזרחים צעירים", אומרים במוזיאון, "היא מפנה מבט אל המוסד החינוכי, אל מערכת היחסים בין מורה לתלמיד ובין תלמיד לבין החלל שבו הוא מבלה את מירב זמנו".

הבחירה בשם אינה מקרית כמובן. הבריסטול, לפי אוצרי התערוכה, טלי תמיר ומאיר טאטי, הוא "המצע האולטימטיבי עליו מועמסים מסרים חינוכיים ואידיאולוגיים – כללים, דימויים, פתגמים וחוקים". התערוכה בוחנת את הסביבה הבית ספרית כסביבה אידיאולוגית שמעצבת את התלמיד למידותיה. היא אינה מוותרת גם על בדיקת הסביבה האסתטית הבית ספרית, דלה ככל שתהיה, ותוהה אילו בני אדם צומחים בתוכה.

וידיאו ארט "נהיה כולנו בחורים" של אלון אנדורן. אלון אנדורן,
אמנות דידקטית או דידקטיות באמנות? מתוך "נהיה כולנו בחורים" של אלון אנדורן/אלון אנדורן

בין האמנים המשתתפים בתערוכה נמנים יוחאי אברהמי, אלון אנדורן, חדווה אטלס בן דוד, דגנית ברסט, אביטל גבע, קרן גלר, דרורה דומיני וזהבה ברקני, שרגא ווייל, נורית ירדן, רותי סלע, סשה סרבר, דפנה שלום, ג'וזף שפרינצק ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילו בני אדם צומחים פה? נורית ירדן, בית ספר 02/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך התערוכה יהפוך המוזיאון כולו לחלל לימוד אקטיבי, ויועברו בו שיעורים על ידי האמנים המציגים ועל ידי מרצים נוספים. הכניסה למוזיאון ואירועים נלווים יהיו בחינם לכל אורך התערוכה. התערוכה תינעל ב-28 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully