וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה שביתת העובדים בהבימה

שני גורקביץ'

18.9.2011 / 10:12

לאחר חמישה ימים, שבמהלכם בוטלו 23 הצגות, נחתם הבוקר הסכם בין עובדי התיאטרון להנהלתו, והם שבו לעבודתם

"חזרנו היום לעבודה", כך אישר הבוקר (ראשון) יו"ר ועד הצוות הטכני של עובדי תיאטרון הבימה, איתן סביליה, בשיחה עם וואלה! תרבות. ההודעה מגיעה לאחר חמישה ימים של שביתת העובדים והשחקנים בשל אי קבלת משכורות ותנאים סוציאליים. הבוקר חתמו שני הצדדים על הסכם, והכספים האמורים הועברו לחשבונות הבנק של העובדים.

כתוצאה מהשביתה בוטלו במהלך השבוע האחרון 23 הצגות של הבימה, מה שגרם לנזק כלכלי גדול לתיאטרון שנמצא גם כך בחובות כבדים. עם זאת, כפי שנחשף בוואלה! תרבות, בשבוע שעבר סיכמו נציגי משרדי התרבות והספורט, ומשרד האוצר על צמצום החוב של התיאטרון למדינה, במקביל למתן סיוע כלכלי נוסף. זאת, בכפוף להצמדתו של חשב מלווה לכל פעילות התיאטרון, במסגרת תוכנית הבראה לטווח ארוך.

"ההסכם חל על העובדים וגם על השחקנים המועסקים בתיאטרון, לרבות אלה המועסקים בחוזים אישיים או זמניים", אמר סביליה. לדבריו, על פי ההסכם החדש מחוייבת הנהלת התיאטרון להסדיר את כל חובותיה לקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל של העובדים עד ל-2 באוקטובר הקרוב. בנוסף עליה לדאוג לקבלת התחייבויות הקרנות על הסדרים אלה באופן שזכויות העובדים לא ייפגעו.

ההסדר החדש מתייחס גם להסכם בין התיאטרון והמדינה, בו נקבע בין היתר, כי 14 מעובדי הבימה יוצאו לפנסיה מוקדמת. הבוקר הסכימה ההנהלה כי פרישת העובדים תיעשה בשיתוף פעולה עם ההסתדרות והוועדים בהליך פרישה מרצון, ולאחר העברת כל התשלומים מראש לקרן הפנסיה של העובד.

סעיף חשוב נוסף בהסכם עם העובדים, המתייחס לתוכנית ההבראה של התיאטרון, קובע כי "ככל שלתוכנית המתגבשת בין התיאטרון לבין ממשלת ישראל תהיה השלכה על זכויות העובדים ושכרם, דהיינו פגיעה בזכויותיהם ושכרם, תופעל התוכנית רק בכפוף למשא ומתן קיבוצי שינוהל בין הנהלת התיאטרון לבין נציגות העובדים בנושאים אלו".

"אני שמחה לבשר שהשבתת העובדים הסתיימה הבוקר", הוסיפה מנכ"לית הבימה, אודליה פרידמן. "התיאטרון שב לעבודה תקינה ואנו עושים מרב המאמצים על מנת לקיים הערב את כל ההצגות ברחבי הארץ כסדרן".

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully