וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארס פון טרייר: לא מצטער על אמירותי הפרו-נאציות

22.9.2011 / 0:08

לאחר שכבר התנצל על אמירותיו השערורייתיות בפסטיבל קאן, הבמאי הדני חוזר בו מן ההתנצלות ומבהיר כי אינו מביע צער על הדברים שאמר

הבמאי הדני לארס פון טרייר ממשיך לייצר כותרות: לאחר שהסתבך בהצהרות בגוון אנטישמי ופרו-נאצי בפסטיבל קאן האחרון, ואחרי שכבר הספיק להתנצל עליהן, עתה הוא מודיע כי הוא מתנצל על ההתנצלות ומבהיר כי אינו מצטער על הדברים שאמר.

הבמאי עושה זאת בראיון למגזין GQ, שהתקיים לרגל הפצתו ברחבי העולם של "מלנכוליה", הסרט שבמסיבת העיתונאים שלו הוא הצהיר את הדברים השערורייתיים. בראיון, הושמעו לבמאי שוב ההכרזות הפרובוקטיביות מן הריבייריה, והוא אמר בתגובה - "בעצם, אני לא מצטער על מה שאמרתי. זה לא נכון. אני לא מצטער בכלל. אני מצטער על זה שהדברים לא היו ברורים יותר, ואני מצטער על זה שלא הבהרתי שכל מה שאמרתי היה בבדיחות הדעת, אבל אני לא מצטער על עצם העובדה שסיפרתי בדיחה. אני לא יכול להצטער על מה שאמרתי - זה בניגוד לטבע שלי".

לארס פון טרייר - השתלשלות הפרשה:

פון טרייר: "אני מת לבקר בישראל"

פון טרייר לפני כן: "ישראל היא קוץ בתחת"

אירן בעד פון טרייר

מתוך הסרט "מלנכוליה". קולנוע לב,
"אין כזה דבר נכון או לא נכון". מתוך "מלנכוליה"/קולנוע לב

"אני מצטער רק על זה שהרגתי ציפור"

הבמאי הדני פיתח את דבריו והוסיף כי "אין כזה דבר משהו נכון להגיד או משהו לא נכון להגיד. אני חושב שאפשר להגיד הכל, גם בחיים וגם בסרטים. מובן שאתה מסתבך אם אתה אומר מה שאתה רוצה, אבל זה לא הופך את זה למשהו שלא צריך לעשותו. אם אגיד שאני מצטער על מה שאמרתי, זה אומר שאני מצטער על סוג האדם שאני ושאני מצטער על הערכים שלי, ואמירה כזאת תהרוס אותי כבן אדם".

לסיכום דבריו, פון-טרייר בכל זאת העיד על מקרה שבו כן חש צער: "אני מצטער כל כך שבילדותי", סיפר למגזין, "היתה לי ציפור שטיפלתי בה, וכיוון שהייתי צעיר, שכחתי לבקש ממישהו לדאוג לה בזמן שהייתי בחופש, ובשובי הביתה גיליתי שהיא מתה. על כך אני מצטער".

יש לציין כי "מלנכוליה" של פון טרייר נרכש להפצה בישראל, אך טרם ברור אם ומתי הוא יוצג כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully