וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם? "השוטר" של נדב לפיד ישתתף בפסטיבל בטורקיה

שני גורקביץ'

21.9.2011 / 12:04

"להגיע לטורקיה ימים אחרי שהשגריר הישראלי סולק ממנה זה העיתוי הכי חשוב ומשמעותי לבוא אליה עם סרט", אומר לפיד

"זה נראה לי העיתוי הכי מרתק והכי משמעותי להקרנה של סרט ישראלי בטורקיה", אמר היום (רביעי) הבמאי נדב לפיד בשיחה עם וואלה! תרבות, לאחר שנודע כי סרטו "השוטר" התקבל לתחרות הרשמית של "התפוז המוזהב של אנטליה" המכונה גם האוסקר הטורקי. מדובר בסרט הביכורים של לפיד והוא יתמודד בקטגוריה הבינלאומית מול תשעה סרטים נוספים, כאשר בפעמים רבות בין המתחרים בקטגוריה ישנם גם סרטים איראנים.

"לא נח לי כשהופכים סרטים ישראליים לשגרירים של המדינה תמיד", אומר לפיד. "לי חשוב מאוד לעשות את ההפרדות, אני לא שגריר ולא ספורטאי שמייצג את ישראל באולימפיאדה וכשזכינו בפסטיבל לוקרנו לא ניגנו את ההמנון. אבל במקרה הזה יש משהו מעניין בעיתוי כי גם מעבר לסרט אתה רואה איך קולנוע יכול פתאום להגיע למקומות שחסומים בפני פוליטיקאים או אנשי עסקים. מבחינתי להגיע לטורקיה ימים אחרי שהשגריר הישראלי סולק ממנה זה העיתוי הכי חשוב ומשמעותי לבוא אליה עם סרט. וגם ספציפית הסרט הזה שיש בו איזה ניסיון לדון בדמותה של ישראל ובנפש הקולקטיבית שלנו כישראלים אני חושב שהמפגש שלו עם צופים ותקשורת טורקים יכול להיות מרתק".

הפסטיבל ייפתח ב-9 באוקטובר, ויכלול גם מצעד מסורתי ברחבי אנטליה בו יצעדו כל משתתפי הפסטיבל. לפיד מבחינתו מתכוון להגיע: "אני נוסע, עם השחקנים ואני מאוד סקרן. אני בא להקרין ולדבר ולענות על שאלות, אבל אני גם רוצה לשאול שאלות, כי כל הדמויות החשובות של הקולנוע הטורקי יהיו שם ומעניין אותי באותה המידה מה הם חושבים על הסרט".

לפיד לא חושש לביטחונו, "זה לא מפחיד אותי כל כך הדברים האלה. לא נבקש שרכב משוריין ייקח אותנו מהשדה", הוא אומר ומציין כי גם תגובות הקהל לא ירתיעו אותו: " אני לא חושש מדברים חריפים, זה נראה לי סביר והגיוני, זה חלק מהעניין - אנחנו לא באים רק לקבלות פנים וקוקטיילים, אני מקווה שזה יהיה אירוע משמעותי".

"השוטר", עוסק במהומות חברתיות בישראל מנקודת מבטם של יחידת שוטרים המנסה להתמודד עם הפרעות, ומככבים בו יפתח קליין ויערה פלציג. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל ירושלים שם זכה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר לצד "עמק תפארת" של הדר פרידליך אך לפיד ואנשיו ויתרו על הפרס ונשאו עיניהם לפסטיבל לוקרנו בשוויץ. שם זכו לאחר מכן בפרס מטעם חבר השופטים. בהמשך התקבל הסרט לפסטיבל ניו יורק ולפסטיבל לונדון, וכן זכה לשבע מועמדויות לפרסי אופיר. הסרט יגיע לאקרנים בארץ באוקטובר, אבל לא לפני שנכנס לעימות קטן נוסף, הפעם עם ועדה של המועצה לביקורת סרטים שהורתה להגביל את הגבלת גיל הצפייה בסרט. לאחר התערבות שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, דנה המועצה בסרט בהרכב מורחב יותר והוחלט לבטל את הגבלת הצפייה.

"בוקר טוב אדון פידלמן" נוסע לפאלם ספרינגס וגואה

במקביל נודע כי "בוקר טוב אדון פידלמן" התקבל לתחרות הרשמית בפסטיבל פאלם ספרינגס בארצות הברית, ולפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בגואה שבהודו. הסרט, שביים יוסי מדמוני בכיכובם של ששון גבאי, הנרי דויד ונבו קמחי זכה במקום הראשון בפסטיבל הקולנוע בירושלים ומאז נראה שכוכבו דרך. עד היום קטף פרסים בפסטיבל סאנדנס ובפסטיבל קרלובי וארי ונמכר להפצה בארצות הברית. ביום חמישי הקרוב יתמודד ב-11 קטגוריות בטקס פרסי אופיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully