וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימפריית הפשע" חוזרת: מאבקי כוחות, דמויות חדשות ותקציבי עתק

חגית גינזבורג

22.9.2011 / 16:00

רגע לפני עליית העונה השנייה של סדרת המופת של HBO, וואלה! תרבות מעדכנת אתכם בהתפתחויות הצפויות בזירת האלכוהול, הסקס והפשע מאורגן של אטלנטיק סיטי

אף גבה לא הורמה כשמרטין סקורסזה קטף בתחילת השבוע את פרס האמי על בימוי הפיילוט של הסדרה "אימפריית הפשע". הפרק שבזכותו הוענק לו הכבוד הזה היה לא רק הפקת הטלוויזיה היקרה בכל הזמנים, אלא גם הוכחה שרשת הכבלים היוקרתית HBO שוב הצליחה להפוך את עולם הפשע המאורגן באמריקה לקלף מנצח. שנה אחרי שפרצה לחיינו, כשבידיה ביקורות מהללות ופרסי גלובוס הזהב וגילדת השחקנים, ההפתעה האמיתית הייתה הגילוי ש"מד מן" גזלה מ"אימפריית הפשע" את האמי על סדרת הדרמה הטובה ביותר. אבל עם פסלון מוזהב ביד או לא, הגנגסטרים של שנות ה-20 והמרדף הבלתי פוסק שלהם אחר האלכוהול האסור חוזרים בשבוע הבא (ה-25 בספטמבר) לעונה שנייה בארה"ב. כמו שזה נראה כרגע, ב-2012 ל"מד מן" יהיה הרבה יותר קשה להביס אותם.

עבור מי שפספס את ההייפ סביב יצירת המופת של HBO, שמתהדרת בסקורסזה ומארק וולברג כמפיקים בפועל ובתסריטים המושחזים של טרנס ווינטר (יוצר "הסופרנוס"), נזכיר ש"אימפריית הפשע" מתרחשת באטלנטיק סיטי שבניו ג'רזי, בתקופת חוק היובש של שנות העשרים. היא עוקבת מקרוב אחר אנוך "נאקי" תומפסון (סטיב בושמי, שזכה על התפקיד בגלובוס הזהב), פוליטיקאי מושחת שצולל אל תוך עולם הפשע המאורגן בניסיון להרוויח כמה דולרים ממכירת אלכוהול ומהר מאוד מסתבך עד מעל לראש. הסדרה מבוססת על ספרו של נלסון ג'ונסון, Boardwalk Empire: The Birth, High Times, and Corruption of Atlantic City ומשלבת בעלילה דמויות היסטוריות אמיתיות, כמו אל קפונה וארנולד רוטשטיין (גם דמותו של נאקי, מבוססת על אנוך ל.ג'ונסון, האיש שמשך בחוטים של אטלנטיק סיטי באותם הימים).

"אימפריית הפשע" - כתבות נוספות:

סטיב בושמי מציג: ניסיתי הכל, כסף ואלכוהול

יוצר הסדרה: "הכל נהיה משוגע יותר"

אימפריית הפשע האופנתי

הורד ומשול: על ההייפ סביב "אימפריית הפשע"

אימפריית הפשע, עונה 2. imdb
כל מי שקרוב לנאקי פונה נגדו. מייקל פיט שמגלם את בן חסותו של בושמי, מתוך "אימפריית הפשע"/imdb

בניגוד לסדרות רבות אחרות, שמקפידות לשמור את עלילת העונה השנייה בגדר סוד בטחוני, יוצרי "אימפריית הפשע" מוכנים להסגיר את מה שעומד להתרחש, בקווים כלליים אמנם, ומבטיחים שהעונה הבאה תהיה קודרת ואפלה יותר מהקודמת. בטריילר לעונה השנייה, שצולם באווירה פרנואידית משהו, אפשר לראות את נאקי צועד בטיילת, כשהעוברים ושבים בוהים בו במבטים מאיימים, תחת הסלוגן "דע מי מאחוריך". ויש לזה סיבה טובה: בעוד שבעונה הראשונה נאקי מצליח להשתלט איכשהו על העסקים המפוקפקים שלו, העונה השנייה מוצאת אותו במקום נמוך הרבה יותר. אמנם הוא הצליח לגרום לחבר שלו להיבחר לראשות עיריית ניו ג'רזי, שכנע את המאהבת האירית שלו מרגרט (קלי מקדולנד, שהייתה מועמדת לאמי) לעבור לגור איתו והעניינים נראו מבטיחים למדי, אבל המתקפה של קבוצת קו קלוקס קלאן על בית ההברחות של המשקאות האלכוהוליים שלו גרמה לנאקי להתחיל לאבד אחיזה; הוא נעצר בחשד לרמאות בבחירות, שוטרים פולשים למשרד שלו וגם בני משפחה וחברים מהמעגל הקרוב שלו, כמו בן חסותו ג'ימי דרמודי (מייקל פיט), כורתים ברית עם קומנדור לואיס קסטנר (דבני קולמן), במטרה לנשל אותו. במשך כל הזמן הזה, הגנגסטרים קפונה, לוצי'אנו, רוטשטיין ואחרים נושפים בעורפו של נאקי וממתינים לקבל את חלקם בעוגה.

Terence Winter. Stephen Lovekin, GettyImages
בעונה השנייה הקונספירציה נחשפת יותר ויותר. יוצר הסדרה טרנס ווינטר/GettyImages, Stephen Lovekin

"בעונה הקודמת נאקי היה תחת מתקפה של רשויות החוק", בושמי אמר בפרמיירה של העונה השנייה, שנערכה במנהטן בשבוע שעבר. "ועכשיו הוא תחת מתקפה של אלה שעליהם הוא סמך, אז יש מאבק כוחות והרבה יותר מונח על הסף, כי הוא יודע בדיוק למה האנשים האלה מסוגלים".

"על פניו, הכל נראה בסדר, אלא שהכל כמובן ממש לא בסדר", מוסיף ווינטר. "העונה נפתחת בשיר של ארווין ברלין, 'כשאתה מקבל את מה שאתה רוצה, אתה לא רוצה את זה', ובזה בדיוק עוסקת העונה השנייה. כולם לא מרוצים והקונספירציה מהעונה הראשונה נחשפת יותר ויותר. נאקי נמצא תחת לחץ בלתי אפשרי והוא כל הזמן שואל את עצמו מי בצד שלו ומי לא". ווינטר מבטיח גם שכל הדמויות ימצאו את עצמן מעורבות בעלילות פתלתלות ובנוסף אליהן, יצטרפו העונה כמה דמויות חדשות: אואן סלייטר (צ'רלי קוקס) שיסייע לנאקי, מבריח משקאות חריפים בשם ג'ורג' רמוס (גלן פלשר) ותובעת בשם אסתר רנדולף (ג'וליאן ניקולסון).

אימפריית הפשע, עונה 2. imdb
בכל פרק העונה הושקעו 5 מיליון דולר. מתוך "אימפריית הפשע"/imdb

לצד העלילה המושקעת, גם הצד הטכני של ההפקה לא נופל מזה של העונה הקודמת. אחרי שההשקעה של כ-60 מיליון דולר בעונה הראשונה, השתלמה ל-HBO בגדול עם רייטינג ממוצע של 3.2 מיליון (ו-11 מיליון בשידורים חוזרים והזמנות און דימנד), הוחלט שלא לקחת סיכונים; גם הפעם הזרימה הרשת דולרים לסדרה השנייה הנצפית ביותר שלה (אחרי "דם אמיתי"). בכל אחד מ-12 הפרקים של העונה השנייה הושקעו 5 מיליון דולר. בנוסף שני מיליון דולר הושקעו בתחזוקה של סט הסדרה שהוקם במגרש חנייה בברוקלין (בעלות של 5 מיליון דולר) שהפך להעתק מדויק של טיילת אטלנטיק סיטי בשנות ה-20. כל פרק מצולם במשך 15 ימים, פי שניים מהממוצע של סדרות אחרות בטלוויזיה האמריקאית. "זה מרגיש כאילו אני מצלם סרט אחד ארוך וגדול", אמר השבוע בושמי למגזין USA today.

רשת HBO משקיעה לא מעט כסף גם ביחסי הציבור של העונה השנייה. לקראת עלייתה, היא החזירה לחיים את הרכבות התחתיות האמיתיות שבהן נסעו בשנות העשרים בניו יורק. רכבות הווינטג' קושטו בפוסטרים של הסדרה, שנראים כמו קמפיין בחירות לנאקי, ותושבי מנהטן יכולים לעלות עליהן עד סוף החודש ולנסוע מהאפר איסט סייד ועד לרחוב 42.

פרק אחד בלבד הספיק לרשת HBO כדי להחליט לפני שנה על חידושה של "אימפריית הפשע" לעונה שנייה. מעניין כמה פרקים ייקח לה כדי לקפוץ על השלישית. "זאת סדרה מסובכת ומורכבת", הסביר ווינטר, "יש כל כך הרבה דמויות מעניינות ועלילות אפשריות. אני מקווה שנגיע לפחות לעונה שבע או שמונה, כדי שנספיק לכסות את כולן".

"אימפריית הפשע" בוואלה! yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully