וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החרם: הצגה של ענת גוב ועדנה מזי"א תעלה באריאל

שני גורקביץ'

20.9.2011 / 17:41

מנהל היכל התרבות אף אמר לוואלה! תרבות כי בכוונתם להעניק לגוב פרס על ההצגה, העוסקת במחלת הסרטן. גוב בתגובה: "זה קשקוש, זה סתם מתוך רצון לעשות פרובוקציה"

ביום ראשון הקרוב יוכלו תושבי אריאל והסביבה להגיע להיכל התרבות בעירם ולצפות בהצגה "סוף טוב" בכיכובם של ענת וקסמן, זהרירה חריפאי, שרית וינו אלעד, יפתח קליין וזוכת פרס השחקנית המבטיחה של השנה, רותי אסרסאי. את המוזיקה למחזה הלחין שלומי שבן. לכאורה אין בהצגה זו של תיאטרון הקאמרי דבר המבדיל אותה מהצגות אחרות שעלו כבר בהיכל התרבות באריאל, כגון "פיאף" או "שחק אותה סאם". אלא שאת המחזה המדובר כתבה ענת גוב וביימה עבור הקאמרי עדנה מזי"א - שתיים מהמתנגדות הבולטות ביותר של מפעל ההתנחלויות בכללו והיכל התרבות באריאל בפרט.

מנהל היכל התרבות, אריאל תורג'מן, אף הגדיל לעשות ואמר לוואלה! תרבות כי "מדובר באירוע מחווה לענת גוב של מכללת אריאל והאגודה למלחמה בסרטן, יחד עם ראש עיריית אריאל שהיה חולה סרטן". לדבריו, במהלך הערב יעניקו לגוב פרס מיוחד על העלאת המודעות והצגת הנושא דרך הבמה.

"זה קשקוש", אמרה גוב לוואלה! תרבות בתגובה. "זו סתם הודעת פרובוקציה, זה סתם מתוך רצון לעשות פרובוקציה. מטעם מה הפרס? על מה הפרס? לא שמעתי על זה מילה". עוד הוסיפה גוב כי אין ביכולתה לעשות דבר עם הצגת המחזה באריאל. "רק השחקנים יכולים להשפיע", אמרה.

"מבחינה חוקית ההצגה היא של התיאטרון", הוסיפה מזי"א בשיחה עם וואלה! תרבות. "מה שאנחנו עושים זה לתרום את הכסף. היום במקרה, ההכנסות מההצגה הזו נתרמות למלחמה בסרטן. לגבי הצגה אחרת שתהיה באריאל, הודעתי לנועם סמל שאני רוצה שיתרמו את הכסף לרופאים ללא גבולות". מלבד זאת, ציינה מזי"א כי מדובר בהצגת החוץ הראשונה של המחזה: "בדרך כלל אני נוסעת להצגות הראשונות מחוץ לתל אביב, אבל הפעם זה באריאל, אז אני מקווה שיסתדרו", אמרה.

לבסוף, ציינה מזי"א כי אין לה "אפשרות פיזית לעשות משהו, אבל בהיכל התרבות החדש בקריית ארבע אני מאמינה שהתיאטרונים לא יופיעו". מדיון שנערך בסוף השבוע בבית ציוני אמריקה בתל אביב מסתמן כי עמדת התיאטרונים תהיה הפוכה מזו לה מקווה מזי"א. אלה צפויים להסכים למכור הצגות להיכל התרבות בקריית ארבע, שנחנך אמש במופע של דויד דאור.

בעיריית אריאל דווקא ציינו בחדווה את היותן של יוצרות ההצגה ממתנגדות ההיכל: "למרות תמיכתן בחרם אנשי התיאטרון שהוטל על היכל התרבות באריאל, ובעיתוי מפתיע - יומיים לאחר ההצבעה באו"ם אודות הקמת מדינה פלסטינית, ההצגה תעלה באריאל בערב חגיגי בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן והמרכז האוניברסיטאי אריאל", נכתב בהודעת העירייה והוסיפו, לא בלי מידה של אירוניה: "כולנו מאמינים כי הסוף אכן יהיה טוב".

ההיכל באריאל - לגיטימי או לא? דברו על זה בפייסבוק שלנו

הסערה סביב היכל התרבות באריאל - כל הכתבות, כל הדעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully