וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חוקים חדשים אוסרים על מסיבות ראווה לפני האוסקר

שני גורקביץ'

22.9.2011 / 11:43

כדי ליצור שוויון תחרותי לא יוכלו חברי האקדמיה לפקוד מסיבות עם אוכל יוקרתי, אלכוהול וכוכבים הוליוודים. איך זה ישפיע על הנציג הישראלי, אם יתקבל?

האקדמיה האמריקאית לקולנוע, אמנויות ומדעים שאחראית על טקס האוסקר הודיעה על קווים מנחים חדשים שמטרתם לנסות וליצור שוויון תחרותי לקראת הטקס שייערך במרץ – כך מפרסמים הבוקר (חמישי) העיתונים בבריטניה. הגזירה העיקרית היא קיצוץ משמעותי במסיבות היוקרה הכוללות התחככות של שחקנים מפורסמים עם חברי האקדמיה שבוחרים את הזוכים באוסקר. המהלך מגיע כתגובה למסעות קידום הסרטים שנערכו בחורף שלבר, אותם הגדירה האקדמיה כמוגזמים.

"החוקים חדשים משחקים תפקיד חשוב בהגנה על יושרו של תהליך מתן פרסי האקדמיה וייחודו של האוסקר", אמר נשיא האקדמיה, טום שרק. השינוי העיקרי הוא שלאחר שהוכרזו המועמדויות ב-24 בינואר, חברי אקדמיה יכולים להגיע להקרנות של סרטים, אבל לא למסיבה או אירוע הקשורים לסרט אם אין במסגרתם הקרנה.

המשמעות היא איסור על ארוחות ערב רבות ומפגשים בהם שחקנים, מפיקים ואנשי מפתח נוספים משוחחים עם חברי האקדמיה ומשדלים אותם לתמוך בסרט שלהם. מדובר בהוצאתו מחוץ לחוק של אחד מהכלים החשובים ביותר במסעות הקידום של סרטים המתמודדים על פרס האוסקר.

וולפגאנג פאק בטקס האוסקר 2011. GettyImages
זה כבר מותר? ארוחה של השף וולפגאנג פאק בטקס האוסקר האחרון/GettyImages

יש לציין שלא מדובר על איסור מגע מוחלט, כי לאנשי הצוות ושחקני הסרט עדיין מותר להיות נוכחים בהקרנות ובפאנלים של שאלות ותשובות, אבל לא במסגרת קבלות פנים עם שתייה ואוכל. עם זאת, למרות שלא הוגבלו מספר ההקרנות האפשריות לסרט מסוים, נאסר על השחקנים, הבמאים, המפיקים ושאר אנשי הסרט לפקוד יותר משני פאנלים של שאלות ותשובות. החוקים החדשים תקפים כאמור, אך ורק לאחר הכרזת המועמדויות.

בשנים האחרונות הפכו מסעות הקידום לקראת האוסקר לגדולים יותר ויותר, כאשר עשרות סרטים מתחרים על תשומת ליבם של חברי האקדמיה. העלות של האירועים סביב הסרט עשויה להיות גבוהה מאוד והחשש הוא שסרטים בעלי גב כלכלי חזק יזכו גם לייצוג בולט באוסקר. אירועים דומים יוזמת גם הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס לקידום הסרטים הישראליים המתמודדים על פרס הסרט הזר, וכעת ייאלצו גם הישראלים להישמע לתנאים. טקס האוזקר הקרוב יערך ב-26 בפברואר בתיאטרון קודאק בלוס אנג'לס, וינחה אותו אדי מרפי.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully