וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט זכה בפרס בטורקיה, אך הבמאית נמנעה מלנסוע

שני גורקביץ'

26.9.2011 / 15:53

סרטה הקצר של עילית זקצר זכה בפרס, אך הבמאית נותרה בישראל: "ביטלתי את הגעתי בשנייה האחרונה בגלל המצב הביטחוני"

הסרט הקצר "תסנים" שביימה עילית זקצר זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל גולדן בול לקולנוע ים תיכוני שננעל אתמול (ראשון) בעיר אדנה שבטורקיה. זקצר התמודדה מול 42 סרטים מרחבי האזור וגרפה את הפרס הראשון בקטגוריה.

בשיחה עם וואלה! תרבות הודתה זקצר כי התכוונה להשתתף בפסטיבל אולם אירועי התקופה האחרונה מנעו זאת ממנה. "ביטלתי את ההגעה בשניה האחרונה, בגלל שבדיוק היתה התפוצצות של המצב הביטחוני, כשעיכבו את התיירים הישראליים בשדה התעופה וארדואן דיבר על ניתוק הקשרים", אמרה, אך ציינה לחיוב את אדיבותם של אנשי הפסטיבל.

"תסנים" מגולל את סיפורה של ילדה חזקה ודעתנית בת 10 המתגוררת בכפר בדואי בנגב. הופעה מפתיעה של אביה בכפר מאלצת אותה לראשונה בחייה להתמודד עם הנורמות השמרניות של השבט המשפחתי, ועם העובדה שהיא כבר לא הבת הקטנה של אבא.

את הסרט יצרה זקצר במהלך לימודיה לתואר שני בחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב, יחד עם סיון כהן, אלעד גולדמן ורונית פורת. במהלך השנה האחרונה הוקרן "תסנים" ביותר מ-90 פסטיבלים ברחבי העולם ביניהם ירושלים, קלרמונט פרנד בצרפת, סאו פאולו בברזיל, סלוניקי ביון ואספן ופאלם ספרינגס בארצות הברית. בחודש הקרוב ישתתף גם בפסטיבלים בבריטניה, פולין וספרד.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully