וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס פקטור: סיימון קאוול ניצח את "אמריקן איידול", אבל לא את הגרסה הבריטית

הדר טורוביץ'

22.9.2011 / 13:51

"אקס פקטור" האמריקאית מצליחה להביס את "אמריקן איידול", אבל גם סיימון קאוול יודע שזו לא חוכמה - המבחן הוא מול הטראש הבריטי ושם הוא עדיין בפיגור

סיימון קאוול הוא סיימון קאוול הוא סיימון קאוול - רק אחרי ביסוס הנחת המוצא הזאת יש לגשת לצפייה ב"אקס פקטור" בגרסתה האמריקאית. קאוול הוא האיש שהצליח לעשות הקרוס-אובר המוצלח ביותר מבריטניה לארצות הברית מאז הביטלס, הישג לא מבוטל. ולמה הישג? כי להפוך לסופרסטאר בלתי מעורער במדינה שחרטה את הצדקנות המייגעת על לוח השידורים שלה וכשבכור מחצבתך "האח הגדול" קובע שיאים חדשים של טראש חצוף ולא מתנצל על בסיס שבועי, זו חתיכת כברת דרך.

בניגוד לטענה הרווחת, הטלוויזיה הבריטית היא לא רק צווארוני מלמלה, מלחי הרחה דרמות גבוהות מצח וקומדיה אינטלגנטית. הטלוויזיה הבריטית במיטבה היא גם אשפה מאורגנת היטב, בכל מה שקשור לתוכניות ריאליטי בכל אופן. בהתאם למסורת המכובדת הזו, גם "אקס פקטור" הבריטית היא תוכנית ריאליטי מצטיינת: פומפוזית עד כדי גיחוך, מרגשת לפרקים, מבדרת למרחקים ארוכים ובעיקר, מצליחה ומכניסה מאוד למפיק שלה – סניור קאוול.

סיימון קאוול מציג: "אקס פקטור" - הצצה

"אקס פקטור" - גם בישראל: איפה ומתי?

איך רייג' אגיינסט דה מאשין דפקה את "אקס פקטור" הבריטית?

ראיתם את "אקס פקטור"? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אקס-פקטור. Frederick M. Brown, GettyImages
הדרבי לא נמצא באמריקה, אלא מעבר לים. צוות "אקס פקטור"/GettyImages, Frederick M. Brown

ובכן, החדשות הטובות הן ש"האקס הפקטור" האמריקאי הוא בהחלט מוצר טוב יותר מ"אמריקן איידול", אבל זה לא אתגר. במובנים רבים, "אמריקן איידול" היא כמו הצפרדע הפעלתנית שנתקעת בדלי החלב מהמשל הוותיק, זה במקום להרים ידיים ולטבוע, בעט והשתולל עד שהחלב הקשיח והפך לחמאה. בהתאמה, במקום להיכנע לשחיקה, ממשיכים אנשי איידול להילחם באייג'ינג הטבעי של הפורמט כאחוזי תזזית ולחדש ללא הרף, אלא שבסוף היום הם יוצאים עם גוש ענק של חמאה, וחמאה בלי כלום זה דוחה.

החדשות הרעות מאידך הן שהגרסה הבריטית עדיין משאירה לאמריקאית אבק פיות. האמריקאים, אלוהים יברך אותם, אוהבים קיטש, צדקנות ושמרנות מהסוג השרה פייליני – שלושה אלמנטים שהבריטים היו מעדיפים לוותר על המלכה מאשר לאמץ. אז נכון, סיימון קאוול עדיין שם והוא עדיין נותן את השואו שלו, כמו גם פאולה עבדול שקאוול עצמו היטיב להגדיר אותה בראיון כ"כלב שאיבדת, ואז התקשרו מהמכלאה לבשר לך שהוא נמצא, דמיין איך הוא מגיב שהוא רואה אותך שוב לראשונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה עושים כשמשחקים מולכם בהליקופטר? שופטי "אקס-פקטור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצידם ניקול שרזינגר (אנחנו נתעלם מהגיחה הקצרצרה של שריל קול שלא עשתה חסד לאף אחד מהצדדים) החמה מהפוסיקט דולז בתפקיד הכוסית טובת הלב, ו-LA ריד בתפקיד יונתן רושפלד, המקצוען הלא מתפשר, מרכיבים צוות שופטים מוצלח ואפקטיבי כמעט כמו המקבילה הבריטית בראשותו של גארי ברלו (האקס של רובי ווילאמס) וקלי רולנד (האקסית של ביונסה).

למרות ריבוי הנסיונות לגרות את בלוטת הדמעות אצל הצופים (רובם מוצלחים, יש להודות), עדיין הרגע חזק בפרק האודישנים הראשון התרחש כשבחור לבוש בחליפת קטיפה עלה לבמה עם נאמבר צורמני פרי עטו, שבשיאו הפשיל את מכנסיו ועשה שימוש במה שנתן לו הטבע כדי לשחק בהליקופטר לנגד עיניהם הנדהמות של הצופים ושל סניור קאוול. פאולה עבדול עזבה את האולפן כדי להקיא, כמה מהנוכחים לקחו את הילדים שלהם ויצאו בהפגנתיות מהאולם וכולם הזדעזעו עד עמקי נשמתם. אבל האמריקאים, כמו האומה הצבועה שהם, חיכו עם הסערה עד אחרי שהסתיים הנאמבר וכלי המשחית הוחזר בבטחה אל תוך תחתוניו של האיש. בכל זאת, זה לא נימוסי להפריע לבנאדם באמצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully